Vzestup chatovacích produktů poháněných umělou inteligencí, jako je ChatGPT, nutí mnoho lidí přemýšlet o tom, jaké úkoly už umělá inteligence zvládne stejně dobře jako člověk.
Nyní můžete na tento seznam přidat i „rozhovor s Billem Gatesem„. Nedávno si miliardář a spoluzakladatel společnosti Microsoft sedl s britským premiérem Rishim Sunakem, když oba odpovídali na otázky generované chatbotem s umělou inteligencí.
Ve videu, které Sunakova kancelář minulý měsíc zveřejnila na YouTube, britský vůdce přečetl Gatesovi otázky vygenerované umělou inteligencí, včetně jedné, která se ptala, jakou radu by miliardář nabídl svému mladšímu já, kdyby se „mohl vrátit v čase“.
„Byl jsem tak trochu příliš intenzivní,“ odpověděl Gates a zalitoval svého workoholického mládí. „Nevěřil jsem na víkendy. Nevěřil jsem na dovolenou.“
Gatesova intenzivní práce mu sice pomohla vybudovat z Microsoftu technologický gigant s mnohamiliardovým majetkem, který podle časopisu Forbes v současnosti dosahuje 105,2 miliardy dolarů, ale zároveň mu prý způsobila, že se jako vedoucí pracovník stal společensky neohrabaným.
„Měl jsem velmi úzký pohled na styl práce, na styl mluvení,“ řekl a dodal, že při zpětném pohledu pravděpodobně vynechal najímání lidí, kteří „by mi pravděpodobně mohli pomoci, ale prostě se nehodili“ do intenzivní atmosféry, kterou kolem sebe vytvořil.
V minulých rozhovorech Gates také řekl, že by svému mladšímu já řekl, aby „hodně četlo“ a jako cestovatel „prozkoumávalo rozvojový svět“. Miliardář také velmi otevřeně hovořil o své introverzi v mládí, když se v roce 2019 na Redditu v pořadu „Ask Me Anything“ označil za „společensky neschopného“.
Zdroj: Bloomberg
Gatesova intenzita mu v prvních letech existence Microsoftu vynesla pověst obtížného šéfa. Již dříve přiznal, že byl náročným šéfem, který někdy mluvil se zaměstnanci tvrdě, a že jeho chování bylo odrazem vysokých nároků, které kladl na všechny, včetně sebe.
„Nikdy jsem po zaměstnancích Microsoftu nechtěl, aby pracovali tvrději nebo byli přísnější na své chyby, než jsem byl já sám na sebe,“ řekl Gates v roce 2020 v podcastu „Armchair Expert“. „Úplně to neomlouvá, ale alespoň to ukazuje, odkud vycházíte, že alespoň promítáte své vlastní hodnoty a snažíte se, aby všichni byli tvrdí jako vy.“
Nakonec se Gates musel naučit polevit, řekl Sunakovi – zejména když Microsoft rostl.
„Pro malou, ranou skupinu Microsoftu to bylo v pořádku,“ řekl Gates. „Ale jak jsme se zvětšovali, musel jsem si uvědomit, že OK, jakmile do firmy zapojíte obchodní týmy, lidi s rodinami, musíte na to myslet. Je to velmi dlouhodobá záležitost.“
A kdyby se mohl vrátit v čase a něco změnit, moudřejší Gates by si „pomohl uvědomit si to o něco dříve, než jsem to udělal,“ dodal.
Proč ChatGPT a umělá inteligence podle vedoucí pracovnice Salesforce přebírají roli “ chladného hovoru“?
Generativní nástroje umělé inteligence, jako je ChatGPT, mění způsob komunikace firem a prodejců se zákazníky k lepšímu, uvedla Clara Shihová, generální ředitelka divize Service Cloud společnosti Salesforce.
