Airbnb zaznamenává silný růst na straně poptávky i nabídky na trhu online rezervací.
Rezervace přicházejí dříve než obvykle, což je slibné znamení pro letní poptávku.
Společnost pokračuje v přijímání nových zaměstnanců i v době, kdy mnoho jejích technologických konkurentů snižuje počet svých zaměstnanců.
Akcie technologických firem byly v uplynulém roce zdrceny, protože pandemický boom se rychle změnil v krach. Propouštění se šíří napříč celým odvětvím a přední technologické společnosti také zavírají kanceláře a hledají jiné způsoby, jak snížit výdaje. Mezitím se ocenění všude od elektronického obchodu přes software až po akcie FAANG zhroutilo, protože se zpomalilo tempo růstu a snížily se pokyny.
Jedna akcie se však tomuto trendu vymyká: Airbnb (ABNB).
Specialista na sdílení domácností se v roce 2023 vydává na cestu v době, kdy se mnoho jeho kolegů vydává opačným směrem. Tržby v roce 2022 vyskočily o 40 %, a přestože se očekává, že růst tržeb v roce 2023 zpomalí, společnost je stále přesvědčena o své schopnosti růst bez ohledu na makroekonomické klima. Generální ředitel Brian Chesky uvedl, že společnost „šlape na plyn“ se svými růstovými plány, a vedení se v únorovém hovoru k výsledkům podělilo o některé klíčové důvody, proč tomu tak je.
Zdroj: Shutterstock
Poptávka po hostitelích je silná
Někteří analytici z Wall Street vyjádřili obavy ze zpomalení růstu nabídky Airbnb, ale zdá se, že to prozatím není problém.
Za prvé, vedení uvedlo, že růst nabídky se od třetího čtvrtletí do čtvrtého čtvrtletí zrychlil a počet nabídek se meziročně zvýšil o 16 % na 6,6 milionu. Chesky řekl: „Poptávka je hnacím motorem nabídky.“ Přivýdělek je to, co lidi láká k hostování na Airbnb, a tento příjem je v těžkých ekonomických časech ještě cennější. Společnost také uvedla, že počet nabídek ubytování v jednom pokoji ve třetím čtvrtletí vzrostl o 31 %, což ukazuje, že krize životních nákladů ve většině zemí světa nutí stále více lidí nabízet volné pokoje a další prostory na Airbnb.
Společnost také právě spustila službu Airbnb Setup, která potenciálním hostitelům umožňuje snadno se spojit se Superhosts a získat pomoc, což vedlo k 20% nárůstu počtu hostitelů najatých prostřednictvím Superhosts.
Vedení také zaznamenalo, že návštěvnost vstupní stránky hostitele se díky službě Airbnb Setup a nové reklamní kampani zdvojnásobila, což je jasný důkaz silné poptávky po hostování.
Rezervace přicházejí nonstop
Vedení společnosti ve svých pokynech upozornilo na silné počáteční rezervace v Evropě, což je známkou toho, že poptávka po cestování zůstává zvýšená, protože spotřebitelé se snaží dohnat ztrátu času během pandemie.
Přestože v letošním roce panuje v odvětví cestovního ruchu stále velká nejistota, zejména vzhledem ke stavu světové ekonomiky, zdá se, že trend včasných rezervací slibuje dobrou poptávku během letošního léta. Společnost také přesunula svůj marketingový rozpočet dále do prvního čtvrtletí, aby zachytila část této počáteční poptávky.
Vedení společnosti rovněž vyjádřilo optimismus ohledně oživení v asijsko-pacifickém regionu, neboť v tomto regionu se cestovní ruch zotavuje pomaleji, mimo jiné kvůli omezením COVID-19 v Číně.
Airbnb najímá zaměstnance
V době, kdy mnoho technologických společností propouští zaměstnance nebo pozastavuje nábor, jde Airbnb opačným směrem.
Ačkoli společnost od roku 2020, kdy na vrcholu pandemie propustila čtvrtinu svých zaměstnanců, přistupuje k nárůstu počtu zaměstnanců uvážlivě, stále je rozšiřuje – ale zaměřuje se na to, aby zůstala štíhlá, což znamená nárůst počtu zaměstnanců o 2-4 %.
Společnosti se od roku 2019 podařilo zvýšit tržby o 75 % a zároveň snížit celkový počet zaměstnanců o 5 %, což svědčí o škálovatelnosti jejího obchodního modelu.
Chesky při několika příležitostech uvedl, že se společnost zavázala zůstat štíhlá, ale Airbnb také naznačila některé nové produkty a uvedla, že společnost plánuje rozšířit své působení i za hranice jádra a má několik velkých nápadů na budoucí produkty a služby.
Zdroj: Getty Images
Podle jedné z nedávných zpráv Airbnb zvažuje zpoplatnění dalších služeb, včetně trhu s úklidem, a propojení hostitelů s dalšími prodejci.
Díky těmto iniciativám a silnému růstu poptávky na straně nabídky i poptávky se zdá, že Airbnb je dobře připravena čelit makroekonomickým protivětrům, které sužují technologický sektor, a v roce 2023 dosáhnout solidního růstu.