Tato výjimečná společnost pro digitální reklamu by mohla doplnit vaše portfolio

Jaký je to rozdíl za rok. Když loni Meta Platforms (META) zveřejnila zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2021, Wall Street se rozbučela a akcie spadly o 26 %, protože investoři se obávali, že konkurenti, jako je TikTok, ubírají Facebooku na růstu. Když však společnost 1. února 2023 zveřejnila zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2022, akcie vyletěly o 23 % výše, protože investoři byli ohledně její budoucnosti mnohem optimističtější.

Co řekl generální ředitel Mark Zuckerberg během letošního hovoru k výsledkům, že se mnoho investorů začalo o akcie znovu zajímat? A hlavně, měli byste dnes investovat?

Podívejme se na to.

Nový důraz na efektivitu

Během prvních 18 let existence společnosti Zuckerberg šlapal na plyn a tlačil na růst, aby si vybudoval dominantní podíl na trhu sociálních médií. V důsledku toho nemělo velký obchodní smysl tlačit na vyšší efektivitu a maximální ziskovost. Jeho podnikání na Facebooku a Instagramu však nyní začíná zpomalovat a dozrávat. V důsledku toho si Zuckerberg uvědomil, že nastal čas změnit zaměření společnosti z „růstu za každou cenu“ na ziskový růst, který vyžaduje efektivnější fungování.

Zdroj: Getty Images

Ačkoli Zuckerberg vyhlásil rok 2023 „rokem efektivity“, společnost začala pracovat na efektivnějším fungování již v loňském roce, kdy začala restrukturalizovat provozní týmy, rušit nebo snižovat financování oblastí s nízkou návratností investic a odstraňovat vrstvy středního managementu. V důsledku toho společnost v listopadu 2022 propustila 11 000 zaměstnanců, tedy 13 % své pracovní síly, a vedení plánuje v roce 2023 propustit další pracovníky. Mezi další úsporné aktivity patří konsolidace kancelářských prostor a modernizace budoucích datových center s novou úspornou architekturou.

Pokud bude vedení společnosti ve svých iniciativách zaměřených na zvýšení efektivity úspěšné, povede to ke snížení kapitálových výdajů a provozních nákladů. Nižší provozní výdaje znamenají vyšší zisky a nižší kapitálové výdaje vedou k vyššímu volnému peněžnímu toku. Wall Street se tato zpráva líbila, což byl hlavní důvod, proč se po výsledcích za čtvrté čtvrtletí nálada na akciích změnila na pozitivní.

Růst počtu členů a větší zapojení

Loni touto dobou se akcionáři trápili nad tím, že počet denních aktivních uživatelů (DAU) Facebooku poprvé v historii společnosti postupně klesá.

Zdroj: Getty Images

V důsledku toho byly nálady vůči společnosti v roce 2022 rozhodně negativní, protože lidé začali obviňovat úbytek odběratelů z toho, že Facebook ztrácí význam pro mileniály a generaci Z. Zveřejnění výsledků za čtvrté čtvrtletí letošního roku však ukázalo, že se postupný růst DAU vrátil a poprvé toto číslo přesáhlo 2 miliardy. Kromě toho se číslo zapojení DAU/MAU společnosti Facebook zvýšilo na 67,5, což je o více než procentní bod více, než na jakém bylo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Mnozí analytici považují číslo DAU/MAU za známku „lepivosti“ platformy a jakékoli číslo nad 60 za špičkové.

V letošním roce se přestalo mluvit o tom, že Facebook ztrácí na významu.

Zlepšení monetizace reklamy na celé platformě

Během tohoto makroekonomického poklesu reklamního trhu společnost Meta zvyšuje monetizaci všech svých reklamních platforem, což by mělo zlepšit její výsledky, jakmile se reklamní trh zotaví.

Zdroj: Shutterstock

První oblastí, na kterou se společnost zaměřila při zpeněžování, je Reels – to je důležité, protože tento produkt krátkých videí pomáhá společnosti Meta získat zpět význam u mladších generací. V současné době Reels vydělává méně než ostatní produkty sociálních médií, jako jsou Feed a Stories, ale vedení je na cestě k ziskovému růstu Reels do začátku roku 2024.

Druhou oblastí, kterou vedení plánuje zlepšit, je monetizace reklamního byznysu mimo Reels pomocí umělé inteligence. Zatím se mu to daří. Například ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 získali inzerenti o více než 20 % více konverzí z reklamy než v předchozím roce. Konverze reklamy je, když uživatelé po interakci s reklamou provedou nějakou akci, koupí produkt, stáhnou software, zavolají atd. A vzhledem k tomu, že náklady na akvizici, tedy celkové náklady na to, aby zákazník dokončil určitou akci, klesají, vedlo to k vyšší návratnosti reklamních výdajů pro zadavatele. Vyšší návratnost tak přirozeně činí reklamu v aplikacích Meta mnohem atraktivnější – to je z dlouhodobého hlediska pro firmu vynikající.