Duolingo: společnost zažívá v těžkých ekonomických časech rozkvět

Minulý týden zveřejnil americký Úřad pro statistiku práce měsíční údaje o indexu spotřebitelských cen a anualizovaný nárůst inflace dosáhl 7,7 %. I když zůstává mnohem vyšší než 2% cíl Federálního rezervního systému, snížila se z červnového 40letého maxima 9,1 %.

To dalo technologickým akciím zelenou k růstu, protože to investorům naznačuje, že nedávné tlaky na spotřebitelské výdaje by mohly polevit a náklady na kapitál by nemusely růst tak, jak se dříve obávali.

Ve stejný den zveřejnila svou finanční zprávu za třetí čtvrtletí roku 2022 (skončilo 30. září) i platforma pro jazykové vzdělávání Duolingo (DUOL). Výsledky společnosti patřily k nejlepším v letošním roce a vymykaly se tak širšímu ekonomickému zpomalení. Vzhledem k tomu, že její akcie poklesly o 51 % ze svého historického maxima, zde je důvod, proč je vhodné je při poklesu koupit.

Zdroj: Duolingo

Uživatelská základna Duolinga prudce vzrostla

Duolingo je celosvětovým lídrem v oblasti jazykového vzdělávání díky svému přístupu zaměřenému na mobilní zařízení a inovativnímu designu aplikací, díky němuž je učení zábavné a poutavé. V roce 2018 začala společnost platformu zpeněžovat pomocí placených předplatných a od té doby se stala nejvýdělečnější mobilní aplikací v kategorii vzdělávání jak v obchodě App Store společnosti Apple, tak v obchodě Google Play společnosti Alphabet.

Třetí čtvrtina přinesla další úspěch. Počet denních aktivních uživatelů služby Duolingo vzrostl o 51 % na rekordních 14,9 milionu. Počet měsíčně aktivních uživatelů se zvýšil o 35 % na 56,5 milionu, což je rovněž rekordní hodnota. Snad nejpozoruhodnějším aspektem však byl pokračující růst základny placených uživatelů.

Ve třetím čtvrtletí zaznamenala platforma 3,7 milionu placených předplatitelů, což představuje 7,4 % měsíčně aktivních uživatelů. Obě čísla byla opět rekordní.

Duolingo se i nadále zaměřuje na vysoce účinný marketing, aby přilákalo uživatele organicky. Naposledy se o to pokusilo v rámci kampaně k uvedení televizního seriálu Rod draka, která uživatelům umožnila naučit se v jeho aplikaci vysoký valyrijský jazyk. Společnost uvedla, že přilákala stovky tisíc nových uživatelů za pouhých 150 000 dolarů, a to je výhoda soustředění marketingových iniciativ kolem popkultury.

Zdroj: Duolingo

A rozšiřuje svou uživatelskou základnu o nové platformy. Představila aplikaci Duolingo Math, která se připojuje k aplikaci Duolingo ABC pro rané učení, a obě rozšiřují celkový oslovitelný trh společnosti.

V důsledku toho příjmy prudce rostou

Více uživatelů znamená více příležitostí ke zpeněžení. Ve třetím čtvrtletí společnost zaúčtovala příjmy ve výši 96,1 milionu dolarů, což je 51% nárůst oproti stejnému období loňského roku. To odpovídá nejvyššímu tempu růstu za posledních 12 měsíců, což hovoří za vše vzhledem k tomu, že spotřebitelé se potýkají s tlakem rostoucí inflace a úrokových sazeb.

Celkové rezervace společnosti Duolingo, které by se měly v budoucnu proměnit v tržby, vzrostly během čtvrtletí o 41 % na novou nejvyšší hodnotu 102,7 milionu dolarů. To je klíčový ukazatel, který je třeba sledovat, protože naznačuje další zvyšování příjmů v nadcházejících čtvrtletích.

Společnost nadále vykazuje čistou ztrátu, protože více investuje do růstu, zejména do výzkumu a vývoje, který zahrnuje dodávky nových funkcí a produktů. Její čistá ztráta ve výši 18,4 milionu dolarů se však oproti loňskému výsledku snížila o 36 %, takže se ubírá správným směrem. Duolingo má také velmi silnou rozvahu s 600 miliony dolarů v hotovosti, což mu dává dlouhou možnost pokračovat v realizaci své současné strategie.

Zdroj: Duolingo

Duolingo má stále velký prostor pro růst

Společnost se snaží posílit svou globální dominanci tím, že přizpůsobí jazykové lekce lidem v Číně a Indii, dvou nejlidnatějších zemích světa. V každé z těchto zemí zvýší své úsilí o výuku angličtiny, zejména pro pokročilé studenty, a přidá řadu jednorázových nákupů v aplikaci, které jsou v těchto místech upřednostňovány před předplatným.

Společnost Duolingo naznačila, že pro nadcházející mistrovství světa ve fotbale plánuje řadu marketingových iniciativ, zejména na sociálních sítích, kde zaznamenala velký organický úspěch. Do této události se zapojí miliardy lidí po celém světě a je to ideální příležitost pro platformu, jako je Duolingo, která propojuje jazyky různých kultur. Mohla by být silným motorem růstu až do konce roku 2022.

Tato společnost pokračuje v růstu, takže investoři by mohli chtít využít 51% propadu akcií Duolingo s dlouhodobou pozicí.