Goldman Sachs předpovídá více než 60% nárůst pro tyto 2 akcie

Trhy a ekonomika jsou v roce 2023 tak nepředvídatelné, že je těžké odhadnout, co přijde příště.

Například je třeba připomenout, že na začátku roku a po nemilosrdném medvědím trhu v roce 2022 málokdo předpovídal následnou rally, která se od té doby odehrála.

Podobně je tomu i v případě širší ekonomiky. Na pozadí prudce rostoucí inflace a vysokých úrokových sazeb se objevila spousta finančních prognostiků, kteří varovali před blížící se krutou recesí. Vzhledem k tempu, jakým se inflace v poslední době ochlazuje, však tato volání nyní nahradily předpovědi o měkkém přistání a přinejhorším mírné recesi.

Na druhou stranu v úterý přišla důležitá zpráva, když jedna z nejvýznamnějších světových ratingových agentur Fitch snížila dlouhodobý rating emitenta v zahraniční měně Spojených států z „AAA“ na „AA+“. Důvodem rozhodnutí agentury Fitch bylo očekávání výrazného zhoršení fiskální situace federální vlády v příštích třech letech. Obzvláště znepokojující bylo zjištění agentury, že opakované politické patové situace ohledně limitu dluhu a řešení na poslední chvíli vážně podkopaly důvěru ve fiskální řízení.

Zdroj: Reuters

Jak se v tom všem má tedy investor vyznat? Zde by se mohla hodit rada odborníků, a právě zde vstupují do hry analytici z Wall Street, například ti, kteří pracují v bankovním gigantu Goldman Sachs. Jejich úkolem je koneckonců vyhledávat jména, která mají předpoklady k tomu, aby se jim dařilo bez ohledu na makro/trhy.

S tímto vědomím jsme s využitím databáze vypátrali dva nedávné tipy Goldman Sachs, které podle nich mají v nadcházejícím roce silné zisky – řádově 60 % nebo více. Pojďme zjistit, proč by odtud mohly prudce vzrůst.

Stagwell, Inc. (STGW)

První akcií na našem seznamu podpořeném Goldmanem je Stagwell, marketingová firma vytvořená Markem Pennem, která se zaměřuje na škálování kreativních výkonů pro velké světové značky. Strategie společnosti zahrnuje kombinaci lidské kreativity s nejnovější datovou analytikou, aby svým klientům přinesla to nejlepší z obou. Stagwell se může pochlubit více než 13 000 zaměstnanci, kteří působí ve 34 zemích světa, zvyšují efektivitu a zlepšují obchodní výsledky.

Současná inkarnace společnosti Stagwell se zformovala v roce 2021, kdy společnost dokončila fúzi s MDC Partners, ale Pennova firma působí na trhu již od roku 2015. Společnost Stagwell má ve své síti více než 70 agentur a seznam jejích podnikových klientů zahrnuje více než 4 000 jmen. Ve fiskálním roce 2022 přinesla firma více než 2,68 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 83 %.

Zdroj: Getty Images

Zdálo se však, že na začátku roku 2023 společnost narazila na kámen úrazu; její výsledky za 1. čtvrtletí roku 23, tedy za poslední oznámené čtvrtletí, vykázaly horní hranici 622 milionů USD, což je meziroční pokles o 3 % a nesplnění prognózy o více než 17 milionů USD. Zisk firmy bez použití metodiky GAAP byl vykázán ve výši 13 centů na akcii, což je o 7 centů na akcii méně, než se očekávalo.

Pozitivní je, že společnost vykázala 53 milionů dolarů v rámci čtvrtletních „čistých nových obchodních úspěchů“, které jsou součástí celkového objemu 212 milionů dolarů za sledované dvanáctiměsíční období.

Tento poslední ukazatel poukazuje na základní sílu společnosti Stagwell; přístup společnosti „digital first“ je dobře přizpůsoben dnešnímu marketingovému prostředí. Toto téma rozvádí analytik Brett Feldman ze společnosti Goldman, který ho využívá k podpoře svého optimistického pohledu na akcie.

Feldman o společnosti Stagwell píše: „STGW má dobrou pozici, aby mohla těžit z dlouhodobého sekulárního růstu globálních výdajů na digitální reklamu a marketing. Konkrétně očekáváme, že STGW bude i nadále těžit ze sekulárního zadního větru výdajů na digitální reklamu, které podle našeho očekávání do roku 2026E (mimo politickou oblast USA) předčí celkové výdaje na reklamu LSD, protože společnosti budou i nadále přesouvat mix reklamních rozpočtů směrem k digitálním médiím.

