Nejlepší akcie pro generaci Z a trendy tisíciletí, podle společnosti Cowen

Mileniálové a generace Z mají jiné představy o značkách a způsobu, jakým s nimi pracují a jak je konzumují, než jejich starší kolegové.

Podle nové zprávy společnosti Cowen se očekává, že tento posun bude s přibývajícím věkem těchto generací ještě výraznější, neboť se předpokládá, že spotřebitelé z generace Z a mileniálové budou do roku 2028 tvořit 70 % populace, zatímco dnes tvoří 60 %.

Kromě toho se očekává, že do roku 2045 bude na dědice převedeno 72,6 bilionu dolarů majetku, jak zjistila analýza společnosti Cerulli Associates, což povede ke zvýšení kupní síly. Z těchto aktiv připadne 37,8 % mileniálům a 15,8 % generaci Z a mladším, uvedla firma.

„Vzhledem k tomu, že tyto skupiny, které vyrostly v digitálním věku, stárnou a zažívají rostoucí příjmy spolu s potenciálem zdědit značné bohatství, mohly by spotřební vzorce těchto spotřebitelů vést k hlubokým změnám v maloobchodě, elektronickém obchodě, nápojích, restauracích, potravinářství a platebním průmyslu, což z nich činí kritickou demografickou skupinu, na kterou se investoři zaměřují napříč spotřebitelskými a technologickými vertikálami,“ napsal ve zprávě společnosti Cowen analytik John Kernan.

Zdroj: Getty Images

Analytici společnosti Cowen ve zprávě vyzdvihli své nejlepší nápady na trvalý růst volných peněžních toků a zisku na akcii podpořený umístěním v rámci sekulárních témat, která zjistili u preferencí a zvyků generace Z a mileniálů.

Mezi tato témata patří sociální obchod. Podle Cowenu je to, co mileniálové a generace Z nakupují – a jak to dělají – stále více ovlivňováno platformami sociálních médií, jako jsou TikTok a Instagram. Vyhledávají zde produkty a také sledují značky, především na Instagramu. Je také pravděpodobnější, že nakoupí u značky, kterou nedávno objevili na sociálních sítích, uvádí zpráva.

Mezi další trendy patří nákup přímo od značek a udržitelnost. Tato témata by měla pomoci kompenzovat cyklické překážky, jako je vysoká inflace, rostoucí zásoby v maloobchodě a pokles míry úspor Američanů.

„Konkurenční pozice těchto společností a sekulární vítr v zádech podle nás podporují budoucí výnosy,“ uvedl Kernan.

Vliv sociálních médií
Zde jsou některá jména na seznamu společnosti Cowen:

Ti, kteří objeví novou značku na TikToku, Facebooku, Instagramu, Twitteru, Snapchatu a Pinterestu, si většinou koupí její produkty na Amazonu, uvedl analytik společnosti Cowen John Blackledge.

Tento gigant elektronického obchodu je také prvním místem, kam jdou, když začínají hledat oblečení a doplňky.

„Závislost těchto spotřebitelů na Amazonu je zásadní, protože vstupují do věku nejvyšších výdajů, a to by mělo působit jako vítr do plachet pro Amazon rozšiřující svůj podíl peněženek v USA v příštích letech,“ napsal Blackledge.

Druhou volbou při zahájení vyhledávání oblečení a doplňků byl Google, zjistil Cowen. Jeho mateřská společnost Alphabet, vykázala ve druhém čtvrtletí slabší než očekávané zisky a tržby kvůli protivětru, jako je silný dolar a ekonomická nejistota.

Akcie společností Amazon a Alphabet se od začátku roku propadly o více než 30 %.

Nákup přímo od značek
Generace Z a mileniálové také rádi nakupují přímo u značek. Lululemon a Nike, které jsou také na seznamu společnosti Cowen.

Nike, která je podle Cowena značkou, kterou tyto generace preferují v oblasti sportovně-výkonnostního oblečení, má portfolio aplikací. Výrobce oděvů a obuvi má také partnerství se společností Dick’s Sporting Goods, které nabízí vylepšené zážitky a rozšířený výběr produktů prostřednictvím aplikace ScoreCard tohoto prodejce.

„Inovace v oblasti výkonu a materiálů a značné digitální ponoření, které se stále více synchronizuje s členstvím v Nike, přitahuje a udržuje publikum,“ řekl Kernan. Společnost také oslovuje kohorty toužící po sociálním dopadu a udržitelnosti.

Mezitím společnost Lululemon rovněž zaznamenala solidní nárůst mezi oběma generacemi.

„Rozšířená nabídka zboží společnosti Lululemon ve spojení s jejím komunitním přístupem rozšiřuje její využití mezi spotřebiteli,“ poznamenal Kernan.

Společnost Nike se v letošním roce propadla o více než 45 %, zatímco akcie Lululemon klesly přibližně o 25 %.

Dick’s je přitom dobrou hrou i mimo partnerství s Nike, dodal Kernan. Podle něj obchod investoval do prodejen a online, aby získal lepší zážitkové prvky, vylepšil a zacílil komunikaci se spotřebiteli a zlepšil své možnosti. To přilákalo větší příděl klíčových prodejních partnerů kromě společnosti Nike, jako jsou Yeti a Adidas. Od začátku roku se maloobchodní prodejce propadl o necelá 3 %.