2 nejlepší akcie, které je vhodné koupit v roce 2023 a držet je alespoň deset let

Investoři se sice v současné době pohybují v neklidných tržních vodách, ale to nic nemění na tom, že akciový trh zůstává atraktivním místem pro budování finančního bohatství. A pokud investujete do akcií na desítky let, ani několik let extrémní volatility by vás nemělo vyvést z kurzu nebo odradit od práce na dosažení vašich dlouhodobých finančních cílů.

V době, kdy si dlouhodobí investoři vytvářejí seznam potenciálních nákupů na začátek nového roku, jsou zde dvě prvotřídní akcie obchodované se slevou, které budou chtít investoři koupit a držet po mnoho let.

1. Airbnb

Airbnb (ABNB) se z nejhoršího období pandemie zotavila lépe než mnohé akcie cestovního ruchu. Jedním z nejpozoruhodnějších aspektů zotavení Airbnb je to, že společnost zaznamenává pozoruhodný růst i ve srovnání s trajektorií před eskalací krize COVID-19. Například zatímco ve třetím čtvrtletí roku 2022 zaznamenala společnost Airbnb prudký meziroční nárůst horní a dolní linie o 36 % a 61 % (bez započtení protivětrů způsobených slabými zahraničními měnami), ve srovnání se stejným čtvrtletím před třemi lety tyto ukazatele vzrostly o 70 % a 270 %.

Zdroj: Pexels

Airbnb zaznamenává výrazné oživení v oblasti přeshraničního i městského cestování na klíčových trzích, stejně jako rostoucí počet uživatelů, kteří se vydávají do mimoměstských cestovních destinací. Dlouhodobé pobyty přitom nadále tvoří významnou část pobytů rezervovaných na platformě (20 % ve třetím čtvrtletí) a jsou nejrychleji rostoucí kategorií ze všech kategorií Airbnb. Klíčovým faktorem je zde pravděpodobně skutečnost, že více lidí má možnost pracovat na dálku než před pandemií.

Pokračující nárůst práce na dálku v nadcházejících letech by mohl způsobit, že se více lidí bude poohlížet po alternativních způsobech bydlení než po pravidelném pronájmu bytu na 12 měsíců nebo déle. Společnost Airbnb nejenže spolupracuje s vládami po celém světě, aby poskytla zdroje, které pracovníkům na dálku usnadní přesun a nalezení ubytování, ale její vedení uvedlo, že do budoucna plánuje vylepšit nabídku dlouhodobých pobytů, protože poptávka po této kategorii zůstává silná.

Airbnb zároveň posílila pobídky, aby lidé na platformě pronajímali byty. Patří mezi ně vylepšení programu AirCover, jako je ověřování totožnosti hostů a dostupná ochrana proti škodám až do výše 3 milionů dolarů, a také zavedení služby Airbnb Setup, která umožňuje zcela novým hostitelům konzultovat se zavedenými superhosty a vybrat si pro svůj první pobyt zkušeného uživatele Airbnb.

Zdroj: Shutterstock

V blízké budoucnosti by mohlo dojít k poklesu výdajů, pokud by se prohloubily ekonomické problémy, což by mělo dopad na peněženky spotřebitelů a pravděpodobně i na výdaje na cestování. Všestrannost platformy Airbnb jí však může umožnit, aby v příštím desetiletí i v dalších letech nadále rozšiřovala svůj podíl na trhu cestovního ruchu, což může obohatit její rozvahu i akcionáře.

2. Lululemon

Společnost Lululemon (LULU) si za více než dvě desetiletí od svého založení získala téměř kultovní postavení jako nezdolný lídr v oblasti sportovního oblečení. Začínala jako prodejce oblečení na jógu, ale rozrostla se v mezinárodní značku, která prodává vše od dámského a pánského oblečení přes sportovní obuv až po doplňky, jako je například oblíbená taška s páskem. Důvěra, kterou si značka Lululemon vybudovala, jí dobře slouží i v současném prostředí. Tato loajalita a všestrannost výrobků Lululemon jsou hnací silou růstu, i když spotřebitelské výdaje zůstávají v pohybu a obavy z ekonomiky se odrážejí na horních a dolních příjmech mnoha maloobchodníků.

Zdroj: Getty Images

Společnost Lululemon nedávno zveřejnila předběžné výsledky za poslední čtvrtletí roku 2022, které zahrnovaly snížení prognózy tržeb a zředěného zisku na akcii spolu s předpokládaným poklesem hrubé marže, protože na současném trhu pokračuje tlak na spotřebitelské výdaje. Je však důležité zdůraznit, že i s tímto výhledem vedení společnosti stále předpokládá pro poslední čtvrtletí roku meziroční růst čistých tržeb o 25 % až 27 % a nárůst zředěného zisku na akcii o 26 % až 27 % oproti předchozímu čtvrtletí. A pro čtvrté čtvrtletí roku 2022 vedení předpokládá maximálně 1% pokles hrubé marže.

Společnost se mezitím nachází uprostřed realizace několikaletého růstového plánu. Vedení společnosti si mimo jiné klade za cíl zdvojnásobit celkové tržby od roku 2021 na 12,5 miliardy dolarů v roce 2026 a zároveň zdvojnásobit tržby v segmentu pánských oděvů a digitálních kanálů. Vzhledem k tomu, že roční tržby a zisky společnosti vzrostly za sledované pětileté období o příslušných 90 % a 102 %, se tento cíl jeví jako splnitelný. Akcie přinesly akcionářům za posledních pět let celkový výnos téměř 300 %.

Zdroj: Getty Images

Celosvětový trh se sportovními potřebami dosáhne v roce 2021 hodnoty 307 miliard dolarů. Vezmeme-li v úvahu čistý příjem společnosti Lululemon ve výši 6 miliard dolarů v tomto roce, znamenalo by to, že odhadovaný podíl společnosti na celosvětovém trhu se pohybuje těsně kolem 2 %. Mějte na paměti, že toto odvětví je na nejlepší cestě dosáhnout do roku 2030 ocenění 663 miliard dolarů.

Vzhledem k rychle se rozšiřující celosvětové přítomnosti společnosti Lululemon v obchodech i na internetu má společnost obrovské možnosti získat v nadcházejících letech rostoucí podíl na tomto trhu. I relativně malý kousek tohoto mnohamiliardového koláče je dobrým příslibem pro finanční budoucnost společnosti Lululemon a její výnosy pro akcionáře v příštích 10 letech i v dalších letech.