Lepší nákup pro vaše investiční portfolio: Etsy vs. Pinterest

Internetové tržiště Etsy (ETSY) a společnost Pinterest (PINS) mají důvod k oslavám, ale investoři nemohou přehlížet makroekonomické problémy a změny ve spotřebitelských návycích.

Jak Etsy, tak Pinterest nabízejí investorům potenciál, ale na základě jejich posledních čtvrtletních zpráv, konkurenčního prostředí v jejich odvětvích a jejich ocenění se domnívám, že jedna z nich je jednoznačně lepší dlouhodobou koupí.

Případ pro Etsy

Etsy provozuje online tržiště, které se specializuje na neobvyklé a ručně vyráběné zboží. Vlastní také prodejce hudebního vybavení Reverb a online platformu pro prodej módy Depop.

Provozování úspěšného internetového tržiště může být náročné vzhledem k dvojí povaze podnikání. Taková tržiště musí vybudovat smysluplnou základnu prodejců a zároveň trvale přitahovat kupující. S tím, jak na platformu přichází více prodejců, teoreticky přinášejí rozmanitější nabídku produktů, z nichž si spotřebitelé mohou vybírat. To (doufejme) způsobí, že se spotřebitelé budou na stránky časem vracet a nakupovat. A více kupujících přiláká více prodejců.

Zdroj: Reuters

Mezi užitečné ukazatele, které umožňují posoudit, zda obchodní model e-shopu funguje, patří hrubý prodej zboží (hodnota prodaných položek v dolarech), míra odběru (podíl odebraný od prodejců) a trendy kupujících. Ve druhém čtvrtletí se hrubý prodej zboží (GMS) společnosti Etsy meziročně nezměnil a činil 3 miliardy dolarů. Ve druhém čtvrtletí i v první polovině roku 2023 byla míra odběru společnosti Etsy ve výši zhruba 21 % o 2 procentní body vyšší než v předchozích obdobích. To je důležité zmínit, protože i přes rovnoměrné GMS se společnosti podařilo zvýšit míru odběru, což je cenný ukazatel vývoje tržeb.

Společnost Etsy ukončila druhé čtvrtletí s rekordním počtem 90,6 milionu aktivních kupujících, zatímco počet tzv. obvyklých kupujících se nezměnil a zůstal na 7 milionech. Obvyklí kupující – kteří mají za sebou šest a více nákupních dní a utratili více než 200 dolarů za posledních 12 měsíců – tvoří více než 40 % GMS, takže nedostatek růstu v této demografické skupině se může na první pohled zdát znepokojivý. Investoři si však musí uvědomit, že část toho, co Etsy pozoruje, je usazením nákupních trendů, které byly podpořeny počátečními dny pandemie. Společnost ve své zprávě za rok 2022 uvedla, že počet obvyklých kupujících se od konce roku 2019 zvýšil o 194 %.

Případ pro Pinterest

Pinterest provozuje platformu pro sdílení obrázků, jejímž cílem je inspirovat kreativitu tím, že pomáhá svým uživatelům objevovat nové produkty a služby odpovídající jejich zájmům.

Zdroj: Getty Images

Ve druhém čtvrtletí již podruhé za sebou vzrostly tržby a počet aktivních uživatelů Pinterestu ve všech zeměpisných regionech. Jako hlavní faktor prohlubující se angažovanosti na platformě společnost uvedla dvouciferný procentuální nárůst počtu uživatelů z velmi žádané demografické skupiny generace Z. Na rozdíl od Etsy však Pinterest zatím nemá kladný čistý zisk podle účetních standardů GAAP.

Potenciálně nejsilnějším potenciálním katalyzátorem pro Pinterest je otevření jeho platformy pro

reklamy na produkty na Amazonu. Během hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí se generální ředitel Pinterestu Bill Ready zmínil o „komerčnosti“ platformy společnosti. Kombinace reklam Amazonu s obsahem platformy Pinterest se zdá být přirozenou kombinací. A co je důležitější, poskytuje Pinterestu novou vrstvu potenciálního obchodu, protože uživatelé mají možnost přímo nakupovat zboží zobrazené v obsahu, který je jim podáván.

Vítěz

Etsy i Pinterest se obchodují pod svým 12měsíčním maximem, což může investory lákat k tomu, aby se na ně podívali.

Zdroj: Shutterstock

Podle mého názoru je Etsy lepší koupě.

Pokud jde o Pinterest, považuji konkurenční hrozbu ze strany Meta Platforms (zejména její aplikace Instagram) za velké riziko pro dlouhodobou životaschopnost podniku.

Etsy však začíná vykazovat povzbudivé známky obratu. Investoři sice ztratili nadšení pro akcie, ale kombinace rekordního počtu aktivních kupujících, stabilizující se metriky obvyklých kupujících a vyšší míry odběru nabízí investorům zajímavou příležitost k nákupu akcií se slevou. Ačkoli obě společnosti mají před sebou spoustu práce, sázím na dlouhodobý úspěch akcií Etsy.