Mark Zuckerberg investorům řekl, že Meta Platforms (META) se v roce 2023 více zaměří na generativní umělou inteligenci (AI), a už se to začíná vyplácet.
Po zavedení funkce App Track Transparency společnosti Apple v systému iOS se Meta začala více spoléhat na umělou inteligenci, která pomáhá cílit a měřit reklamy. Začala také vytvářet nástroje založené na AI, které pomáhají generovat kreativy reklam (objekt, který obsahuje všechna data pro vizuální vykreslení samotné reklamy), které jsou efektivnější. Společnost provozující sociální média nedávno zveřejnila aktualizaci svého úsilí o zlepšení výsledků marketérů na Facebooku a Instagramu pomocí umělé inteligence.
Nemělo by být velkým překvapením, že umělá inteligence společnosti Meta přináší skvělé výsledky inzerentům, kteří jsou ochotni přenechat větší kontrolu nad cílením reklamy, jejím umístěním a kreativou. Schopnost společnosti Meta generovat lepší návratnost výdajů na reklamu než její konkurenti jí pomůže získat zpět podíl na trhu digitální reklamy a vrátit se k růstu příjmů.
Zde je informace o tom, na čem Meta pracuje
Úsilí společnosti Meta v oblasti umělé inteligence má pro ni stále větší význam.
Zdroj: Getty Images
Společnost nedávno provedla reorganizaci a vytvořila špičkový tým pro umělou inteligenci. Tento tým se zaměří na implementaci generativní umělé inteligence do všech svých produktů. To zahrnuje produkty zaměřené na spotřebitele, jako jsou reels Instagramu, a produkty zaměřené na podniky, jako je reklamní platforma.
Společnost Meta získala v loňském roce náskok v oblasti reklamy. Vydala sadu nástrojů Meta Advantage+, která se opírá o umělou inteligenci a pomáhá marketérům s kreativou, umístěním a cílením.
Společnost Meta uvádí, že obchodníci, kteří používají její nákupní kampaně Advantage+, spuštěné v srpnu loňského roku, musí pouze nastavit „svůj obchodní cíl, cílovou zemi, reklamní kreativu a rozpočet“. Umělá inteligence vše optimalizuje za ně, aby maximalizovala výnosy. A daří se jí to docela dobře. Nákupní kampaně Advantage+ přinášejí 32% nárůst návratnosti reklamních výdajů.
Podle společnosti Meta jsou tyto reklamní kampaně s podporou umělé inteligence užitečné zejména v novějších formátech, jako jsou Reels a Shop. To je dobré pro inzerenty, ale ještě lepší pro společnost Meta, která pracuje na tom, aby se monetizace Reels vyrovnala Feedu a Stories.
Společnost Meta také využívá generativní umělou inteligenci, která pomáhá upravovat reklamní kreativy s cílem zlepšit výkon. Tvrdí, že marketéři používající standardní vylepšení kreativy Advantage+ zaznamenali 14% zlepšení v přírůstku nákupů na jeden dolar vynaložený na reklamu.
Zdroj: Getty Images
V těchto systémech je stále mnoho možností, jak je vylepšit. Proto společnost Meta nadále vynakládá spoustu peněz a zdrojů na vývoj lepších systémů umělé inteligence. Očekává, že kapitálové výdaje v letošním roce dosáhnou 30 až 33 miliard dolarů, což je přibližně dvojnásobek investic v roce 2020.
Přestože investoři potrestali akcie na základě rozhodnutí vedení zvýšit výdaje v loňském a letošním roce, toto úsilí se nyní začíná vyplácet. Do budoucna by mohly být pro společnost Meta značnou výhodou.
S umělou inteligencí společnosti Meta může soupeřit jen málokterá jiná společnost
Jen málo společností se může rovnat výši investic, které Meta vynakládá do umělé inteligence. Ty, které to dokážou, společnosti Meta přímo nekonkurují.
Zdroj: Meta
Důležité je, že společnost Meta vytváří významnou konkurenční výhodu. Menší společnosti působící v oblasti sociálních médií budou jen těžko držet krok se schopností společnosti Meta využívat umělou inteligenci ke zlepšení reklamních kampaní. Vzhledem k tomu, že společnost Meta dosahuje lepších výsledků pro obchodníky, přesunou se reklamní rozpočty směrem ke službám Facebook a Instagram a pryč od konkurenčních platforem pro zobrazovací reklamu.
Tuto výhodu nebude snadné překonat. Menší konkurenti možná budou muset spolupracovat s většími technologickými společnostmi a vydat se tak na milost a nemilost někomu jinému v této oblasti. Investoři společnosti Meta na vlastní kůži viděli, jak závislost na nějaké jiné společnosti může mít náhle velký negativní dopad na výsledky poté, co společnost Apple zavedla transparentnost sledování aplikací. Společnost Meta se připravuje na to, že bude řídit svůj vlastní osud, a zároveň vytváří novou vlnu vylepšení a inovací v oblasti digitální reklamy, které jistě posílí její příjmy. To z ní činí jeden z nejlepších způsobů, jak investovat do pokračujícího přesunu výdajů na reklamu směrem k digitálnímu prostředí.