Pokud jste si během pandemie koupili kolo, abyste zůstali fit, pravděpodobně už další nepotřebujete. Totéž pravděpodobně platí pro novou pohovku, krb a všechny ty vonné svíčky.
Pokud jste si však domů přinesli štěně nebo adoptovali kotě, je třeba tento uzlíček chlupů stále krmit a bavit, a to pomáhá podporovat to, co analytici AllianceBernstein v pátek označili za „jednu z nejzajímavějších spotřebitelských kategorií“: péči o domácí zvířata.
Pointa: Neočekávejte pandemický krach.
Jak již dříve uvedla CNBC Pro, vlastnictví domácích mazlíčků v USA je na vzestupu a v příštích letech pomůže udržet vyšší úroveň prodeje. Výzkum společnosti Morgan Stanley zjistil, že v USA je o 5 milionů domácích mazlíčků více než v roce 2019. Tento 4% nárůst vlastnictví domácích mazlíčků však podle ní vedl k 11% nárůstu výdajů za domácí mazlíčky.
AllianceBernstein rovněž očekává, že růst tržeb v příštích letech podpoří více dotovaných amerických „rodičů“ domácích mazlíčků. Upozornila však na dva další faktory, které podpoří toto odvětví a které investoři možná plně nedoceňují, a uvedla společnost Symrise, německého dodavatele příchutí a vůní, jako nenápadný způsob, jak tento trend využít.
Klíčovým argumentem společnosti AllianceBernstein je skutečnost, že spotřebitelé – zejména mileniálové a generace Z – rádi hýčkají své psí miláčky a rozmazlují své kočky. Všechna tato láska a náklonnost se promítá do přechodu na prémiovější krmiva, která jsou srovnatelná s tím, čím se krmí lidé.
Vlastnictví domácích mazlíčků a veškerá spotřeba, která je s ním spojena, se také stává globálnějším fenoménem a rostoucí míra vlastnictví domácích mazlíčků a výdajů z Latinské Ameriky a Asie a Tichomoří bude v příštích letech hnací silou růstu prodeje.
„Přestože nyní zbývá [přibližně] 30 měsíců od začátku pandemie, péče o domácí zvířata je stále silná,“ napsali analytici AllianceBernstein. „Údaje společnosti Nielsen nám říkají, že v 52 týdnech předcházejících 24. září 2022 činil 12měsíční meziroční nárůst výdajů za krmivo pro domácí zvířata v USA +14,2 %.“
Toto tempo je rychlejší než 8 % celosvětový růst v letech 2021 až 2022, který předpovídá analýza společností Euromonitor a Bernstein, uvádí se ve zprávě.
Podle analytiků má společnost Symrise dobrou pozici, aby mohla těžit z trendů prémiování i globalizace. Vlastní společnost Diana Pet Foods a je přední společností v oblasti přísad do krmiv pro domácí zvířata. Rozumí také trhu s potravinami pro lidi a má segment zaměřený na péči o zdraví domácích zvířat.
Společnost Symrise právě rozšiřuje své severoamerické ústředí v Hodges v Jižní Karolíně, protože se snaží získat další zakázky v tomto regionu. V březnu také oznámila akvizici společnosti Wing Pet Food se sídlem v Šanghaji.
Společnost nezveřejňuje velikost svého podnikání v oblasti domácích mazlíčků, ale analytici uvedli, že společnost nedávno uvedla, že tato jednotka roste střednědobým tempem.
″… Jako jediný globální hráč v oblasti přísad do krmiv pro domácí zvířata má výhodu prvního kroku a přítomnosti na rychle rostoucích rozvíjejících se trzích,“ napsali analytici. Poznamenali také, že mnoho společností vyrábějících krmiva pro domácí zvířata jsou začínající podniky a mohou využít zkušeností, které jim může předat zkušený hráč, jako je společnost Symrise.
Mezi tyto produkty patří krmiva, která je třeba uchovávat v chladu nebo zmrazit. Některé výrobky jsou také požitkářské – vzpomeňme na Pawsecco, „víno“ pro psy – takže rodiče domácích mazlíčků nemusí svačit nebo popíjet sami. Jiné se chlubí zdravotními benefity. Patří sem široká škála doplňků stravy včetně KittyRade, prebiotického nápoje pro kočky s kuřecí příchutí, který podporuje hydrataci a který uvedla společnost AllianceBernstein, a také velké množství výrobků s CBD.
V oblasti krmiv pro domácí zvířata působí také větší nadnárodní potravinářské společnosti. Analytici poznamenali, že společnost Nestlé v oblasti péče o domácí zvířata překonává celosvětové tempo růstu tohoto odvětví. Společnost provozuje řadu značek pod hlavičkou Purina.
Mezi další společnosti, které podnikají v oblasti krmiv pro domácí zvířata, patří J.M. Smucker, vlastník značek 9Lives a Meow Mix pro kočky a Kibbles ‚n Bits a Milo’s Kitchen pro psy. General Mills vlastní společnost Blue Buffalo.
Akcie společnosti General Mills od počátku roku vzrostly o 15 %, zatímco akcie společnosti Smucker si od počátku roku připsaly 3,8 %.