2 růstové akcie, které je třeba koupit před dalším býčím trhem

Index S&P 500 loni klesl o 19 %, což je nejhorší výsledek od velké recese, a jeho hodnota je stále o 18 % nižší než jeho maximum. Pro investory však existuje i světlá stránka.

Od svého založení v roce 1957 se index S&P 500 zpravidla v roce následujícím po poklesu zotavuje. Ve skutečnosti pouze ve dvou a více případech po sobě klesl a v roce následujícím po poklesu dosáhl index průměrného výnosu 13,5 %.

Minulá výkonnost nikdy není zárukou budoucích výnosů, ale historie říká, že by se index S&P 500 mohl letos výrazně zotavit. A i kdyby k tomuto oživení nedošlo, srovnávací index nepochybně v určitém okamžiku své ztráty uhradí. Po každém medvědím trhu v minulosti nakonec následoval býčí trh. Z tohoto důvodu by investoři měli brát současný pokles jako příležitost a společnosti Shopify (SHOP) a MercadoLibre (MELI) se vyplatí koupit právě teď.

1. Shopify

Společnost Shopify po celou dobu pandemie agresivně investovala do růstu, a to s velkým efektem. Když však vítr z plachet zmizel, společnost byla zaskočena. Znovuotevření kamenných obchodů spolu s nejhorší inflací za posledních 40 let vedlo k dramatické změně spotřebitelských výdajů. To způsobilo protivítr v růstu tržeb.

Mezitím vedení příliš dlouho drželo nohu na plynu a nadměrně utrácelo za různé růstové iniciativy. To výrazně snížilo ziskovost.

Tyto síly dohromady vedly k ošklivým finančním výsledkům. Tržby se v roce 2022 zvýšily o 21 % na 5,6 miliardy dolarů, což představuje podstatné zpomalení oproti 57% růstu v roce 2021, a zisk mimo GAAP (obecně uznávané účetní zásady) se propadl o 94 % na 0,04 dolaru na zředěnou akcii. Ekonomické protivětry jsou však dočasným problémem a společnost Shopify by neměla mít problém s opětovným zrychlením růstu, až se ekonomické podmínky zlepší.

Případ býka je jednoduchý: Shopify je předním dodavatelem softwaru pro elektronické obchodování. Podle výzkumné společnosti G2 má větší zastoupení na trhu a vyšší skóre spokojenosti uživatelů než kterýkoli konkurent.

A co víc, Shopify je ve skutečnosti druhou největší americkou společností v oblasti elektronického obchodování z hlediska hrubého objemu zboží. Její obchodníci se v loňském roce podíleli 10 % na maloobchodních tržbách elektronického obchodu v USA, což je druhý podíl po Amazonu. To dává společnosti Shopify dobrou pozici.

Zdroj: Unsplash

Podle společnosti eMarketer se tržby z elektronického obchodování v USA budou zvyšovat o 12 % ročně a do roku 2026 dosáhnou 1,7 bilionu dolarů a celosvětové tržby z elektronického obchodování se budou ve stejném období zvyšovat o 9 % ročně a dosáhnou 8,1 bilionu dolarů.

Společnost Shopify by však měla být schopna obě čísla překonat. Její platforma poskytuje obchodníkům flexibilitu při zapojování kupujících a řízení prodeje napříč fyzickými a digitálními kanály – něco, co provozovatelé tržišť jako Amazon nemohou poskytnout – a její silná pozice na trhu naznačuje, že tato nabídka hodnot u obchodníků nachází odezvu.

V současné době se akcie obchodují za 10,1násobek tržeb, což je ve srovnání s pětiletým průměrem 29,2násobku tržeb výhodná cena. Proto se vyplatí tuto akcii koupit.

2. MercadoLibre

MercadoLibre se sídlem v Argentině je obchodní a fintechová společnost, která v Latinské Americe s úspěchem následuje příklad Amazonu. Konkrétně MercadoLibre sehrála roli průkopníka, když v roce 1999 spustila první online tržiště v regionu.

Zdroj: Unsplash

Společnost také posílila své vedoucí postavení díky přilehlým řešením, jako jsou služby pro plnění a nástroje pro reklamní technologie, které zvyšují atraktivitu trhu pro obchodníky. Obchodní činnost v loňském roce pokračovala ve stabilním růstu, a to navzdory náročnému ekonomickému prostředí. Hrubý objem zboží se zvýšil o 21 % na 34,4 miliardy dolarů.

Společnost MercadoLibre mezitím vybudovala také doplňkovou fintechovou firmu, která prostřednictvím své dceřiné společnosti Mercado Pago poskytuje služby zpracování plateb a digitální peněženky a prostřednictvím své dceřiné společnosti Mercado Crédito také obchodní úvěry, spotřebitelské úvěry a kreditní karty. Fintech podnikání se daří. Objem plateb Mercado Pago se v loňském roce zvýšil o 60 %, zatímco úvěrové portfolio Mercado Crédito vzrostlo o 71 %.

Když to dáme dohromady, společnost MercadoLibre dosáhla v roce 2022 dobrých finančních výsledků. Celkové tržby vzrostly o 49 % na 10,5 miliardy USD a čistý zisk podle GAAP se zvýšil pětinásobně na 9,53 USD na zředěnou akcii. Společnost také zaznamenala zlepšení míry využití obchodních a fintech služeb, protože obchodníci a spotřebitelé přijali více služeb. Investoři mají dobrý důvod věřit, že tato dynamika bude pokračovat.

Zdroj: Getty Images

Společnost MercadoLibre provozuje největší ekosystém pro online obchodování a platby v Latinské Americe, která se v loňském roce umístila na druhém místě v celosvětovém žebříčku nejrychleji rostoucích trhů elektronického obchodování, což znamená stejně silný růst v oblasti digitálních plateb. Latinská Amerika má však také jednu z nejrychleji rostoucích měr rozšíření internetu na světě, což otevírá cestu k dalšímu rozšiřování online nakupování a digitálních plateb. Společnost MercadoLibre má ideální pozici, aby z tohoto trendu těžila.

V současné době se akcie obchodují za 5,8násobek tržeb, což je diskont oproti pětiletému průměru 12,5násobku tržeb. To je důvod, proč je tato rychle rostoucí akcie vhodnou koupí před dalším býčím trhem.