Pokud jste vůbec někdy uvažovali o budování své vlastní pozice v akciích tohoto internetového giganta, čtěte opravdu pozorně.
Ne každý je dlouhodobým příznivcem akcií velkých technologických společností. Na začátku loňského roku jsme my osobně odvážně tvrdili, že akcie velkých technologických společností jsou mrtvé, a vyzývali jsem k prodeji gigantů jako Meta (META), Alphabet (GOOG, GOOGL), Nvidia (NVDA) a Amazon (AMZN).
Do ledna letošního roku se všechny tyto akcie propadly o více než 37 %. A po nedávném kole zpráv o výsledcích hospodaření začínají tito titáni opět růst. Všechny jmenované společnosti jsou však stále o více než 14 % níže.
Loni touto dobou byly akcie velkých technologických firem stále ještě považovány za nezastavitelné růstové giganty a obchodovaly se s vysokými oceněními, která představovala dokonalost. Tehdy byl čas je prodávat.
Zdroj: Bloomberg
Nyní však máme zcela jiné nastavení.
Akcie velkých technologických firem se zhroutily. Kdysi byly nezastavitelné, nyní jsou zranitelné. Dříve se obchodovaly za vysoké ocenění, které předpokládalo naprostou dokonalost. Nyní se obchodují se sníženým oceněním, které počítá s malým nebo žádným růstem.
Přesto mnohé z těchto firem stále představují jedny z největších, nejúspěšnějších a nejziskovějších podniků, které kdy existovaly.
Nyní je ten správný čas na nákup akcií velkých technologických firem. To je přesně to, co se dělá s dlouhodobými vítězi. Prodáváte je, když jsou nadhodnocené a podhodnocené. Nakupujete je, když jsou podhodnocené.
Právě teď jsou tyto akcie podhodnocené. Pojďme tedy koupit tento pokles.
Jednou z velkých technologických akcií, na které jsme zde a nyní obzvláště býčí, jsou akcie Amazonu.
Amazon je stále Amazon
Po čtvrtečním oznámení čtvrtletních výsledků se akcie AMZN propadly o zhruba 4,5 %. Gigant překonal tržby, ale nedosáhl zisku na akcii a poskytl lehké pokyny. Pro média i mnohé investory bylo nejpozoruhodnější, že titán nedosáhl na čisté tržby ve své cloudové divizi (skutečné 21,3 miliardy USD oproti očekávaným 21,76 miliardy USD).
Poslední čtvrtletí společnosti Amazon nebylo hrozné ani strašné. Ano, zisk na akcii a tržby nesplnily očekávání a cloudový byznys postupně zpomalil. Ale tento byznys stále zvyšuje tržby o 20 % v meziročním srovnání. A zpomalil v souladu se zpomalením cloudových služeb u společností Alphabet a Apple (AAPL) – takže Amazon Web Services neztrácí podíl. Odvětví cloudu pouze prochází dočasným cyklickým zpomalením, které se obrátí, až se ekonomika zlepší.
Vůbec nic znepokojivého.
Mezitím reklamní byznys skutečně zaznamenal ve čtvrtletí zrychlení tempa růstu na 19 %. Na pozadí toho, že divize Meta a YouTube společnosti Alphabet vykázaly záporný růst příjmů z reklamy, je to velmi působivé. Reklamní byznys Amazonu zjevně získává významný podíl na trhu.
Navíc podnikání společnosti v oblasti fyzických obchodů nadále stabilně roste.
Jistě, ziskové marže jsou pod tlakem a obecně se tempo růstu tržeb zpomaluje. To je však téměř výhradně důsledkem nepříznivých měnových vlivů, které se v nadcházejících čtvrtletích pravděpodobně zmírní.
Když si to všechno sečteme, Amazon je stále lídrem v odvětví růstu cloudových služeb. A získává podíly v odvětví digitální reklamy, které je v sekulárním růstu. Amazon zůstává obrovskou společností.
Když se takováto obrovská společnost dostane do výprodeje, je čas nakupovat. A akcie Amazonu jsou konečně na prodej.
Kupte si aktuální pokles.
Akcie Amazonu jsou super levné
Po nedávném propadu se akcie Amazonu staly velmi levnými – dostatečně levnými na to, abyste je nyní koupili.
Akcie se obchodují na úrovni 2,2násobku klouzavých tržeb, což je pod pětiletým průměrem, který činí přibližně 3,4násobek. To je také nejnižší násobek ocenění akcií od roku 2015 – předtím, než se cloudový byznys společnosti rozhořel a učinil firmu trvale ziskovou.
Tento násobek je pro tuto akcii příliš nízký. Pro ilustraci proč, modelujme podnikání na pět let dopředu.
V příštích několika letech bude maloobchodní činnost společnosti Amazon pravděpodobně růst poměrně stabilním tempem 10 % ročně. Podnikání v kamenných obchodech by mělo růst zhruba o 5 % ročně. Podnikání v oblasti reklamy pravděpodobně poroste o zhruba 20 % ročně, což představuje expanzi tržního podílu v odvětví s 10% až 15% růstem. A cloudový byznys pravděpodobně poroste o 25 % ročně, což odpovídá tržním odhadům růstu výdajů na cloud.
Zdroj: Unsplash
Celkově se jedná o společnost s jasnou viditelností růstu tržeb ve středních desítkách v příštích pěti letech. Provozní marže mají prostor pro růst až na 10 %, protože reklamní a cloudový byznys s vysokou marží tvoří větší část koláče tržeb. Když si tyto prognózy spočítáte, je jasné, že Amazon bude do roku 2027 snadno schopen dosáhnout čistého zisku na akcii ve výši přibližně 8 dolarů.
K tomu stačí připočíst 20násobný násobek budoucích zisků. Z toho vyplývá cílová cena akcií Amazonu pro rok 2026 ve výši 160 USD. Tuto hodnotu snižte o 10 % ročně. Dojdeme k cílové ceně pro rok 2023 kolem 120 USD.
Akcie Amazonu se dnes obchodují kolem 108 USD. Kvalitní firmy jako Amazon se zřídkakdy – pokud vůbec – obchodují pod svou reálnou hodnotou. Když se tak stane, musíte toho jednoduše využít.
Udělejte si tedy laskavost a nakupte tento pokles s velkým zajásáním.
Závěrečné slovo
Současný jev, který se odehrává na akciích Amazonu, je mikrokosmem toho, co se děje na celém akciovém trhu.
Kvůli cyklickým obavám souvisejícím s potenciální recesí se desítky superkvalitních akcií s rostoucími tržbami, zisky a peněžními toky potýkají s tím, že ceny jejich akcií jsou drceny.
Zdroj: Getty Images
To se děje neustále. Zhruba jednou za deset let se investoři začnou obávat potenciální recese. Vysoce kvalitní akcie se propadnou – ale jejich výnosy, zisky a peněžní toky stále rostou. Investoři, kteří nakoupí pokles těchto akcií, na nich nakonec vydělají spoustu peněz – protože se vždycky ve velkém odrazí ode dna.
Tentokrát tomu nebude jinak. Investoři, kteří koupí pokles vysoce kvalitních akcií, které byly v roce 2022 zdrceny, vydělají v letech 2023 a 24 spoustu peněz. Je to tak jednoduché.
Akcie Amazonu jsou jednou z takových investic. Není však zdaleka jediná.
A věříme, že to, co přijde příště, je velká rally, takže okno pro využití těchto rozdílů v cenách akcií se rychle uzavírá.
Je vaše portfolio připraveno na tento vzácný obchodní jev?