Společnost Meta tento týden představila svou práci na nových technologiích generativní umělé inteligence pro své spotřebitelské produkty, včetně Instagramu, WhatsAppu a Messengeru, a také ty, které se používají interně ve společnosti. Na setkání všech zaměstnanců oznámil generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg několik technologií AI v různých fázích vývoje, včetně chatbotů AI pro aplikace Messenger a WhatsApp, samolepek AI a dalších nástrojů, které by umožnily úpravu fotografií v aplikaci Instagram Stories, a dále produktů určených pouze pro interní použití, jako je asistent produktivity AI a experimentální rozhraní pro interakci s agenty AI, které je poháněno velkým jazykovým modelem LLaMA společnosti Meta.
O agentech umělé inteligence pro spotřebitele a nástrojích pro úpravu fotografií jako první informoval Axios. Větší prezentace se však týkala řady oblastí, v nichž Meta vyvíjí technologie AI, a komentáře o tom, kam se podle ní bude tato oblast ubírat.
Kromě toho společnost oznámila, že v červenci plánuje uspořádat interní hackathon zaměřený na generativní AI, jehož výsledkem by mohly být nové produkty AI, které se nakonec dostanou k uživatelům společnosti Meta.
Zdroj: Unsplash
Tato zpráva navazuje na Zuckerbergovo prohlášení během výsledků společnosti Meta za 1. čtvrtletí, že zkoumá možnosti využití nových technologií umělé inteligence v produktech, které oslovují miliardy uživatelů po celém světě.
Během hovoru s investory Zuckerberg nejprve naznačil, že Meta plánuje mimo jiné prozkoumat „chatovací zážitky“ v aplikacích WhatsApp a Messenger a také nástroje pro vizuální tvorbu příspěvků na Facebooku a Instagramu. Během setkání se Zuckerberg o tyto projekty podělil ve společné prezentaci s Ahmadem Al-Dahle, viceprezidentem pro inženýrství generativní umělé inteligence ve společnosti Meta.
Například chatboti s umělou inteligencí společnosti Meta, jak se jim říká, by spotřebitelům umožnili komunikovat s umělou inteligencí, která by měla jedinečné osobnosti a dovednosti, které by lidem pomáhaly a bavily je.
Jedná se o jednu z oblastí spotřebitelského trhu, která v posledních měsících získává stále větší pozornost a investice, protože poptávka po chatbotech s umělou inteligencí je na vzestupu. Jedna z předních aplikací v této oblasti, Character.AI, vyvinutá výzkumníky, kteří se podíleli na vytvoření LaMDA (Language Model for Dialogue Applications) během svého působení ve společnosti Google, získala za necelý týden na trhu více než 1,7 milionu nových instalací, uvedla. Společnost je podporována 150 miliony dolarů v rámci financování série A, které vede společnost Andreessen Horowitz (a16z). Aplikace však konkuruje mnoha dalším chatbotům v App Store, které poskytují podobné funkce, od těch, které umožňují uživatelům vyvíjet vlastní postavy s umělou inteligencí, jako je Replika, až po ty, které slouží konkrétnímu účelu, jako jsou pomocníci při psaní nebo osobní asistenti.
Zdroj: Unsplash
Společnost Meta plánuje nejprve uvolnit své agenty umělé inteligence v aplikacích Messenger a WhatsApp, ale vidí pro tyto technologie širší budoucnost, která je může rozšířit do celé rodiny aplikací a nakonec i do chytrých brýlí, řekl Zuckerberg zaměstnancům. V těchto případech by spotřebitelé podle jeho vize měli nosit nějaké chytré brýle – podobné Ray-Ban Stories od společnosti Meta – a komunikovat s agenty prostřednictvím hlasu.
Uživatel na letišti se může například zeptat agenta, co má dělat ve městě během několika hodin mezipřistání. Uživatelé by také mohli agenta vyzvat, aby na dotazy odpovídal určitým stylem, jako je tomu u textového agenta. Ačkoli Ray-Ban Stories jsou sluneční brýle – a pro chytré brýle s chatem s umělou inteligencí se pravděpodobně nehodí – společnost Meta vyvíjí další technologie v této oblasti, například projekt Aria a snahy své výzkumné laboratoře.
Kromě toho společnost Meta na schůzce uvedla, že experimentuje s umělou inteligencí, která by uživatelům umožnila zapojit textovou výzvu, aby mohli upravit své vlastní fotografie pro sdílení v aplikaci Instagram Stories. To také přichází v souvislosti se značným zájmem spotřebitelů o editory fotografií s umělou inteligencí, včetně virálního trendu avatarů s umělou inteligencí, který odstartoval v loňském roce a poslal aplikace jako Lensa AI na vrchol App Store. Aplikace, které mění slova na fotografie s umělou inteligencí, jako je Wonder, jsou také populární napříč obchodem App Store.
Zdroj: Getty Images
V případě společnosti Meta se plánuje zavedení samolepek s umělou inteligencí v aplikaci Messenger, které by se mohly generovat na základě textové výzvy. Další projekt, který zatím nevstoupil do interního testování, by umožnil uživatelům zadat výzvu, jak chtějí upravit fotografii, kterou plánují zveřejnit v Instagram Stories.
Výhodou vstupu společnosti Meta do této oblasti pro spotřebitele je, že tyto nástroje budou díky podnikání společnosti Meta podporovanému reklamou zdarma. Většina konkurenčních aplikací v App Store nabízí zdarma pouze omezené úpravy umělé inteligence, ale pak uživatele tlačí do trvalého předplatného, aby si mohli vyzkoušet všechny funkce.
Na setkání byly představeny i další způsoby, jakými společnost Meta využívá generativní umělou inteligenci pro interní účely.
To zahrnovalo experimentální interní rozhraní „hřiště pro agenty“, které využívalo rozsáhlý jazykový model LLaMA, kde mohli zaměstnanci společnosti Meta vést rozhovory s agenty umělé inteligence a následně poskytovat zpětnou vazbu, která společnosti pomohla zlepšit její systémy. Spolupracuje také se společností MetaGen, která poskytuje rozhraní API pro modely společnosti Meta pro generování textů a obrázků pro experimentální použití a prototypování, a s Metamate, interním asistentem produktivity, který čerpá informace z interních zdrojů a provádí různé úkoly na základě textových pokynů uživatelů.
Zdroj: Getty Images
Vývojáři by například mohli požádat Metamate, aby jim pomohl najít chyby v produktech, na kterých pracují, zatímco jiným by mohl pomoci najít místo v kalendáři přesunutím schůzek.
Společnost Meta potvrdila serveru TechCrunch, že její první nástroje pro spotřebitele se objeví ještě letos, pravděpodobně někdy v příštích měsících.
„V posledním roce jsme zaznamenali několik opravdu neuvěřitelných průlomů – kvalitativních průlomů – v oblasti generativní umělé inteligence a to nám dává příležitost tuto technologii využít, posunout ji dál a zabudovat ji do každého našeho produktu,“ řekl Zuckerberg během prezentace. „Budeme hrát důležitou a jedinečnou roli v tomto odvětví, protože tyto schopnosti přineseme miliardám lidí novými způsoby, které jiní lidé neudělají, dodal.