Nejlepší čínské akcie pro nákup a držení v roce 2023

Čínská omezení kolem koronaviru se postupně uvolňují a chytří investoři by měli zpozornět.

Rok plný událostí na čínském akciovém trhu se pomalu uzavírá. Přestože mnozí investoři věřili, že po náročném roce 2021 by se věci mohly ubírat správným směrem, většina z nich zůstává trpce zklamaná. Přesto se hodnotoví investoři možná nenechají letošními výsledky odradit a budou hledat tipy na čínské akcie pro rok 2023.

Čínské akcie patří z hlediska růstu k nejvýkonnějším na světě. To znamená, že rok 2023 má potenciál stát se pro tuto skupinu akcií bannerovým rokem. Investoři jsou oprávněně nespokojeni s tím, jak dopadl rok 2022, protože agresivní strategie čínské vlády s nulovým koverzním výnosem vážně poškodila domácí i globální trh. Nyní se však objevují náznaky, že Čína zmírňuje restrikce, aby podpořila hospodářský růst. Navzdory prudkému nárůstu potvrzených případů mají protesty v Číně konečně efekt.

Zdroj: Pexels

Jakmile problémy s pandemií Covid-19 odezní, bude Čína opět podnikat jako obvykle. Proto je skvělý čas vsadit na návrat čínských akcií v příštím roce. Čína je zemí s největším počtem obyvatel střední třídy na světě. A před pandemií byla země jednou z mála, která rostla rychlým tempem. Není těžké pochopit proč. Pro ty, kteří chtějí využít situace, je tedy ideální čas podívat se na výběr čínských akcií pro rok 2023.

Skutečně si myslím, že čínské akcie by měly být v hledáčku každého investora, který chce v roce 2023 vydělat peníze. Zde je několik tipů na čínské akcie pro rok 2023, které jsou připraveny na velké zisky v nadcházejícím roce.

Alibaba (BABA)

Alibaba (NYSE:BABA), přední čínská společnost v oblasti elektronického obchodu, zaznamenala v roce 2022 transakce v hodnotě 1,3 bilionu dolarů, pokud jde o hrubý objem zboží (GMV). Navzdory tomuto působivému výkonu se však akcie ocitly v útlumu. Akcie Alibaba se málokdy obchodují s tak hlubokým diskontem. V souladu s tím, s nadějí na ekonomický obrat v příštím roce, se jedná o jednu z nejlepších čínských akciových nabídek pro rok 2023.

Ve výsledcích hospodaření za druhé čtvrtletí vykázal gigant v oblasti elektronického obchodování tržby ve výši 29,12 miliardy USD, což je o 3 % více než v předchozím roce, a překonal tak odhady analytiků o 490 milionů USD. Pozitivnější zprávou je, že upravený čistý zisk společnosti ve výši 4,8 miliardy USD meziročně vzrostl o 19 % a překonal konsensuální odhad o 0,17 USD na akcii. Kvůli snížení reálné hodnoty svých investic však Alibaba vykázala čistou ztrátu ve výši 2,9 miliardy dolarů (20,6 miliardy jüanů), což je méně než čistý zisk ve výši 5,4 miliardy jüanů v předchozím roce.

Zdroj: Shutterstock

Růst hrubé a provozní marže společnosti se zmenšuje, protože její náklady vzrostly na 63 % příjmů. Zvýšily se také náklady na zásoby a logistiku. V důsledku toho vzrostly náklady na prodej a marketing o dva procentní body.

Naštěstí pro investory společnost 16. listopadu oznámila schválení dalšího programu zpětného odkupu akcií v hodnotě 15 miliard USD, který skončí v roce 2025. Jedná se o doplněk k probíhajícímu programu zpětného odkupu akcií společnosti v hodnotě 25 miliard dolarů, v rámci kterého již bylo k 16. listopadu odkoupeno 18 miliard dolarů.

Kromě toho se velmi dobře daří cloudovému podnikání společnosti Alibaba. Společnost hostuje více než 37 % webových stránek v Číně a pomáhá zmírnit více než 800 milionů útoků denně. Spolu se silným e-commerce a fintech byznysem to přispívá k dobrým vyhlídkám, protože spotřebitelské výdaje se přesouvají na internet.

Celkově se akcie Alibaba jeví jako lákavá hodnotová hra pro rok 2023.

Baidu (BIDU)

Čínské trhy jsou stále v chaosu a technologické společnosti to nadále pociťují. Jednou z takových akcií, která byla v poslední době tvrdě zasažena, jsou akcie společnosti Baidu (NASDAQ:BIDU), které se letos propadly o dvouciferné číslo. Přesto existují důvody, proč být ohledně budoucnosti společnosti optimistický.

Baidu je často nazývána „čínským Googlem“. Kromě silné pozice na čínském trhu s vyhledáváním Baidu významně investuje do nových oblastí, jako jsou samořídící automobily a umělá inteligence.

Baidu se snaží otřást ve třech hlavních oblastech podnikání. Na své stránky přidává spoustu obchodních stránek. Podniky tak mohou všechny své marketingové potřeby řešit v ekosystému Baidu nezávisle na tom, jakým způsobem hledají zákazníky. Kromě toho se mobilní aplikace Baidu rozšířila o něco, co zahrnuje víceúčelové „miniprogramy“, jako je WeChat. S 1,24 miliardy uživatelů je tato aplikace jednou z největších na světě. To znamená, že se společnost Baidu zaměřuje nejen na digitální média, ale také přidává nové funkce, které se přizpůsobují potřebám uživatelů. V neposlední řadě rozšiřuje svou cloudovou platformu Baidu AI Cloud, která podporuje růst příjmů z „neinternetového marketingu“. Tento segment se během druhého čtvrtletí roku 2022 podílel na čínském trhu 9 %, což jej řadí na čtvrté místo mezi konkurenty. Rychle však roste, což z něj činí jeden z nejdiskutovanějších segmentů společnosti.

Zdroj: Bloomberg

Medvědi se domnívají, že růst společnosti Baidu se zastavuje. Velkou část nedávného zpomalení růstu však lze přičíst celkovému prostředí spojeným s Covid-19. Vzhledem k tomu, že se tato situace v příštím roce díky nedávným opatřením čínské vlády zlepší, očekávám, že akcie BIDU se brzy vrátí zpět.