UBS tvrdí, že samořiditelná auta by se v Číně mohla stát trhem v hodnotě 100 miliard dolarů

Svět přijímá revoluci elektromobilů, ale podle UBS autonomní řízení zastíní i elektromobily v automobilovém průmyslu.

„Očekáváme, že autonomní řízení bude další technologickou revolucí v automobilovém průmyslu, pravděpodobně významnějším megatrendem než elektrifikace s hlubším dopadem na odvětví,“ napsali 17. listopadu analytici UBS pod vedením Paula Gonga.

Investiční banka uvedla, že Čína je světovým lídrem v zavádění elektromobilů a nyní má potenciál stát se lídrem i v oblasti samořízených automobilů. Jako další faktory uvedla velký čínský domácí trh, vysokou míru akceptace autonomního řízení, efektivní dodavatelské řetězce a podpůrnou infrastrukturu.

UBS odhaduje, že čínský potenciální trh související s autonomním řízením by mohl do roku 2030 dosáhnout 100 miliard USD.

Zdroj: Getty Images

Švýcarská banka proto uvedla, že v oblasti autonomního řízení vidí „významné“ investiční příležitosti. Dodala, že akcie v tomto sektoru v poslední době ustoupily, takže je „vhodná doba se k tomuto tématu vrátit při relativně nenáročném ocenění“.

Výběr akcií
Tesla patří mezi hlavní tipy banky UBS, které se zaměřují na téma autonomního řízení. Banka uvedla, že mezi klíčová aktiva společnosti Tesla patří její „nejsilnější“ know-how v oblasti autonomních vozidel a strojového učení, jakož i plně propojený vozový park – největší mezi jejími kolegy.

Banka si rovněž oblíbila Mercedes pro jeho silné zaměření na luxus a „relativně silnou“ technologii autonomních vozidel. Mercedes spolupracuje s polovodičovým gigantem Nvidia na vývoji nové generace počítačových systémů ve vozidlech německé automobilky. Mercedes má začít nasazovat novou technologii ve svém vozovém parku v roce 2024.

Dalším tipem je čínská automobilka Li Auto, a to pro její „inovativní funkce“, které ji řadí „mezi přední hráče v oboru“ v oblasti interakce člověka s vozidlem a autonomního řízení, uvedla UBS.

Na seznam se dostala také společnost Xpeng, kterou banka označila za jednoho z „předních hráčů v oblasti autonomního řízení v Číně“.

Dále v dodavatelském řetězci vidí banka UBS také další atraktivní příležitosti, například čínskou firmu Sunny Optical vyrábějící optické čočky a internetovou společnost Baidu.

V červenci Baidu představila Apollo RT6 – šestou generaci svého samořídícího elektromobilu určeného pro spolujízdu. Vozidlo má začít jezdit na čínských silnicích v druhé polovině roku 2023 v rámci podnikání společnosti Baidu v oblasti samořízených robotických taxi.