„Když se podíváte na to, jak dnes obchodníci pracují, zjistíte, že většina z nich se děsí psaní prodejních e-mailů; mnohem raději by byli venku se zákazníky,“ řekla Shihová ve čtvrtečním pořadu „Squawk Box“ televize CNBC. „Mohou se tedy zbavit těchto přízemnějších úkolů… chtějí se soustředit na kontakt se zákazníkem a řešení problémů.“
Shihová udělala jasnou hranici mezi tím, jak může generativní umělou inteligenci využívat běžný člověk ve srovnání s firemními klienty a podnikovými uživateli: „Nemluvíme o psaní vtipných básniček, ale o psaní prodejních e-mailů a odpovědí zákaznického servisu, které mohou agenti posílat, aby se rychleji vrátili k zákazníkům.“
Začátkem tohoto týdne společnost Salesforce (CRM) uvedla na trh takzvanou první generativní technologii CRM s umělou inteligencí, Einstein GPT. Aktualizovaný software využívá technologii generativní umělé inteligence a pokročilé modely umělé inteligence společnosti OpenAI, které pohánějí ChatGPT, mimo jiné k vytváření personalizovaných e-mailů pro obchodníky, odpovědí pro zástupce zákaznického servisu a automatickému generování kódu pro vývojáře.
Zdroj: Getty Images
„Ve skutečnosti jde o to, abychom našim klientům, ať už jsou to malé firmy nebo největší společnosti na světě, přinesli generativní AI podnikové úrovně a dělali to způsobem, který je zakořeněn v obchodních výsledcích,“ řekla Shihová.
Technologické společnosti spěchají s integrací generativní AI
Od listopadu, kdy společnost OpenAI podporovaná Microsoftem otevřela ChatGPT pro veřejnost, se v souvislosti s prudkým nárůstem zájmu zdánlivě každá technologická společnost snaží zavést svůj vlastní nástroj založený na generativní AI.
Společnost Microsoft (MSFT) začátkem tohoto týdne uvedla, že bude zavádět AI do svých aplikací CRM a ERP, které konkurují nabídkám společnosti Salesforce, což navazuje na dříve oznámený plán společnosti integrovat chatbota OpenAI do svého vyhledávače Bing.
Konkurent společnosti Google (GOOGL) ChatGPT, společnost Bard, čelil internímu tlaku i tlaku investorů kvůli kritice, že technologie byla uspěchaná. Generální ředitel společnosti Meta (META) Mark Zuckerberg uvedl, že společnost vytváří novou produktovou skupinu zaměřenou na generativní AI, která bude vytvářet produkty pro Facebook a Instagram. Společnost Snap v únoru uvedla, že do své aplikace integruje bota ChatGPT.
Společnost Salesforce v samostatném oznámení uvedla, že spouští aplikaci ChatGPT pro Slack, která by mohla pomoci psát zprávy a získávat souhrny konverzací. Salesforce Ventures, odnož společnosti pro rizikový kapitál, také spustila vlastní fond generativní umělé inteligence v hodnotě 250 milionů dolarů.
Zdroj: Getty Images
Šílenství kolem ChatGPT se rozšířilo i mimo oblast technologií – společnosti od výrobce stavebních strojů Caterpillar až po finanční společnost Wells Fargo v nedávných hovorech o výsledcích hospodaření zdůrazňovaly své úsilí v oblasti technologií AI.
„Pokud jde o AI, jsme na této cestě vlastně už více než sedm let,“ řekla Shihová. Společnost Salesforce poprvé představila systém Einstein v roce 2017. V současné době generuje 200 miliard předpovědí AI každý den, dodala.
V říjnu loňského roku na konferenci CNBC Work Summit Shihová uvedla, že integrace nástrojů AI do života pracovníků je „naprosto zásadní“.
„Právě teď se tolik zaměstnanců cítí vyhořelých, jsou přetížení, jejich dny jsou naplněny všedními úkoly,“ řekla Shihová, která přirovnala, jak by AI mohla pomoci optimalizovat věci pro pracovníky k tomu, jak Google Maps pomáhají lidem optimalizovat jejich cestovní trasy.
Shihová uvedla, že i když tyto nástroje mohou pracovníkům s těmito úkoly pomoci, je velmi důležité, aby společnosti zajistily, že zaměstnanci nebudou používat chatboty zaměřené na spotřebitele.
„Jde o to zajistit, aby se jejich chráněná data nedostala na veřejnost,“ řekla.