Předpovědět pětinásobný nárůst akcií je často ošemetné. I když má akcie takový potenciál, může růstový příběh zhatit řada vnitřních i vnějších faktorů.
Ačkoli nikdo nemůže takový zisk zaručit, některé akcie mají vyšší pravděpodobnost, že takového růstu dosáhnou. Investoři, kteří chtějí zvýšit své šance na zisk z takového růstu, by mohli zvážit akcie CrowdStrike (CRWD) a Shopify (SHOP), které staví na minulých úspěších a mají značný potenciál dalšího růstu.
CrowdStrike
Jedním z aktuálních příběhů technologického průmyslu je sekulární přechod na cloud. Provoz z takového ekosystému může výrazně zvýšit produktivitu subjektu.
Zdroj: Getty Images
Cloud však nemůže být úspěšný bez špičkového zabezpečení, a právě v tomto ohledu pomáhá zákazníkům společnost CrowdStrike. Její specialitou je zabezpečení koncových bodů – notebooků, smartphonů a dalších zařízení, která se připojují ke cloudu.
Společnost uspěla také díky tomu, že využila zabezpečení koncových bodů jako přechod k prodeji dalších bezpečnostních modulů svým zákazníkům. K 30. dubnu, tedy ke konci prvního čtvrtletí fiskálního roku 2024, si 62 % jejích zákazníků osvojilo alespoň pět jejích modulů.
Je pravda, že konkurence v oblasti kybernetické bezpečnosti je silná a CrowdStrike musí soupeřit s firmami jako Zscaler, Palo Alto Networks, Okta a mnoha dalšími, aby si udržel náskok. Přesto ani konkurence, ani nejistá ekonomika nezastavily její rychlý růst. V prvním fiskálním čtvrtletí vzrostly její tržby oproti předchozímu čtvrtletí o 42 % na 693 milionů dolarů. Také díky prudkému nárůstu příjmů z úroků vykázala za 1. fiskální čtvrtletí čistý zisk 491 000 USD.
Ačkoli z provozního hlediska přišla o peníze, podmínky by se měly zlepšit. Pro fiskální rok 2024 CrowdStrike předpokládá tržby ve výši něco málo přes 3 miliardy USD v polovině svého výhledového rozpětí, což představuje 35% nárůst.
Zdroj: Getty Images
Investoři si již začali všímat zlepšení společnosti. Po brutálním výprodeji na medvědím trhu v roce 2022 akcie CrowdStrike letos vzrostly o 47 %. A přestože se obchoduje s poněkud vysokým poměrem ceny k prodejům ve výši 15, násobek prodejů se zotavuje z rekordních minim. To by mohlo přinést případný pětinásobný nárůst, protože stále více společností zavádí, rozvíjí a zabezpečuje své cloudové sítě.
Shopify
Společnost Shopify stále více vyniká na konkurenčním poli platforem pro elektronické obchodování. Její zákazníci dobře reagovali na relativní snadnost a volitelnost, kterou mají při zřizování a provozování prodejního místa.
Zdroj: Unsplash
Kromě toho Shopify nabízí rozsáhlý ekosystém, který může pomoci v různých oblastech od financování přes správu zásob až po platby. Díky těmto možnostem je pravděpodobnější, že si ji prodejci vyberou místo Wixu, Squarespace a dalších konkurentů, protože se snaží stát „stoletou společností“.
Společnost Grand View Research předpovídá, že složená roční míra růstu elektronického obchodování bude do roku 2027 činit 15 %. Rozsah a vylepšení ekosystému společnosti Shopify by jí měly pomoci zachytit velkou část tohoto růstu.
V poslední době se společnost vyznamenala dvěma klíčovými rozhodnutími. Jedním z nich je přidání služby Shopify Plus. Tím se její cílový trh rozšiřuje z malých a středních podniků na specifické potřeby větších subjektů, čímž se rozšiřuje její oslovitelný trh. Také zvrátila své rozhodnutí vstoupit do logistického byznysu a prodala svou síť pro fulfillment. Odstraněním tohoto výdaje dosáhla rychlého návratu k ziskovosti.
V prvním čtvrtletí vzrostly její tržby oproti stejnému čtvrtletí loňského roku o 25 % na 1,5 miliardy dolarů. A aniž by musela financovat realizační síť, vydělala v tomto období 77 milionů dolarů poté, co v předchozích čtvrtletích vykazovala ztráty.
Zdroj: Unsplash
Navíc zlepšující se trh a nedávné změny znamenaly pro akcie společnosti Shopify obrovský vítr do plachet. Od začátku roku se akcie zatím téměř zdvojnásobily, ačkoli se prodávají se zhruba 65% slevou oproti svému maximu z roku 2021.
V současné době se poměr ceny k prodejům pohybuje kolem 14. To sice není rekordně nízká hodnota, ale blíží se úrovni, na které Shopify začátkem roku 2019 zahájilo prudký růst svých akcií. Vzhledem k tomu, že platformu přijímá stále více zákazníků, mohlo by toto ocenění nakonec pomoci této špičkové akcii e-commerce vyrovnat se rekordním hodnotám a překonat je.