Walmart vs. Amazon? Čeká nás souboj titánů v oblasti zdravotní péče?

Společnosti Walmart (WMT) a Amazon (AMZN) spolu v posledních letech bojují na mnoha frontách. Amazon expandoval do obchodů s potravinami nákupem společnosti Whole Foods již v roce 2017. Walmart se mezitím stal agresivnějším online prodejcem. Zdá se, že jejich podnikání je na neustálém kolizním kurzu, protože obě společnosti neustále hledají další velké příležitosti k růstu.

Jednou z oblastí, o kterou v poslední době oba projevují zájem, je zdravotnictví. Investují peníze do nabídky řešení pro zdravotnictví, což vyvolává otázku, zda by to mohlo být další velké bojiště těchto dvou společností. Zde se dozvíte, proč by tomu tak mohlo být a co to znamená pro investory.

Obě společnosti nabízejí levné léky

Minulý měsíc Amazon představil novou službu RxPass, která členům programu Prime umožní za paušální poplatek 5 dolarů měsíčně dostávat generické léky z lékárny Amazon Pharmacy až ke dveřím. Lékárna Amazon má v nabídce léky, které léčí více než 80 zdravotních potíží, a může zákazníkům pomoci ušetřit peníze za jejich recepty.

Zdroj: Bloomberg

Společnost Walmart má lékárny ve svých prodejnách a také ona nabízí spotřebitelům možnost získat levné léky. U některých běžných léků nabízí 30denní dávky za pouhé 4 dolary a 90denní dávky za pouhých 10 dolarů. I když to není za paušální měsíční poplatek, Walmart se zaměřil na to, aby svým zákazníkům poskytl způsob, jak ušetřit i na lécích. A vzhledem k nejnovějšímu kroku společnosti Amazon, která nabízí paušální ceny, by nebylo překvapením, kdyby Walmart brzy učinil totéž.

Rostoucí zájem o primární péči

Dalším způsobem, jak si tyto podniky mohou navzájem konkurovat, je nabídka služeb. V loňském roce společnost Amazon oznámila, že plánuje převzít poskytovatele primární péče 1Life Healthcare, čímž by získala fyzickou přítomnost na mnoha trzích po celé zemi. Ucházela se také o akvizici společnosti Signify Health, která se zabývá domácí zdravotní péčí. Nakonec prohrála s CVS Health, ale je to určitý signál, že Amazon se nespokojí pouze s nabídkou receptů.

Společnost Walmart mezitím ve svých obchodech rozšiřuje zdravotnické služby. V roce 2019 spustil službu Walmart Health a její přítomnost se rozrostla na více než dvě desítky míst, mimo jiné v Illinois, na Floridě, v Georgii a Arkansasu. Ve Walmart Health mohou lidé získat přístup k primární a urgentní péči, a dokonce také k zubním a optickým službám.

Zdroj: Reuters

Těmto společnostem může chvíli trvat, než rozvinou své kamenné zdravotnické služby, ale je to další oblast, kde si mohou vzájemně konkurovat.

Co to znamená pro investory?

Walmart a Amazon jsou dva podniky, které by investoři měli brát vážněji jako investice do zdravotnictví. V současné době nejsou v tomto odvětví velkými jmény, ale vzhledem k jejich obrovským zdrojům a skutečnosti, že patří mezi největší společnosti na světě, mají Amazon a Walmart potenciál získat významný podíl na trhu v tomto odvětví. A představují významnou hrozbu pro maloobchodní prodejce léčiv, jako jsou CVS a Walgreens Boots Alliance.

Tuto zprávu lze považovat za pozitivní pro investory, kteří hledají diverzifikaci svých investic. Investice do společností jako Walmart nebo Amazon nabízí možnost investovat do rozvinutého a rostoucího podniku, který se snaží využít příležitosti v oblasti zdravotnictví. Tyto společnosti se snaží expandovat své portfolio a poskytovat svým zákazníkům širokou škálu služeb a produktů, včetně zdravotní péče.

Zdroj: Unsplash

Přestože nelze předpovědět, která z těchto společností se stane v oboru zdravotnictví nejúspěšnější, investice do obou může být dobrým nástrojem pro diverzifikaci portfolia a snížení rizika. Oba Walmart a Amazon se již dlouho etablovaly jako stabilní a ziskové podniky, a pravděpodobně i nadále budou růst a zvyšovat svou ziskovost. Tyto společnosti jsou také známé svým inovativním přístupem a schopností přizpůsobit se měnícím se potřebám trhu, což je další důvod, proč by mohly být pro investory atraktivní.

Rozhodnutí, zda investovat do Walmartu nebo Amazonu, závisí na několika faktorech a nakonec závisí na osobních preferencích a investičních cílech.

Na jedné straně má Walmart dlouhou historii stability a je jedním z největších kamenných prodejců na světě. Má silné zkušenosti s trvalým růstem, rozmanitou nabídku produktů a velkou zákaznickou základnu. Investice společnosti Walmart do elektronického obchodování a online dodávek potravin budou pravděpodobně také hnací silou budoucího růstu.

Zdroj: Shutterstock

Na druhé straně je Amazon technologická společnost, která díky své online platformě způsobila revoluci v maloobchodním odvětví. Má bohaté zkušenosti s inovacemi a expandovala na několik nových trhů, včetně cloud computingu, umělé inteligence a streamovaných médií. Růst společnosti Amazon je impozantní a má velkou a loajální zákaznickou základnu.

Obě společnosti mají odlišné profily rizik a výnosů, proto je důležité před rozhodnutím zvážit své individuální investiční cíle, toleranci k riziku a dlouhodobou strategii.