Akcie, kterým v aktuálním tržním prostředí nemůžete říct ne

Od začátku roku vzrostl Nasdaq o téměř 40 %, protože investoři se opět zaměřili na technologické akcie s vyšším růstem. Mnozí investoři se však možná budou zdráhat tuto rallye pronásledovat, protože úrokové sazby zůstávají na vysoké úrovni.

Tyto obavy jsou oprávněné, protože vysoké úrokové sazby obvykle snižují ocenění dražších akcií.

Při bližším pohledu na technologický sektor však zjistíme, že spousta slibných akcií se stále obchoduje za rozumné ocenění. Osobně se domnívám, že společnosti Meta Platforms (META), Alphabet (GOOG) (GOOGL) a DigitalOcean (DOCN) jsou na tomto oživujícím se trhu stále fantastickými obchody.

1. Meta Platforms

Společnost Meta byla jednou z nejvážněji ohrožených technologických akcií na trhu v roce 2022. Její akcie se loni v listopadu propadly na sedmileté minimum, protože investory znepokojoval zpomalující se růst jejího reklamního byznysu, tvrdá konkurence TikToku od ByteDance, problémy související s platformou způsobené změnami v iOS od Applu a tvrdohlavé odhodlání spálit miliardy dolarů v divizi Reality Labs.

Zdroj: Unsplash

Tyto problémy způsobily, že příjmy společnosti Meta z reklamy meziročně klesaly po tři po sobě jdoucí čtvrtletí, než se v prvním a druhém čtvrtletí roku 2023 konečně vrátily k růstu. Nyní očekává, že celkové příjmy ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostou o 15 % až 24 %, což by představovalo výrazné zrychlení oproti 11% růstu ve druhém čtvrtletí.

Růst společnosti Meta se opět zrychlil, protože čínská přeshraniční tržiště zvýšila výdaje na reklamu na Facebooku a Instagramu, aby oslovila více zahraničních zákazníků.

Společnost Meta také pokračovala v rozšiřování své platformy pro krátká videa Reels, aby mohla čelit TikToku, a zavedla nové reklamní nástroje založené na umělé inteligenci, aby obešla změny společnosti Apple zaměřené na ochranu soukromí v systému iOS. Oživení reklamního byznysu stabilizovalo marže společnosti Meta a umožnilo jí pokračovat v dotování ztrátových strategií segmentu Reality Labs.

3,88 miliardy lidí, kteří měsíčně používají alespoň jednu z hlavních aplikací Meta (Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp), by z ní měly v dohledné budoucnosti učinit vedoucí reklamní platformu na trhu. Analytici očekávají, že její tržby a zisk letos vzrostou o 12 %, resp. 50 % – přesto její akcie stále nejsou drahé při 26násobku budoucího zisku.

2. Alphabet

Akcie společnosti Alphabet také loni v listopadu klesly na nejnižší úroveň za téměř dva roky. Na investory tehdy neudělalo dojem ochlazení růstu jejího reklamního byznysu v náročnějším makroprostředí.

Zpomalující se prodeje reklamy na YouTube byly obzvláště zklamáním, protože naznačovaly, že se YouTube snaží držet krok s TikTokem a dalšími video platformami.

Zdroj: Shutterstock

Příjmy společnosti Google z reklamy meziročně klesaly po dvě po sobě jdoucí čtvrtletí, než se ve druhém čtvrtletí roku 2023 vrátily k růstu. Toto oživení bylo způsobeno stabilizací širšího reklamního trhu a společnost očekává, že vývoj nových nástrojů umělé inteligence a rozsáhlých jazykových modelů rozšíří její náskok před novějšími chatboty s generativní umělou inteligencí, jako je ChatGPT.

Růst nereklamních aktivit společnosti Google se také zrychlil, protože společnost získala nové předplatitele služby YouTube Music a Premium a uvedla na trh nová zařízení Pixel.

Cloudové služby společnosti Google v uplynulém roce nadále dosahovaly dvouciferného růstu tržeb, přestože stále ovládají mnohem menší část trhu s cloudovými službami než společnosti Amazon a Microsoft. Google Cloud si v posledních dvou čtvrtletích udržel také kladné provozní marže.

Analytici nyní očekávají, že tržby a zisky společnosti Alphabet v letošním roce vzrostou o 7 %, resp. 22 %, protože se postupně zlepšuje makroekonomické prostředí. To jsou solidní tempa růstu pro akcie, které se obchodují za 23násobek forwardových zisků.

3. DigitalOcean

DigitalOcean je poskytovatel služeb cloudové infrastruktury, který pro menší podniky rozděluje malé „kapky“ svých serverů. Tento přístup mu umožnil vybojovat si v cloudu obhajitelnou mezeru mezi společnostmi Amazon, Microsoft a Google, protože všichni tři lídři trhu slouží hlavně velkým podnikovým zákazníkům, nikoli malým začínajícím firmám.

Zdroj: Digitalocean

Většina společností zabývajících se cloudovou infrastrukturou zaznamenala v uplynulých dvou letech pomalejší růst, protože makroekonomické faktory donutily podnikové zákazníky omezit výdaje na software. Přesto mnoho menších podniků i během tohoto zpomalení pokračovalo ve využívání služeb DigitalOcean. V důsledku toho se tržby společnosti DigitalOcean v roce 2021 zvýšily o 35 %, v roce 2022 vzrostly o dalších 34 % a v letošním roce očekává růst o 22 až 25 %.

MedvědÍ investoři zpočátku tvrdili, že DigitalOcean bude mít problém udržet se na trhu veřejných cloudů v konkurenci větších konkurentů. Nicméně její upravená hrubá marže, upravená provozní marže, marže zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) a marže volného peněžního toku (FCF) se v uplynulém roce neustále zvyšovaly.

Tyto rostoucí marže naznačují, že DigitalOcean má na svém trhu stále dostatek cenové síly, a nedávná akvizice společnosti Paperspace by jí mohla pomoci udržet krok s cloudovými giganty tím, že do svých serverů integruje více funkcí umělé inteligence poháněných grafickými procesory.

DigitalOcean zatím není podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) ziskový, ale věřím, že má před sebou zářnou budoucnost, a jeho akcie vypadají přiměřeně oceněné na šestinásobek letošních tržeb.