Dividendové akcie jsou švýcarským armádním nožem akciového trhu.
Když dividendové akcie rostou, vyděláváte peníze. Když nerostou – stále vyděláváte (na dividendách). Dokonce i když cena dividendové akcie klesá, není to úplně špatná zpráva, protože dividendový výnos (absolutní výše dividendy vydělená cenou akcie) je tím bohatší, čím více klesá cena akcie.
Když tohle všechno víte, nechtěli byste najít skvělé dividendové akcie? Samozřejmě, že ano.
Analytici J.P. Morgan se ozvali – a investorům, kteří chtějí najít ochranu pro své portfolio, doporučují dvě dividendové akcie s vysokým výnosem. Jedná se o akcie se specifickým souborem jasných atributů: dividendový výnos alespoň 7 % a rating Buy. Podívejme se na ně blíže.
Zdroj: Pixabay
Hess Midstream Partners (HESM)
Začneme v energetickém průmyslu, v oboru, který obvykle srší penězi – a tyto peníze jsou často vypláceny v dividendách. Společnost Hess Midstream začala vznikat jako odštěpení od společnosti Hess Oil v roce 2017, čímž se z rukou mateřské společnosti vyčlenil provoz ropovodů. Dnes společnost Hess Midstream vlastní a provozuje síť zařízení pro přepravu uhlovodíků a kapalin pro ropu, plyn a vytěženou vodu v břidlicových oblastech Bakken a Three Forks, které jsou součástí větší pánve Williston Basin na pomezí Montany a Dakoty.
Willistonská pánev je jednou z nejproduktivnějších ropných pánví v Severní Americe, která se rozkládá na území tří států a kanadské provincie Saskatchewan. Aktiva společnosti Hess v této oblasti zahrnují zařízení na těžbu ropy a plynu, plynárny a přepravní terminály. V loňském roce měla společnost Hess celkovou čistou zpracovatelskou kapacitu 500 milionů kubických stop denně (MMcf/d).
Přeprava energií ve středním proudu je velký byznys a společnost Hess v loňském roce realizovala celkové tržby ve výši 1,27 miliardy dolarů, což je o 5,6 % více než v roce 2021, kdy dosáhla 1,2 miliardy dolarů.
Zdroj: Bloomberg
Když se podíváme na poslední vykázané čtvrtletí, 4Q22, zjistíme, že společnost Hess navzdory své konzistentní ziskovosti a ročním tržbám přesahujícím 1 miliardu dolarů zaznamenala ztrátu v horní i dolní linii. Čtvrtletní tržby dosáhly 314,6 milionu USD, což je meziroční pokles o půl procenta a nesplnění prognózy o téměř 13,3 milionu USD. Čistý zisk připadající na společnost Hess Midstream Partners činil 21,8 milionu dolarů, tj. 49 centů na kmenovou akcii, což je o 2 centy, tj. 4 %, méně než v předchozím roce a o 5 centů méně, než se očekávalo.
Pro investory do dividend je zajímavé, že společnost Hess ve 4. čtvrtletí vygenerovala distribuovatelný peněžní tok ve výši 202,6 milionu USD. Tento peněžní tok přímo podpořil dividendu společnosti, která byla při posledním vyhlášení, tedy v lednu, stanovena na 56,96 centů na kmenovou akcii. Tato dividenda, vyplacená 13. února, činila ročně 2,28 USD a přinesla 8% výnos. Výplata dividendy představovala 1,2% mezikvartální nárůst a 5% nárůst na roční bázi. Kromě období pandemie COVID si společnost udržuje pravidelnou výplatu dividend od svého rozdělení v roce 2017.
Schopnost této společnosti udržet si své zisky tvoří jádro teze analytika Jeremyho Toneta pro akcie, kterou uvedl ve svém nedávném sdělení JPMorgan.
„Mezi malými společnostmi s nízkou tržní kapitalizací hodnotíme pozitivně společnost HESM, která nabízí významný krátkodobý růst EBITDA díky pákovému efektu přidruženého plynu z Bakkenu a smluvní podpoře… Integrovaná stopa společnosti HESM v oblasti Bakkenu poskytuje strategickou výhodu, neboť je vystavena jak severně, tak jižně od řeky….. Střední hodnota růstu EBITDA společnosti HESM pro rok 2023 ve výši 3 % odráží vysoké platby MVC v roce 2022 až po růst fyzického objemu v roce 2023, přičemž růst EBITDA v roce 2023 pramení především z inflačního eskalátoru,“ vyjádřil se Tonet.
