Tyto mezinárodní společnosti mohou investorům pomoci doplnit jejich portfolia

Součástí dobře diverzifikovaného portfolia je investování do mezinárodních společností. Mezinárodní společnosti poskytují investorům dodatečnou diverzifikaci (lokalita a měna), expozici vůči růstovým příležitostem po celém světě a přístup k odvětvím, která nemusí být ve Spojených státech tak dobře zastoupena.

Pokud hledáte tři skvělé zahraniční společnosti, do kterých byste mohli investovat, podívejte se na tyto.

1. Taiwan Semiconductor Manufacturing

Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSM) je předním světovým výrobcem čipů. Stal se špičkovým hráčem v oboru díky svým mikročipům na míru, které se používají v mnoha technologických produktech. Ve skutečnosti tyto řádky pravděpodobně čtete na zařízení s mikročipem TSMC.

Schopnost společnosti TSMC vyrábět výkonné mikročipy (nejmenší mají 3 nm) jí zajistila impozantní zákaznickou základnu z řad technologických gigantů, jako jsou Apple a Advanced Micro Devices, a to se jí velmi vyplatilo. Od roku 1994 vykázala společnost 18% roční míru růstu tržeb. Přesto ani působivá čísla nezachránila společnost před ztrátou více než třetiny její hodnoty v loňském roce.

Zdroj: Getty Images

Není pochyb o tom, že společnost TSMC čelí krátkodobým problémům v souvislosti s poklesem prodeje technologií a cyklickým obchodem s polovodiči, který je citlivý na širší ekonomické podmínky. To by však nemělo odradit dlouhodobé investory.

TSMC může být pro investory výhrou 2:1, protože má růstový potenciál a vyplácí dividendu. Aktuální čtvrtletní dividenda společnosti TSMC činí 0,45 USD na akcii a její dvanáctiměsíční dividendový výnos se pohybuje kolem 2 %. Není to nijak velký výnos, ale je to něco, co může investorům pomoci překonat některé krátkodobé potíže, na které může společnost narazit.

2. Alibaba

Alibaba Group (BABA) si v posledních letech prošla řadou vzestupů, pádů a kontroverzí, ale zdá se, že čínského giganta v oblasti elektronického obchodu čekají lepší časy. Začněme tím, že Čína drasticky zmírnila svá omezení nulové evidence tržeb, která zastavila velkou část hlavního podnikání společnosti Alibaba.

Společnost také podnikla kroky, kterými chtěla potěšit čínské regulační orgány, a především oznámila, že se rozdělí na šest menších podniků.

Domnívám se, že je to pro akcionáře dobré z několika důvodů. Obrovské konglomeráty se často obchodují se slevou ve srovnání se součtem jejich jednotlivých podniků. Například konglomerát s pěti podniky, z nichž každý má hodnotu 100 milionů dolarů, bude obvykle oceněn na méně než 500 milionů dolarů.

Zdroj: Getty Images

Dceřiné společnosti Alibaby by jako samostatné podniky mohly fungovat samostatněji, což by se mohlo projevit v efektivnějším provozu a větším zaměření na hlavní činnosti.

Poměr ceny k tržbám společnosti Alibaba se pohybuje těsně nad hodnotou 2,1, což je přibližně nejnižší hodnota v historii a o více než 80 % méně než před pěti lety.

Pro lídra v oboru s jeho obrovským podílem na trhu a zdroji jsou proto podle mého názoru akcie poměrně podhodnocené. Při současných cenových úrovních by růst měl být mnohem vyšší než jakékoli dlouhodobé riziko.

3. LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton, Société Européenne

Francouzský luxusní konglomerát LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton, Société Européenne (LVMHF) je již delší dobu silnou společností. S portfoliem, které zahrnuje značky jako Louis Vuitton, Tiffany and Co, Dom Pérignon, Fendi, Christian Dior a mnoho dalších obyvatel Rodeo Drive, se LVMH upevnil mezi nejlepšími společnostmi na světě.

Zatímco základní spotřební zboží jsou výrobky a služby, které se prodávají bez ohledu na ekonomické podmínky, a to díky faktoru nezbytnosti, luxusní zboží je na tom podobně díky faktoru statusu. Díky vysokým čistým majetkům spotřebitelů je LVMH jednou z nejméně citlivých akcií na širší ekonomické podmínky. Někoho, kdo si kupuje značkové tašky, šampaňské za vysokou cenu nebo hodinky za pětimístnou částku, pravděpodobně vyšší inflace příliš neznepokojuje.

Zdroj: Getty Images

Poslední dva roky byly pro společnost lukrativní po menším neúspěchu v roce 2020 kvůli pandemii COVID-19. Tržby se zvýšily ze 44,6 miliardy eur v roce 2020 na 64,2 miliardy eur v roce 2021 a 79,1 miliardy eur v roce 2022. V roce, kdy mnoho společností zaznamenalo stagnaci nebo pokles tržeb, se společnosti LVMH podařilo zvýšit tržby o 23 %.

Společnost LVMH má cenovou sílu, které může konkurovat jen málo společností, což jí umožňuje prosperovat bez ohledu na globální ekonomiku. V kombinaci s neustálou poptávkou a prvotřídními produkty má LVMH předpoklady k tomu, aby si svou dominanci udržela po dlouhou dobu.