Trh se sice v poslední době vyhýbá růstovým akciím, ale to neznamená, že byste při sestavování svého investičního plánu na nový rok měli přehlížet skvělé podniky, které tomuto profilu odpovídají.
Za předpokladu, že máte vhodný časový horizont investování a kapitál pro investování na současném trhu – peníze, které nebudete potřebovat vybrat ze svého portfolia alespoň v příštích několika letech – existuje množství společností, které se obchodují ve výprodeji a jejichž nákup byste mohli zvážit.
Zde jsou dvě takové akcie s dosud nevyužitým růstovým potenciálem, které byste měli bez váhání koupit.
1. Teladoc
Navzdory tomu, co by mohla naznačovat současná cena akcií, společnost Teladoc Health (TDOC) pokračuje ve svém poslání revolucionizovat svět zdravotní péče pomocí kompletních řešení virtuální péče, která pokrývají celou škálu potřeb spotřebitelů. Pacienti – se zdravotním pojištěním i bez něj – mají přístup k platformě Teladoc a řadě služeb, které jsou na ní k dispozici, a to v čase a na místě, které jim vyhovuje.
Zdroj: Pexels
Přístupnost a cenová dostupnost, kterou virtuální zdravotní péče poskytuje, otevírá zcela nový svět kvalitní zdravotní péče pro spotřebitele, kteří by jinak nemohli najít řešení, která potřebují. Ať už se někdo nachází příliš daleko na to, aby mohl snadno dojet ke správnému typu poskytovatele zdravotní péče, nebo mu jeho fyzický stav ztěžuje přístup ke zdravotní péči, nebo prostě jen ocení pohodlí, které mu poskytuje možnost přihlásit se ke svému mobilnímu zařízení a promluvit si s lékařem z pohodlí domova, nelze popřít, že inovace v oblasti telezdravotnictví nejenže přináší revoluci ve zdravotní péči budoucnosti, ale je zde i nadále.
Pro společnost Teladoc, která je i nadále významným hráčem na rychle rostoucím trhu telezdravotnictví, jsou tyto příznivé faktory velmi dobrým příslibem pro budoucí růst jejího podnikání a také pro akcionáře. V roce 2021 dosáhl americký trh telezdravotnictví hodnoty 24 miliard dolarů, ale očekává se, že do roku 2028 se rozšíří na hodnotu přesahující 300 miliard dolarů. Společnost Teladoc přitom v roce 2021 představovala přibližně 9 % tohoto prostoru s celkovými příjmy ve výši 2 miliard USD za celý rok.
Zdroj: Shutterstock
Přestože se růst oproti období před pandemií zpomalil – což se podle mého názoru dalo očekávat -, Teladoc stále zaznamenává postupný nárůst příjmů a celkového počtu návštěv na své platformě. Jen v posledním čtvrtletí vzrostly tyto dva ukazatele meziročně o 17 %, resp. 14 %. Mezitím se její čistá ztráta ve třetím čtvrtletí snížila na přibližně 74 milionů dolarů oproti 3,1 miliardy dolarů v předchozím čtvrtletí a vykázala upravenou EBTIDA ve výši 51 milionů dolarů.
To navazuje na pětiletý růst tržeb o téměř 800 %. Současný pokles trhu nebude růstovým akciím vadit věčně. V dlouhodobém horizontu může instrumentální schopnost zdravotnických akcií, jako je Teladoc, uspokojit požadavky spotřebitelů zdravotní péče v digitálním věku, pohánět její podnikání vpřed a akcie opět vzhůru.
2. Chewy
Chewy (CHWY) byla další pandemicky oblíbenou akcií, od které investoři v posledních měsících houfně ustupovali. Akcie této společnosti se od začátku roku propadly o zhruba 30 %.
Zdroj: Gettyimages
Společnost Chewy je však stále silnější než kdykoli předtím. Společnost existuje teprve něco málo přes deset let, ale za tu dobu se jí podařilo rozšířit daleko za hranice obchodu s potřebami pro domácí zvířata. Společnost Chewy prodává nejrůznější výrobky pro domácí mazlíčky i větší zvířata, včetně známých značek i vlastních výrobků pod vlastní značkou, které jsou i nadále hnacím motorem silného růstu prodeje společnosti.
Společnost Chewy však expandovala i do dalších lukrativních oblastí, jako je zdravotní péče o zvířata a dokonce i pojištění zvířat. V roce 2018 společnost spustila vlastní lékárnu a v roce 2020 začala nabízet složené léky pro domácí zvířata. V roce 2020 také spustila službu telezdraví, v rámci které se mohou majitelé domácích mazlíčků spojit s licencovanými veterináři za pouhých 14,99 USD za návštěvu. V roce 2021 pak společnost Chewy oznámila, že navázala spolupráci se společností Trupanion, aby mohla svým více než 20 milionům zákazníků po celé zemi poskytovat plány pojištění domácích mazlíčků.
Společnost Chewy nevydělává pouze na jednorázovém prodeji produktů a služeb pro domácí zvířata. Stále více roste její segment automatického zasílání, který umožňuje majitelům firem nastavit si opakované dodávky preferovaného zboží pro domácí mazlíčky. V posledním čtvrtletí vzrostl objem dodávek v rámci služby autoship meziročně o 19 % a tvořil více než 73 % celkových čistých tržeb společnosti Chewy.
Zdroj: Unsplash
V době, kdy narušení dodavatelského řetězce omezilo obchodní růst ve všech segmentech, umožnila společnosti Chewy zefektivněná síť vlastních realizačních center udržet se na správné cestě a nadále plnit očekávání zákazníků.
V posledním čtvrtletí společnost Chewy vykázala čisté tržby ve výši 2,5 miliardy USD, což je o 15 % více než v předchozím čtvrtletí, a čistý zisk ve výši 2,3 milionu USD oproti čisté ztrátě ve výši 32 milionů USD ve stejném čtvrtletí loňského roku. To vše je dobrou předzvěstí růstu společnosti Chewy v nadcházejících letech, i když krátkodobé makroekonomické faktory způsobí, že spotřebitelé omezí své výdaje.
Nicméně i když spotřebitelé šetří, stále se chystají nakupovat pro své domácí mazlíčky. Z dlouhodobého hlediska jsou širší vlivy, které pohánějí odvětví péče o zvířata v hodnotě 160 miliard dolarů, obrovským příslibem pro takového giganta na trhu, jakým je Chewy, který je teprve v relativně rané fázi realizace své dlouhodobé růstové dráhy.