4 zelené vlajky pro budoucnost společnosti Amazon

Akcie společnosti Amazon (AMZN) za poslední dva roky klesly zhruba o 40 %. Tento lídr v oblasti elektronického obchodu a cloudu byl v době pandemie, která zvýšila jeho online prodeje a využívání jeho cloudových služeb, nejvhodnější akcií, ale ve světě po pandemii, který je sužován makroekonomickými překážkami, ztratil svůj lesk.

Amazon letos stále čeká těžký boj, ale ve výročním dopise akcionářům, který 13. dubna zveřejnil generální ředitel Andy Jassy, se objevily čtyři zelené vlajky. Podívejme se na tyto pozitivní události a zjistěme, zda by mohly zažehnout oheň pod akciemi Amazonu.

1. AWS má stále prostor pro růst

Medvědí investoři často tvrdí, že Amazon Web Services (AWS), největší světová platforma pro cloudovou infrastrukturu, nebude mít prostor pro růst, protože trh dozrává a její menší konkurenti ji dohánějí. Zpomalení růstu AWS v uplynulém roce, které z velké části připisuje vyšším úrokovým sazbám a dalším makroekonomickým překážkám pro podnikové výdaje, tuto tezi zřejmě podporuje.

Zdroj: Unsplash

METRIKA
Q4 2021Q1 2022Q2 2022Q3 2022Q4 2022Růst prodeje AWS (meziročně)40%37%33%27%20%

Ve svém dopise akcionářům však Jassy uvedl, že i když AWS dosahuje ročních tržeb ve výši 85 miliard dolarů, je „stále na začátku své křivky přijetí“. Poznamenal, že i když AWS v současném makroprostředí čelí „krátkodobým protivětrům“, „pružnost“ jejích cloudových služeb – která jejím klientům umožňuje utrácet více během ekonomické expanze a méně během ekonomického poklesu – jí v dlouhodobém horizontu poskytne výhodu oproti lokálním serverům a datovým centrům.

Tato prohlášení naznačují, že AWS zvládne krátkodobé problémy a nakonec se zotaví. Toto zotavení umožní společnosti Amazon nadále dotovat růst svých maloobchodních aktivit s nižší marží příjmy z AWS s vyšší marží.

2. Investuje do generativních technologií AI

Jassy také uvedl, že generativní technologie umělé inteligence, které v poslední době zpopularizovali chatboti s umělou inteligencí, jako je ChatGPT, a platformy pro převod textu na obraz, jako je Midjourney, budou v budoucnu pro společnost, její zákazníky a investory „velkým přínosem“. Jassy uvedl, že společnost Amazon intenzivně investuje do velkých jazykových modelů (LLM) a také do vývoje vlastních čipů Trainium a Inferentia, aby urychlila zavádění těchto technologií mezi zákazníky AWS.

Zdroj: Getty Images

Ve stejný den Amazon představil nové aplikační programovací rozhraní (API) Bedrock, které uživatelům AWS umožňuje vytvářet vlastní chatovací roboty a generativní nástroje umělé inteligence. Bedrock by mohl rozšířit příkop společnosti Amazon proti jejímu nejbližšímu cloudovému konkurentovi, společnosti Microsoft, která již investovala miliardy dolarů do tvůrce ChatGPT, OpenAI, a integrovala jeho nástroje generativní AI do vlastního vyhledávače Bing a cloudových služeb Azure.

3. Její reklamní činnost bude nadále růst

Dalším potenciálním motorem růstu je často přehlížená reklamní činnost společnosti Amazon, která v posledním čtvrtletí vygenerovala 8 % jejích tržeb. Tržby z reklamy zůstaly v uplynulém roce pozoruhodně konzistentní, i když širší reklamní trh byl otřesen makroekonomickými vlivy, protože prodává především propagované nabídky a reklamy v rámci vlastního tržiště. Aby se prodejci třetích stran na přeplněném trhu Amazonu zviditelnili, musí si zpravidla část těchto reklam koupit.

METRIKAQ4 2021Q1 2022Q2 2022Q3 2022Q4 2022Růst prodeje reklamy (meziročně)33%25%21%30%23%

Jassy ve svém dopise uvedl, že reklamy společnosti Amazon jsou pro značky „jedinečně účinné“, protože využívají její znalosti o jednotlivých nakupujících a zobrazují reklamy, které jsou „relevantní pro to, co zákazníci hledají“. Toto využívání údajů první strany do značné míry izoluje společnost Amazon od změn společnosti Apple zaměřených na ochranu soukromí v systému iOS, které se zaměřují především na využívání údajů třetích stran společnostmi závislými na reklamě, jako jsou Meta Platforms a Snap.

4. Obchod s potravinami se teprve rozjíždí

Nakonec Jassy uvedl, že je sice „spokojen s velikostí a růstem“ svého obchodu s potravinami, který zahrnuje Whole Foods a online trh Amazon Fresh, ale že tento trh je pro Amazon stále „velkou příležitostí k růstu“.

Zdroj: Reuters

V dlouhodobém horizontu Jassy očekává, že Amazon bude pokračovat v zefektivňování podnikání Whole Foods a zároveň vytvoří nový „masový formát potravin“, který „stojí za to rozšířit do širokého okolí“. Jinými slovy, Amazon by mohl buď vybudovat více obchodů s potravinami Amazon Fresh, které by prodávaly širší výběr levnějších produktů než Whole Foods, nebo by mohl získat stávající řetězec supermarketů, který již obsluhuje tento trh zákazníků s nízkými a středními příjmy.

Vyplatí se kvůli těmto zeleným vlajkám Amazon znovu koupit?

Růst společnosti Amazon bude pravděpodobně v několika příštích čtvrtletích nadále pomalý. Z dlouhodobého hlediska by však měl i nadále dominovat na trzích elektronického obchodování a cloudu – a stále má dostatek prostoru pro expanzi v oblasti reklamy a prodeje potravin.

Jako investor do Amazonu se domnívám, že tyto čtyři zelené vlajky podporují dlouhodobou býčí tezi pro akcie. Investoři, kteří jsou ochotni přečkat krátkodobé makroekonomické protivětry, by mohli být dobře odměněni za to, že si dnes pořídí některé akcie Amazonu.