Zásah společnosti Netflix (NFLX) do sdílení hesel může být příčinou rodinných hádek kvůli účtu za streamování. Pro akcie má však zatím pozitivní dopady.
V úterý pozdě večer se banka Goldman Sachs připojila k rostoucímu seznamu firem z Wall Street, které se domnívají, že pokroky streamovacího giganta v oblasti hesel činí z jeho akcií atraktivnější nákup. Kontroverzní prolomení sdílení hesel Netflixem zasáhlo USA v květnu.
„Management NFLX realizoval svou iniciativu sdílení hesel nad rámec našich předchozích předpokladů, obnovil dynamiku tvorby obsahu způsobem, který utlumil případné postpandemické propady růstu, a celková konkurence v odvětví se v posledních šesti měsících utlumila (zejména ze strany tradičních mediálních společností),“ napsal v úterý pozdě večer v poznámce analytik Goldman Sachs Eric Sheridan.
Sheridan zvýšil doporučení pro akcie z „prodat“ na „neutrální“ a zvýšil cílovou cenu z 230 na 400 USD. Sheridan v červnu 2022 udělil Netflixu rating Sell a předvídal „řadu překážek“, včetně normalizace počtu předplatitelů po pandemii.
V uplynulém roce však Netflix vybudoval reklamní vrstvu, která přilákala 5 milionů aktivních uživatelů měsíčně, a nejnověji přilákal nové předplatitele v USA po omezení sdílení hesel.
V souvislosti s těmito změnami akcie Netflixu prudce vzrostly. Od loňského roku, kdy banka Goldman Sachs vydala prodejní rating, vzrostly akcie o 135 %, uvádí Sheridan.
Akcie Netflixu ve středu k těmto ročním ziskům přidaly více než 2% nárůst v ranním obchodování.
Jak sledovala Alexandra Canalová z Yahoo Finance, nejméně čtyři další firmy z Wall Street v posledních několika týdnech zvýšily cílové ceny pro Netflix, což vedlo ke zveřejnění výsledků společnosti Netflix za druhé čtvrtletí, které se očekává 19. července.
„Stále více považujeme zásah společnosti NFLX proti sdílení hesel a příležitost AVOD (reklamní video na vyžádání) za neoddělitelně spojené,“ napsala 13. června ve zprávě klientům analytička Bank of America Jessica Reif Ehrlichová. „Při ceně 6,99 USD poskytuje úroveň podporovaná reklamou atraktivní možnost za nízkou cenu pro ‚vypůjčovatele‘, kteří si stále přejí mít přístup ke službě Netflix. Podle našeho názoru bude širší omezení sdílení hesel akcelerátorem pro úroveň podporovanou reklamou společnosti NFLX.“
Sheridan poznamenává, že „klíčovou debatou“ o Netflixu bylo, zda dokáže zachytit zhruba 100 milionů domácností, které využívaly Netflix prostřednictvím sdílení hesel.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Goldman Sachs zmapovala scénář, podle kterého Netflix do konce roku 2023 převede 40 milionů uživatelů sdílejících hesla na doplňkové členy za 7,99 USD měsíčně a 30 milionů uživatelů sdílejících hesla přejde na vlastní předplatné na úrovni podporované reklamou (které podle Goldman Sachs generuje průměrný měsíční příjem 15 USD na uživatele).
Podle těchto odhadů Goldman Sachs předpokládá, že příjmy společnosti Netflix vzrostou z 31,62 miliardy USD v roce 2022 na přibližně 49 miliard USD v roce 2025.
„Lepší než očekávaná realizace iniciativy placeného sdílení by mohla vést k významně vyššímu růstu ARPU a v konečném důsledku k vyšším příjmům a provozním maržím,“ napsal Sheridan. „Naopak, pokud bude mít placené sdílení za následek nárůst úrovně odlivu a/nebo snížení cen na nižší cenové úrovně, mohou být naše provozní předpoklady nadhodnocené.“