Při pohledu do budoucna dává Tonet akciím HESM rating Overweight (tj. Buy) s cílovou cenou 34 USD, což znamená 20% růst v příštích 12 měsících. Na základě současného dividendového výnosu a očekávaného růstu ceny má akcie ~28% profil potenciálního celkového výnosu.
Celkově jsou ostatní analytici na stejné vlně. Čtyři nákupy a žádné držení či prodeje dávají dohromady konsenzuální hodnocení Strong Buy. Na základě průměrné cílové ceny 34,75 USD je potenciál růstu ~23 %.
Outfront Media (OUT)
Od energetiky se přesuneme k marketingu, kde společnost Outfront Media zaujímá zajímavou specializovanou niku. Outfront se specializuje na billboardovou a plakátovou reklamu, vizuální reklamu staré školy, která přetrvala i do dnešní digitální doby. Reklamy společnosti Outfront, včetně billboardů a plakátů a reklamy v městské dopravě, mají moderní nádech; reklamy obsahují elektronické technologie v podobě videa integrovaného do billboardu nebo plakátu.
Společnost Outfront si pochvaluje, že její reklamy jsou navzdory nízké technice a staré škole pro moderní inzerenty nepostradatelné. Společnost dokáže zobrazit více než 500 000 reklam, které generují přes 16,6 miliardy zobrazení na více než 70 hlavních reklamních trzích v USA. Tato působivá čísla mohou pomoci vytvořit silné spojení mezi značkami a zákazníky.
Zdroj: Getty Images
Zajímavým artefaktem modelu společnosti Outfront je sezónní efekt, který je patrný v příjmech a výnosech společnosti. V 1. čtvrtletí, které spadá do zimních měsíců, společnost obvykle dosahuje nejnižších výsledků v horní i dolní linii; 4. čtvrtletí, kdy probíhá sezóna svátečních nákupů, přináší nejvyšší čísla v roce. V posledním čtvrtletí, 4Q22, se tento vzorec udržel. Společnost Outfront vykázala tržby přes 494 milionů dolarů, což je nejvyšší hodnota za několik posledních let, ačkoli se dostala jen o něco málo pod prognózu – chybělo 0,67 milionu dolarů.
V konečném důsledku očekávání nesplnil ani zisk na akcii mimo GAAP. Vykázaný zisk 34 centů byl o 3 centy nižší než prognóza a o 7 centů nižší než v předchozím roce. Kombinace meziročního růstu tržeb a výrazného nedosažení zisku signalizuje klesající ziskové marže; marže OIBDA společnosti meziročně klesla z téměř 37 % na 35 %.
Pozitivní zprávou je, že Outfront v roce 2022 silně generoval hotovost. K 31. prosinci 2022 dosáhla společnost hotovosti z provozní činnosti 254,1 milionu USD oproti 98,8 milionu USD v předchozím roce. Solidní peněžní tok, který byl způsoben vyššími tržbami, financoval dividendu společnosti, která byla štědrá. V loňském roce společnost Outfront vyplatila na dividendách 205,8 milionu USD. Letos v únoru společnost vyhlásila poslední divizi, výplatu 30 centů na kmenovou akcii, která byla vyplacena 31. března. Dividenda činí ročně 1,20 USD na akcii a vynáší 7,3 %.
Mezi býky patří analytik JPMorgan Richard Choe, který předkládá přesvědčivé argumenty ve prospěch investice do společnosti Outfront.
„Společnost Outfront Media má značnou expozici vůči národní reklamě ve výši 45 % tržeb, která by mohla růst vysokým tempem a využívat konverze digitálních billboardů. Očekáváme pokračující zlepšování příjmů z billboardů i tranzitu, avšak s mezikvartální volatilitou. Z dlouhodobějšího hlediska se nám líbí růstový příběh společnosti Outfront s rostoucími digitálními konverzemi billboardů a technologickými iniciativami, které jsou špičkou v oboru,“ vysvětlil Choe.
Na základě tohoto názoru dává Choe akciím společnosti OUT rating Overweight (tj. Buy), zatímco jeho cílová cena 22 USD naznačuje, že akcie mají potenciál získat 37 % ze současných úrovní.
Co na to říká zbytek ulice? V posledních třech měsících byly vydány 4 nákupní a 1 držet. Společnost OUT tedy získává konsenzuální hodnocení Strong Buy. Na základě průměrné cílové ceny 50,67 USD by akcie mohly v příštím roce vzrůst o ~51 %.