Dokud se bude rozšiřovat trh s elektromobily, bude narůstat i potřeba baterií, které je pohánějí.
Je čas nakoupit akcie výrobců baterií pro elektromobily. S tím, jak se svět stává zeleným a ESG a udržitelnost jsou stále oblíbenější společenská hesla, jsme svědky masivního přechodu k elektromobilům. V kombinaci s vládními pobídkami, přísnějšími emisními předpisy, technologickým pokrokem a požadavky světových lídrů na miliony elektrických vozidel v příštím desetiletí je vše, co souvisí s elektrickými vozidly, explozivní. To se týká i poptávky po bateriích do elektromobilů.
„S tím, jak se celosvětový trh s těmito vozidly rychle rozšiřuje, poptávka po bateriích stále prudce roste,“ jak uvádí Cross Roads Today. „Od zdokonalené technologie baterií přes snižující se náklady na baterie až po rozšiřování nabíjecí infrastruktury a přechod na elektrický pohon u ostatních segmentů dopravy – růst poptávky po bateriích pro elektromobily utváří budoucnost mobility a skladování energie.“
S ohledem na to je čas nakoupit následující akcie výrobců baterií.
QuantumScape (QS)
Při jedné z prvních zmínek o společnosti QuantumScape (NYSE:QS) jsem uvedl, že by se mohlo jednat o jednu z nejzajímavějších bateriových akcií na trhu. To bylo 11. dubna, kdy se QS obchodovala za 7,30 USD za akcii. Dnes je to až 12,52 USD a mohla by se hnát k vyšším maximům.
Je pravda, že QS je stále ještě společností s polovodičovými bateriemi před dosažením výnosů. Zatím také nevydělává. Ve skutečnosti právě vykázala ztrátu 26 centů při nulových tržbách.
V aktualizaci za 2. čtvrtletí však společnost oznámila spolupráci se zákazníkem z automobilového sektoru, což by mohlo vést k prodejům. A to by zase mohlo vést k příjmům do roku 2025. Dokonce i Toyota (NYSE:TM) je ohledně polovodičových baterií optimistická.
Zdroj: QuantumScape
„Zdá se, že polovodičové baterie jako zdroj energie pro budoucí elektromobily, což je pro QS značný katalyzátor,“ uvedla společnost v článku z 10. července.
Panasonic (PCRFY)
V tomto měsíci jsem se také znovu zmínil o společnosti Panasonic (OTCMKTS:PCRFY), která se obchodovala za 11,98 USD. Nyní sice vzrostla jen o pár centů na 12,07 USD, ale i tak zůstává dobrou sázkou. Nejenže společnost spolupracuje s Toyotou a BMW, ale na seznam se možná přidá i Subaru.
„Subaru se možná rozhodne používat baterie 4680, nejnovější články prosazované šéfem Tesly Elonem Muskem, u nichž chce energetická jednotka Panasonicu zvýšit výrobu,“ uvádí agentura Reuters,
Zdroj: Getty Images
Ještě působivější je, že Panasonic urychluje plány na rozšíření výroby baterií pro elektromobily v závodě v Nevadě, který provozuje společně s Teslou. Po dokončení by se roční výrobní kapacita mohla do března 2026 zvýšit o 10 %, uvádí zpráva společnosti Seeking Alpha.
„To by stačilo na kapacitu baterií pro 500 až 700 tisíc vozů Tesla Model 3,“ dodávají zástupci společnosti.
BYD Co. (BYDDF)
Společnost BYD Co. (OTCMKTS:BYDDF) se v červenci obchodovala za 32,85 USD, nyní se však po otestování maxima na úrovni 36,27 USD dostala až na 35,18 USD.
„BYD vyrábí také vlastní baterie pro elektromobily a je jedním z předních dodavatelů baterií v Číně,“ jak jsem uvedl v červencovém článku. „[Společnost] rychle rozšiřuje své výrobní kapacity a má dobré předpoklady těžit z růstu trhu s elektromobily v Číně.“
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD rovněž uvedla na trh SUV Denza N7, potenciálního konkurenta modelu Y společnosti Tesla. Kromě toho oznámila, že plánuje investovat 1 miliardu USD do výroby elektromobilů a baterií v Indii. V červnu dosáhla dalšího silného růstu, když prodala 253 046 elektromobilů, což je meziměsíční skok o 5,3 %. Za první pololetí prodala společnost BYD 1,25 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 95 %.
Analytici Goldman Sachs navíc zahájili nákupní hodnocení akcií BYD. Firma věří, že ziskovost společnosti se v druhé polovině roku ještě zvýší.