Netflix vs. Disney: Která společnost má v současnosti lépe nakročeno?

Tyto akcie ze světa streamingu spolu sice válčí o předplatitele, ale jedna z nich je ve skutečnosti dlouhodobě spolehlivějším nákupem.

V lednu agentura AP News oznámila, že inflace se již šestý měsíc v řadě zmírnila a v prosinci se oproti předchozímu roku snížila na 6,5 %. Toto zlepšení nastartovalo akciový trh k oživení, přičemž index Nasdaq Composite od 1. ledna vzrostl o 13,7 %.

V důsledku toho se společnosti závislé na spotřebiteli, jako jsou společnosti z oblasti zábavního průmyslu a streamingu, letos těšily výraznému růstu akcií. Například akcie společnosti Netflix (NFLX) od počátku roku vzrostly o 25 %, zatímco akcie společnosti Walt Disney (DIS) si za stejné období připsaly 32 %.

Vzhledem k tomu, že obě akcie jsou nyní na vzestupu, mohly by stát za zvážení pro vaši další investici. Je tedy lepší koupit akcie Netflixu nebo Disneyho? Podívejme se na to.

Netflix

Společnost Netflix zahájila nový rok správným směrem a připsala si 7,66 milionu předplatitelů ve čtvrtletí, během něhož její největší konkurent, Disney+, ztratil 2,4 milionu. Na papíře je celkový počet předplatitelů Netflixu 230,75 milionu stále nižší než 234,7 milionu předplatitelů společnosti Disney (od Disney, ESPN+ a Hulu).

Počet předplatitelů se však stává stále více nejasnou metrikou, více vypovídající je průměrný příjem na uživatele (ARPU). Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 činil měsíční ARPU společnosti Netflix 11,76 USD, zatímco ARPU společnosti Disney+ na domácím trhu 5,95 USD, ESPN+ 5,53 USD a Hulu 12,46 USD (v průměru 7,98 USD).

Zdroj: Netflix

I když streamovací byznys Netflixu zjevně vynáší více peněz než ten společnosti Disney, Netflix si nemůže dovolit luxus, že by se v případě poklesu trhu mohl opřít o řadu dalších zdrojů příjmů. Většina příjmů Netflixu je vázána na členství ve streamovacích službách a nedávné snahy o zvýšení příjmů, jako je spuštění předplatného podporovaného reklamou a omezení sdílení hesel, jsou stále závislé na tom, zda předplatitelé zůstanou.

Pokud jde o prolomení hesla společnosti, nedávný průzkum investiční společnosti Jefferies, kterého se zúčastnilo 380 účastníků, ukázal, že 62 % uživatelů by Netflix přestalo používat, zatímco 10 % by si vytvořilo nový účet za 9,99 USD měsíčně. Tato čísla se shodují s nedávnou intenzivní reakcí spotřebitelů na prolomení hesla.

Disney

Společnost Disney se během pandemie dva roky potýkala s vyčerpanými příjmy ze zábavních parků a pokladen a v roce 2022 s ekonomickým poklesem, který ztížil růst jejího streamovacího byznysu. Společnost se však pravděpodobně vrátí na vrchol.

Přestože streamovací byznys společnosti Disney je stále slabší než její mediální segment, schopnost Disneyho překonat prognózy celkových příjmů ukazuje sílu jejích rozmanitých zdrojů. Od znovuotevření Disneyho parků se společnosti daří udržovat růst.

Zdroj: Shutterstock

V aktuálním čtvrtletí navíc zábavního giganta pravděpodobně potěší zvýšené příjmy z médií díky filmu Avatar: Way of Water, který již celosvětově vydělal 2,1 miliardy dolarů a stal se tak šestým nejvýdělečnějším filmem všech dob, a díky uvedení filmu Ant-Man a Wasp od společnosti Marvel: Quantumania 17. února.

Streamovací byznys společnosti Disney musí ještě zdolat mnoho překážek, než dosáhne ziskovosti. Díky solidnímu návratu návštěvníků parků a kin je však Disney dlouhodobě rozmanitějším a spolehlivějším podnikem než Netflix. Navíc forwardový poměr ceny k zisku společnosti Disney ve výši 27 ve srovnání s 32 u Netflixu znamená, že akcie Disneyho jsou v současnosti výhodnější.

V důsledku toho jsou akcie Disneyho lepší koupí než akcie Netflixu v únoru letošního roku.

V prvním čtvrtletí roku 2023 vzrostly tržby společnosti Disney meziročně o 8 % na 23,51 miliardy dolarů, čímž překonaly očekávání Wall Street o 230 milionů dolarů. Provozní výnosy se mezitím snížily o 6,5 % na 3,04 miliardy dolarů. Snížení bylo způsobeno tím, že segment médií a zábavy společnosti Disney vykázal provozní ztrátu 10 milionů dolarů, zatímco segment parků vykázal meziroční nárůst provozních příjmů o 25 % na 3,05 miliardy dolarů.

Streamovací služby jsou dnes již mnohem více konkurenčním prostředím než tomu bylo dříve. To si musíme uvědomit na prvním místě. Netflix je ale prakticky jen a jen streamovací služba – Disney umí lépe diverzifikovat. A tady celá rovnice vlastně začíná i končí.