„Domníváme se, že ocenění společnosti STGW vypadá atraktivně na základě našeho výhledu organického růstu i potenciálního růstu z dalších fúzí a akvizic nebo jiné potenciálně akreční alokace kapitálu,“ dodal analytik.

Při pohledu do budoucna hodnotí Feldman akcie společnosti Stagwell jako „Buy“ a cílovou cenu dává na 12 USD, což znamená roční zisk ~88 %.

Celkově se společnost Stagwell může pochlubit mírným nákupním hodnocením od konsenzu ulice na základě 6 nedávných hodnocení akcií, která se dělí v poměru 4:2 ve prospěch nákupu nad držením. Současná obchodní cena akcie je 6,39 USD a průměrná cílová cena 10,17 USD naznačuje, že STGW čeká 59% růst.

Impinj, Inc. (PI)

Z online marketingu přeskočíme do technologického sektoru – konkrétně k technologii radiofrekvenční identifikace neboli RFID. Jedná se o klíčovou součást internetu věcí, IoT, a Impinj je v této oblasti průkopnickou společností. Tato firma se sídlem v Seattlu navrhuje, vyrábí a distribuuje technologii RAIN RFID. Tato technologie, běžná zejména v maloobchodě, kde je důležitou součástí skenování cen a prevence ztrát, se rychle rozšiřuje do světa internetu věcí, kde usnadňuje propojení, díky nimž funguje velká část moderních technologií.

Produktová řada společnosti Impinj zahrnuje všechny aspekty ekosystému RFID. Společnost vyrábí jak čipy pro tagy a čtečky, tak i čtecí zařízení – a software, který je všechny propojuje. Podíváme-li se na některá čísla, zjistíme, jak velký je trh společnosti Impinj. Společnost nasadila více než 4 miliony čteček RFID ve více než 95 zemích a připojila více než 75 miliard položek.

Zdroj: Getty Images

Jedná se jednoznačně o rostoucí odvětví a Impinj ve svých nedávných čtvrtletních výsledcích za 2Q23 vykázal solidní nárůst tržeb. Přesto se akcie po zveřejnění zprávy propadly a ztratily 12 %. Ponoření do výsledků vysvětluje, co se stalo.

Meziroční růst tržeb společnosti byl silný – celková částka 86 milionů dolarů byla o téměř 44 % vyšší než ve 2Q22 a překonala odhady o 1 milion dolarů. Hospodářský výsledek na akcii ve výši 0,33 USD rovněž překonal očekávání – o 2 centy.

Zatím je to tedy dobré. Nicméně výhled společnosti na 3. čtvrtletí dopadl výrazně pod očekávání. Tržby se očekávají v rozmezí 63 až 66 milionů USD oproti konsensu 88,11 milionu USD. Stejně tak se očekává adj. zisk na akcii v rozmezí (0,12) až (0,06) USD, což je daleko od 0,38 USD, které analytici očekávali.

Toshiya Hari z Goldman uznává nevýrazný výhled, ale nadále věří v dlouhodobé vyhlídky Impinje.

Pětihvězdičkový analytik píše: „Ačkoli jsme aktualizovaným výhledem samozřejmě zklamáni a snižujeme naše odhady budoucího vývoje, ponecháváme na akciích rating Buy s přesvědčením, že a) 2H23 bude znamenat cyklické dno pro oblast koncových integrovaných obvodů, b) vyhlídky na růst v rámci celého cyklu v oblasti RAIN RFID – založené na rostoucím přijetí na tradičním trhu maloobchodu/oděvů i mimo něj – zůstávají nezměněny a c) konkurenční výhoda společnosti Impinj podpořená její kompletní nabídkou produktů (tj. systémy, koncové integrované obvody, software) zůstává nedotčena.“

Spolu s ratingem Buy dává cílová cena 101 USD podle Hariho prostor pro roční výnos 61 %.

Na tuto akcii existuje 7 nedávných hodnocení analytiků, přičemž rozdělení 6 Buy a 1 Sell naznačuje konsenzuální hodnocení Moderate Buy. Akcie jsou oceněny na 62,53 USD a jejich průměrná cílová cena 90,86 USD naznačuje, že v nadcházejících 12 měsících vykážou ~45% růst.