Společnost JPMorgan uvádí tyto dva maloobchodní prodejce jako své favority pro vánoční sezónu

Podle banky JPMorgan by měly společnosti Costco a Target zvítězit, protože maloobchodní prodejci se v letošní sváteční sezóně budou pohybovat v dalším složitém makroprostředí.

Analytik Christopher Horvers v pondělní zprávě klientům označil obě maloobchodní akcie za favority banky před svátky. Navzdory přetrvávajícím makroekonomickým překážkám očekává, že Costco i Target budou v nadcházejících měsících těžit z poklesu spotřebitelů.

Pro jistotu je třeba uvést, že Costco i Target v posledních měsících hlásí slabší návštěvnost, přičemž Target minulý týden varoval před slabým svátečním čtvrtletím, protože prodeje koncem října zpomalily. Akcie společností Costco a Target od začátku roku klesly o 8 %, resp. 31 %. Zdá se však, že problémy se zásobami z počátku letošního roku se v Targetu zmírňují a vyrovnávající se inflace v oblasti potravin by mohla být pro Costco do budoucna dobrou vizitkou, uvedl Horvers.

Zdroj: Getty Images

„Vidíme, že široký sortiment COST, TGT a WMT těží z úspornějšího spotřebitele, který bude konsolidovat nákupy do méně dveří,“ napsal.

Maloobchodní výsledky, které odstartovaly minulý týden, ukázaly, že některým společnostem se v prostředí inflace daří lépe, než se očekávalo, protože problémy dodavatelského řetězce se zmírňují a společnosti se vyrovnávají s nadbytkem zásob, který zatěžuje marže. I když sezóna bude ve srovnání s rokem 2021 blednout, Horvers očekává solidní sváteční období na základě historických standardů.

Vedle společností Target a Costco považuje JPMorgan za další vítěze sváteční sezóny jména jako Ulta Beauty a společnosti zaměřené na potraviny včetně Walmart a BJ’s Wholesale. Solidní defenzivní obchod představují také prodejci autodílů, napsal Horvers.

„Na defenzivní straně se nadále zaměřujeme na autodíly, kde zůstáváme optimističtí u AZO, GPC a ORLY vzhledem k chladnějšímu počasí a většímu počtu cestování, zejména ve srovnání s ‚potravinami‘ vystavenými nižším příjmům (tj. BJ a WMT), kde je inflace na úrovni platu až zpomalení a spotřebitelé jsou ve stresu a obchodují dolů/ven,“ napsal.

Mezi největšími poraženými v letošní sezóně vidí JPMorgan protivětry pro jména jako Best Buy, Bed Bath & Beyond a Wayfair.