Akcie Coupang klesly o 70 % oproti svému maximu. Je čas na nákup?

Společnost Coupang (CPNG), jedna z největších jihokorejských společností zabývajících se elektronickým obchodováním, zveřejnila 28. února zprávu za čtvrté čtvrtletí. Její tržby meziročně vzrostly o 5 % (a o 21 % v konstantním měnovém vyjádření) na 5,3 miliardy dolarů, ale odhady analytiků nedosáhly 70 milionů dolarů. Dosáhla čistého zisku 102 milionů USD oproti čisté ztrátě 405 milionů USD o rok dříve, zatímco zisk 0,06 USD na akcii překonal konsenzuální odhad o dva centy.

To znamenalo druhé po sobě jdoucí čtvrtletí ziskovosti na základě obecně uznávaných účetních zásad (GAAP). Na základě upraveného zisku před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) vykázala zisk 211 milionů USD oproti ztrátě 285 milionů USD před rokem.

Zlepšení hospodářského výsledku bylo působivé, ale akcie společnosti Coupang zůstávají o více než 70 % pod svým historickým maximem z března 2021. Obchoduje se také téměř 60 % pod cenou 35 USD, kterou dosáhla při IPO. Podívejme se, zda se společnost Coupang vyplatí koupit právě teď.

Konkurenční výhody společnosti Coupang

Společnost Coupang byla založena téměř před 13 lety a před svým veřejným debutem v roce 2021 byla významně podporována fondy rizikového kapitálu. Toto soukromé financování podpořilo nákladné rozšíření její logistické sítě první strany.

Zdroj: Unsplash

Její realizační centra se nyní nacházejí v okruhu sedmi kilometrů od zhruba 70 % obyvatel Jižní Koreje. Své zákazníky si získává službou Rocket Wow, která je podobná službě Prime a za měsíční poplatek poskytuje bezplatné doručení do druhého dne, doručení brzy ráno, bezplatné vrácení zboží do 30 dnů, streamování videí na Coupang Play, doručování potravin a další výhody.

Společnost Coupang ukončila rok 2022 s 11 miliony placených předplatitelů služby Wow oproti devíti milionům předplatitelů na konci roku 2021. To představovalo 61 % jeho celkových aktivních zákazníků, zatímco o rok dříve to bylo jen 50 %.

Výhoda společnosti Coupang v oblasti logistiky, její působivý rozsah a přilnavost ekosystému Wow jí dávají významné výhody oproti jejím konkurentům. Jeho nejbližším konkurentem je Naver, nejlepší vyhledávač v Jižní Koreji, který v posledních několika letech expandoval na trh elektronického obchodování. eBay, který se trvale umisťoval na třetím místě za Coupangem a Naverem, se zejména v roce 2021 stáhl a prodal svou jihokorejskou jednotku maloobchodnímu gigantu Shinsegae.

Zpomalující se růst s rostoucími maržemi

Společnost Coupang, stejně jako mnoho dalších společností zabývajících se elektronickým obchodováním, zaznamenala během pandemie velký růst, protože stále více lidí nakupovalo online. Její růst se však ochladil, když se tento vítr rozplynul, a toto zpomalení se shodovalo s dopadem inflace na spotřebitelské výdaje v uplynulém roce. Silný dolar, který byl podporován rostoucími úrokovými sazbami, tuto bolest také prohloubil. Na bázi konstantní měny vzrostly tržby společnosti Coupang v roce 2022 o 26 %. Na vykazované bázi však vzrostly pouze o 12 %.

Zdroj: Getty Images

Finanční ředitel společnosti Coupang Gaurav Anand během konferenčního hovoru přisoudil rostoucí marže „investicím do technologií, infrastruktury, optimalizace dodavatelského řetězce“, automatizaci některých procesů a rozšíření produktů a služeb, které „zvyšují marže“. Společnost také rozšiřuje svůj trh třetích stran s vyšší marží, aby snížila svou závislost na trhu prvních stran s nižší marží. Mnoho dalších společností elektronického obchodu – včetně Amazonu, MercadoLibre a JD.com – používá stejnou strategii ke zvýšení svých marží.

Co se stane s Coupangem v roce 2023?

Společnost Coupang neposkytla žádné přesné pokyny pro rok 2023, ale Anand během konferenčního hovoru za čtvrté čtvrtletí uvedl, že dlouhodobý výhled upraveného zisku EBITDA společnosti se zvýšil ze „7-10 % nebo více“ na „10 % nebo více“.

Býci se domnívají, že pokud se zlepší makroekonomická situace a zmírní se měnový nepříznivý vítr, mohl by růst horní linie společnosti Coupang opět zrychlit. Pokud se zároveň budou nadále zvyšovat jeho marže, jeho zisky pravděpodobně vzrostou.

Medvědi se domnívají, že růst nejvyššího obratu společnosti Coupang bude i nadále pomalý, protože přetrvávají nepříznivé makroekonomické vlivy, a že by jí mohl dojít prostor pro růst, protože se nasytí jihokorejského trhu. Společnost Coupang dříve podnikla několik malých kroků do zámoří na Tchaj-wan, do Japonska a Singapuru v roce 2021, ale pravděpodobně omezí své výdaje na tyto aktivity, dokud se nezlepší makrosituace.

Analytici prozatím očekávají, že tržby společnosti Coupang vzrostou v roce 2023 o 17 % a upravený zisk EBITDA o 96 %. Při současné hodnotě podniku ve výši 23 miliard USD vypadá společnost Coupang stále relativně levně, a to na méně než jednonásobku letošních tržeb a třicetinásobku upraveného zisku EBITDA. Proto by mohl být skvělým nákupem pro trpělivé investory, kteří dokáží přečkat krátkodobou volatilitu.