2 nejlepší akcie z indexu Nasdaq-100, které můžete koupit nyní a držet je navždy

Poté, co společnosti CrowdStrike (CRWD) a Booking (BKNG) v roce 2023 téměř zdvojnásobily výnosy indexu Nasdaq-100, se investoři mohou ptát, zda nepřišly na party příliš pozdě. Navzdory tomuto nedávnému oživení ceny akcií se však každá z nich obchoduje hluboko pod historickými průměry svých relevantnějších ocenění.

Například poměr ceny k prodejům (P/S) společnosti CrowdStrike ve výši 13 je blízko historického minima – na jiném místě než na začátku tohoto roku. Mezitím poměr ceny k zisku (P/E) společnosti Booking ve výši 31 je velmi přiměřený vzhledem k tomu, že se ještě musí vrátit k ziskovosti před pandemií.

Ještě důležitější je, že obě společnosti jsou poháněny megatrendy, které podporují silnou míru růstu a generování volného peněžního toku (FCF), což z nich dělá dvě nejlepší akcie na Nasdaqu, které lze koupit a držet navždy.

Podívejme se na to hlouběji.

Zdroj: Shutterstock

CrowdStrike: Originální AI

Ještě předtím, než se stalo módou, aby se nějaká akcie spojená s technologiemi zmiňovala o tom, jak plánuje využívat umělou inteligenci (AI) ve svých operacích, byl expert na cloudovou kybernetickou bezpečnost CrowdStrike postaven na předpokladu využití AI k zastavení narušení.

Společnost CrowdStrike filtruje 7 bilionů kybernetických bezpečnostních událostí týdně ve své neustále rostoucí síti a neustále zásobuje svou umělou inteligenci novými daty – a vytváří tak ještě silnější síťové efekty. Poznatky získané z tohoto nesmírného množství dat jsou kontextualizovány v grafu hrozeb společnosti CrowdStrike, který používá k vyhledávání škodlivých aktivit.

Mezi klienty společnosti patří 70 firem z žebříčku Fortune 100 a 271 firem z žebříčku Fortune 500, takže objem dat o kybernetické bezpečnosti je obrovský. Společnost CrowdStrike, která nyní ovládá 18% podíl na trhu detekce koncových bodů a reakce na ně (EDR), si udržuje a zvyšuje své vedoucí postavení již tři roky v řadě.

Jak tedy může Crowdstrike s tímto vedoucím postavením na trhu a rozšířeným přijetím mezi velkými podniky pokračovat v překonávání trhu?

Odpovědí na tuto otázku je neuvěřitelná čistá míra retence v dolarech (DBNR), která činí 125 %. Ta měří růst výdajů stávajících zákazníků společnosti mezi jednotlivými roky. Míra DBNR vyšší než 120 % je obecně považována za výjimečnou, takže značka společnosti CrowdStrike je velmi slibná. Navíc její míra DBNR byla 120 % nebo vyšší již 20 po sobě jdoucích čtvrtletí.

Zdroj: Getty Images

Kromě toho se 23 (a stále více) unikátních modulů společnosti stále rychle rozšiřuje, přičemž 62 % z 23 000 klientů používá pět a více modulů. Toto procento zákazníků využívajících pět a více modulů vzrostlo o 52 %, což podtrhuje schopnost společnosti CrowdStrike prodávat svým zákazníkům nové produkty, jakmile se dostanou do prodeje.

Poté, co společnost CrowdStrike ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila roční opakující se příjmy o 48 % a zároveň vykázala 9% marži FCF (i po odečtení odměn na základě akcií), se zdá, že je připravena nadále dominovat ve stále důležitějším odvětví.

Rezervace na začátek roku 2023

Společnost Booking Holdings je domovem nejstahovanějších online aplikací cestovních kanceláří na celém světě a ve Spojených státech. Působí prostřednictvím šesti značek: Booking.com, Priceline, Agoda, Rentalcars.com, Kayak a OpenTable. Díky službám, které zahrnují ubytování, pozemní dopravu, lety, aktivity, restaurace a vyhledávání cest, je společnost Booking zdrojem informací o cestování.

Ačkoli pandemie v letech 2020 a 2021 vážně ovlivnila činnost společnosti, z finančního hlediska se začala stávat vzdálenou vzpomínkou. Ve čtvrtém čtvrtletí byly tržby společnosti Booking o 35 % vyšší (po odečtení kurzových vlivů) než ve stejném čtvrtletí roku 2019 a zisk na akcii byl jen o 6 % nižší než před třemi lety.

Zdroj: Unsplash

V současné době má Booking čistou ziskovou marži 18 % a poměr P/E 31 by se mohl snížit na 21 %, pokud se vrátí k maržím před pandemií, které se blíží 27 %.

To je mnohem přijatelnější ocenění a nezohledňuje skutečnost, že vedení očekává, že hrubé rezervace v roce 2023 porostou na úrovni nízkých desítek, což by mohlo tuto rozumnou cenu dále snížit.

A co víc, tvorba FCF společnosti Booking byla v minulosti ještě silnější než její zisky, což umožnilo v posledních pěti letech výrazný zpětný odkup akcií. Přestože se počet akcií za tuto dobu snížil již o 22 %, vedení společnosti stále zbývá v rámci programu zpětného odkupu akcií masivních 24 miliard USD, které plánuje využít v příštích čtyřech letech.

Toto povolení představuje více než čtvrtinu celkové tržní kapitalizace společnosti a v příštích letech by dále posílilo růst zisku na akcii společnosti Booking.

I když se zdá, že trh se obává širšího zpomalení diskrečních výdajů spotřebitelů, první pohled na rezervace společnosti na leden 2023 ukázal, že jsou slibné. V porovnání s lednem 2019 vzrostl počet rezervací pokojů za první měsíc roku 2023 o neuvěřitelných 60 % – takže pokud lidé omezují své výdaje, na výsledky Bookingu to zatím nemá vliv.

Zdroj: Getty Images

Zdá se, že se skrývá ve stínu Airbnb (co se týče populárních akcií), ale investoři by byli moudří, kdyby nepřehlédli obrovskou ziskovost a globální rozsah Bookingu. Společnost Booking, která se obchoduje s přibližně 21násobkem zisku za příští rok a je odhodlána odkoupit co nejvíce svých akcií, je se svou zásobou hotovosti ve výši 12 miliard dolarů ohromnou investicí typu „kup teď a drž napořád“ na Nasdaq-100 – a to i po svém růstu na začátku roku 2023.