Mark Cuban prozradil 14vteřinovou hlášku, která mu pomohla vydělat peníze v jeho první práci

Některé děti si přivydělávají provozováním stánků s limonádami. Dvanáctiletý Mark Cuban prodával podomně pytle na odpadky.

Miliardář, sériový podnikatel a majitel klubu Dallas Mavericks, se nedávno svěřil časopisu GQ, že mu tuto příležitost poskytl rodinný přítel, což znamenalo jeho vůbec první prodejní práci. Kamarád Cubanovi prodal krabice s pytli na odpadky za 3 dolary, aby je Cuban mohl prodávat po okolí za 6 dolarů a ušetřit tak peníze na tenisky.

Cuban říká, že si pro každého zákazníka vymyslel 14sekundový slogan. Zaklepal na dveře, představil se a zeptal se zákazníků, jestli používají pytle na odpadky. Pak jim dal své telefonní číslo a nabídl, že jim osobně přiveze další krabice, kdykoli zavolají.

„Znělo to takto: „Ahoj, jmenuji se Mark. Používáte pytle na odpadky? Mám pro vás skvělou nabídku a pokaždé, když budete potřebovat pytle na odpadky, stačí mi zavolat a já je naložím na korbu svého vozu a přivezu vám je až domů,“ vzpomínal.

„To byl můj první obchod: První a pravděpodobně jediná společnost na světě, která dodávala pytle na odpadky až do domu,“ dodal účastník pořadu „Shark Tank“ na stanici ABC.

Zdroj: Reuters

Výhodou krátkého představení bylo co nejrychlejší vysvětlení hodnoty jeho podnikání – maximalizace času jeho i jeho klientů.

Tuto lekci si Cuban odnesl s sebou, když dospíval, a během dospívání prodával známky a mince. Nakonec se jeho pozornost přesunula od hromadění peněz k hledání příležitostí, které by mu pomohly „kontrolovat svůj vlastní čas“, řekl.

Zdá se, že si času stále velmi cení. V roce 2020 Cuban v podcastu „Raising the Bar“ řekl, že denně obdrží asi 1 000 e-mailových nabídek – a hodnotí je jen podle prvních několika vět.

„Přečtu si první odstavec nebo dva, a pokud je to něco, co mě zaujme, je to zajímavé a myslím si, že je to perspektivní, pak je prostě začnu zasypávat otázkami,“ řekl.

V roce 2017 Cuban hovořil na konferenci South By Southwest o tom, jaký dopad může mít jediná věta. Vzpomněl si, jak v roce 2012 obdržel chladný e-mail od Adama Lyonse, tehdy 25letého zakladatele začínajícího srovnávače pojištění The Zebra.

Zdroj: Getty Images

E-mail byl investiční nabídkou a jeho krátký předmět: „Chcete narušit pojišťovnictví?“ upoutal Cubanovu pozornost.

Cuban uvedl, že mu odpověděl do 25 minut, a pak si několik týdnů psali e-maily. Cuban do společnosti The Zebra investoval a ta od té doby získala v devíti kolech financování celkem 256,5 milionu dolarů, uvedl mluvčí společnosti pro CNBC Make It.

Společnost je nyní jednorožcem a v loňském roce dosáhla podle databáze finančních průzkumů miliardového ocenění.