Trade Desk získala rychlý podíl na trhu a snadno předstihla své hlavní konkurenty

V poslední době je pro mnoho reklamních společností problematická ekonomická situace. Spotřebitelská poptávka se v reakci na vysokou inflaci a rostoucí úrokové sazby snížila, takže značky přirozeně omezily své marketingové výdaje. Společnost Trade Desk (TTD) v důsledku toho utrpěla, růst tržeb se zpomalil, a i když se cena jejích akcií v roce 2023 poněkud zotavila, stále je o 42 % nižší než na svém vrcholu. Společnost má však dobrou pozici k vzestupu, až se zlepší ekonomické podmínky a přijde další býčí trh.

Zde je důvod, proč je nyní ideální doba pro nákup této růstové akcie.

Trade Desk disponuje špičkovou technologií

Trade Desk provozuje platformu na straně poptávky. Její software pomáhá marketérům plánovat a optimalizovat reklamní kampaně založené na datech v různých digitálních formátech – včetně stolních počítačů, mobilních zařízení a připojené televize – a měřit jejich výsledky. Trade Desk je mnohem menší společnost než reklamní giganti, kteří v tomto odvětví vedou – Alphabet a Meta Platforms -, ale její platforma obsahuje vynikající technologie. Konzultační společnost Quadrant Knowledge Solutions nedávno uznala společnost The Trade Desk za lídra v oblasti reklamních technologií a uvedla, že v oblasti dopadu na zákazníky a technologické dokonalosti předčila všechny ostatní dodavatele.

Zdroj: Unsplash

Společnost Trade Desk navrhla svou platformu na základě architektury založené na bid-factoru, která umožňuje výraznější cílení než architektura založená na položkách, kterou používají jiné platformy na straně poptávky. Podle vedení společnosti navíc do své platformy vtělila špičkový engine umělé inteligence a nejpokročilejší datové tržiště na světě. Díky lepšímu enginu a lepším datům mohou inzerenti efektivněji cílit a měřit kampaně, což v konečném důsledku vede k vyšší návratnosti jejich výdajů na reklamu.

The Trade Desk je nezávislá společnost zabývající se reklamními technologiemi

Společnost Trade Desk nevlastní žádné obsahové platformy, takže nemá důvod tlačit inzerenty k reklamnímu inventáři konkrétní platformy. Vyhrává, když její klienti uspějí, takže její hodnoty jsou v souladu s jejich hodnotami.

To ji staví do výrazně jiné pozice než společnosti Alphabet a Meta Platforms. Alphabet vlastní vyhledávač Google a YouTube, zatímco Meta Platforms vlastní Facebook a Instagram, ale obě společnosti také spolupracují s vydavateli třetích stran. To vytváří střet zájmů. Společnosti Alphabet a Meta Platforms mají motivaci směrovat zadavatele reklamy ke svému vlastnímu inventáři bez ohledu na to, zda jsou tyto platformy skutečně nejlepším místem pro zadavatele reklamy.

Zdroj: TheTradeDesk

Značky navíc stále více váhají, zda poskytnout svá data společnostem Google a Meta, protože obě společnosti je použijí k prodeji vlastních reklamních zásob. Nezávislost Trade Desk znamená, že se těmto střetům zájmů vyhýbá, a tato výhoda vedla k několika důležitým partnerstvím.

The Trade Desk získává zásoby téměř ze všech hlavních streamovacích služeb podporovaných reklamou, včetně HBO Max společnosti Warner Bros. Discovery, Disney+ a Hulu a Peacock společnosti Comcast. Kromě toho The Trade Desk spolupracuje s více než 80 % největších maloobchodních prodejců v USA, což inzerentům poskytuje přístup k údajům o nakupujících, na jejichž základě mohou měřit a optimalizovat kampaně. Walled gardens jako Google a Meta nemají přístup k těmto datům a nemohou poskytnout stejné možnosti měření.

Tato partnerství jsou obzvláště pozoruhodná, protože propojená televizní reklama a nákupní marketing jsou dva nejrychleji rostoucí segmenty digitálního reklamního průmyslu v USA.

Trade Desk získává stále větší podíl na trhu

Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám vykázala společnost Trade Desk za rok 2022 dobré finanční výsledky. Tržby vzrostly o 32 % na 1,6 miliardy dolarů a peněžní tok z provozní činnosti se vyšplhal o 45 % na 549 milionů dolarů. Aby bylo jasno, růst nejvyššího obratu se sice zpomalil ze 43 % v roce 2021, ale na tom příliš nezáleží. Místo toho by se investoři měli zaměřit na to, jak si společnost The Trade Desk vedla v porovnání se svými kolegy a širším odvětvím.

Zdroj: CNBC

Společnost Alphabet loni vykázala 7% nárůst příjmů z reklamy, zatímco Meta zaznamenala 1% pokles. Obecněji řečeno, společnost eMarketer odhaduje, že globální výdaje na digitální reklamu vzrostly v roce 2022 přibližně o 9 %. Společnost Trade Desk všechna tato čísla rozdrtila, což znamená, že dohání lídry v oboru a rychle získává podíl na trhu. A co víc, vzhledem k jejímu silnému konkurenčnímu postavení mají investoři dobrý důvod věřit, že si své tempo udrží.

Velikost celosvětového trhu s digitální reklamou se blíží 1 bilionu dolarů, což znamená, že společnost The Trade Desk sotva poškrábala povrch jeho potenciálu. Přesto se akcie v současné době obchodují za 19násobek tržeb, což je sleva oproti tříletému průměru 30násobku tržeb. Proto je nyní ideální čas na nákup několika akcií této růstové společnosti.