Průměrní manažeři hedgeových fondů obvykle nedosahují výkonnosti indexu S&P 500, což znamená, že jejich klienti by ve skutečnosti udělali lépe, kdyby si koupili indexový fond S&P 500. Někteří manažeři fondů se však tomuto trendu vymykají a investoři by se u nich mohli inspirovat.
Například Larry Robbins ze společnosti Glenview Capital Management a Lewis Sanders ze společnosti Sanders Capital za poslední tři roky výrazně překonali index S&P 500. Oba investoři nakupovali akcie FAANG po celou dobu medvědího trhu, který začal v roce 2022.
Od začátku loňského roku Robbins výrazně zvýšil svůj podíl ve společnosti Amazon a nyní tvoří více než 3 % jeho portfolia. Sanders mezitím agresivně navýšil svůj podíl ve společnosti Alphabet a ta nyní tvoří více než 8 % jeho portfolia.
Je čas na nákup těchto dvou akcií FAANG?
Amazon
Loňský rok byl pro akcionáře společnosti Amazon zničující. Cena akcií klesla o 49 % – což byl nejhorší výkon od krachu dot-com v roce 2000.
Společnost vykázala v prvním a druhém čtvrtletí ztrátu podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP), a i když se jí ve třetím čtvrtletí podařilo vrátit k ziskovosti, provozní výnosy se meziročně propadly o 49 % na 2,5 miliardy dolarů. Investoři se však musí dívat dál než jen na dočasné ekonomické překážky.
Navzdory propastným finančním výsledkům se Amazon v roce 2022 podle Brand Finance umístil jako druhá nejhodnotnější značka na světě – hned za Applem -, což je ocenění, které odráží jeho silnou konkurenční pozici na trzích.
Většina spotřebitelů si Amazon spojuje s e-commerce. Společnost provozuje nejnavštěvovanější online tržiště na světě a v USA se podílí téměř 40 % na digitálním maloobchodním prodeji. Amazon má však zajímavější příležitosti k růstu na trzích s vyšší marží v oblasti cloud computingu a digitální reklamy.
Výzkumná společnost Gartner uznává Amazon Web Services (AWS) jako lídra v oblasti cloudové infrastruktury a platformových služeb (CIPS) již 12 let po sobě a AWS získala ve třetím čtvrtletí 34% podíl na trhu CIPS, což je více než Microsoft Azure a Google Cloud dohromady.
To společnosti zajišťuje dobrou pozici, protože podle poradenské společnosti Grand View Research se očekává, že trh cloud computingu poroste ročně o téměř 16 % a do roku 2030 dosáhne hodnoty 1,6 bilionu dolarů. A co víc, AWS dosáhla v posledním čtvrtletí provozní marže 26 %, zatímco maloobchodní podnikání Amazonu jen zřídkakdy překročí 5 %. To znamená, že mateřská společnost by měla být stále ziskovější, protože AWS tvoří větší část jejího nejvyššího obratu.
Amazon je také čtvrtým největším zadavatelem digitální reklamy na světě a získává náskok před lídry trhu, společnostmi Google a Meta Platforms. Tento trend je pro společnost dobrou předzvěstí. Digitální reklama má také mnohem vyšší marže než maloobchod a podle společnosti Precedence Research se očekává, že celosvětové výdaje na digitální reklamu porostou o 9 % ročně a do roku 2030 dosáhnou 1,3 bilionu dolarů.
V současné době se akcie obchodují za 1,8násobek tržeb, což je ve srovnání s pětiletým průměrem 3,7 výhodná cena. Za tuto cenu jsou akcie Amazonu výhodnou koupí.
Alphabet
Podle Brand Finance se společnost Google ze skupiny Alphabet v roce 2022 umístila na třetím místě mezi nejhodnotnějšími značkami na světě, což odráží obrovskou popularitu jejích platforem, jako je vyhledávač Google a YouTube. První z nich drží více než 92% podíl na trhu mezi vyhledávači, což je úspěch, který podtrhuje její odborné znalosti v oblasti umělé inteligence, a YouTube je nejlepší streamovací službou měřeno dobou sledování.
Společnost Google spojila tuto popularitu (a data spotřebitelů získaná z těchto platforem) s robustní sadou reklamních technologických řešení. Jeho portfolio zahrnuje nástroje na straně nákupu, které pomáhají značkám poskytovat spotřebitelům relevantní reklamu, a také nástroje na straně prodeje, které pomáhají vydavatelům zpeněžit jejich reklamní inventář. Díky tomuto rozsáhlému ekosystému je společnost Google největším zadavatelem reklamy na světě a získává více než 28 % všech dolarů z digitální reklamy.
Společnost Google se prosazuje také v oblasti cloud computingu, což je podpořeno investicemi do vývoje produktů a schopností uvést je na trh. Ve třetím čtvrtletí roku 2022 získala platforma Google Cloud Platform 11% podíl na trhu CIPS, přičemž o dva roky dříve to bylo 7 %. Jako výhradu lze uvést, že Google stále s velkým odstupem zaostává za společnostmi Amazon a Microsoft, ale podle společnosti Gartner je pevně na třetím místě a jeho produktová nabídka se zlepšuje rychleji než u lídrů trhu.
Z finančního hlediska se společnost Alphabet potýkala s problémy v náročné ekonomické situaci, protože mnoho značek snížilo své rozpočty na reklamu, aby kompenzovaly zmírnění spotřebitelské poptávky. Společnost vykázala ve třetím čtvrtletí růst tržeb o pouhých 6 % a zisk klesl o 24 %. Tyto nepříznivé faktory jsou však dočasné a Alphabet má stále silnou pozici v oblasti digitální reklamy a cloud computingu.
V současné době se akcie obchodují za 4,2násobek tržeb, což je diskont ve srovnání s pětiletým průměrem 6,4násobku. Za tuto cenu by investoři měli zvážit nákup několika akcií této společnosti FAANG.