„Moje děti nepotřebují 500 milionů dolarů“: Mick Jagger říká, že Rolling Stones nemají v plánu prodat hudební katalog

Ne vždycky můžete dostat, co chcete, zvlášť když jde o obrovské dědictví.

V rozhovoru pro Wall Street Journal tento týden Mick Jagger řekl, že Rolling Stones nemají v plánu prodat svůj ohromný hudební katalog, přestože umělci jako Justin Bieber a Katy Perry nedávno udělali to samé a každý z nich získal zhruba 200 milionů dolarů.

Jagger uvedl, že důvod je prostý: peníze nepotřebuje a jeho osm dětí také ne.

„Děti nepotřebují 500 milionů dolarů, aby si dobře žily. No tak,“ řekl deníku a připustil, že kdyby prodal, pravděpodobně by svůj podíl z výtěžku věnoval na charitu. „Třeba uděláte ve světě něco dobrého.“

Potomci osmdesátileté rockové hvězdy jsou ve věku od 52 let do šesti let.

Zdroj: Getty Images

Jaggerův přístup k odkázání obrovských částek svým dětem je podobný jako u jiných bohatých hvězd.

V roce 2021 herec „Jamese Bonda“ Daniel Craig řekl, že neplánuje mít v době své smrti jmění, které by odkázal svým dětem, a označil tuto praxi za „odpornou“.

„Neexistuje snad staré přísloví, že když zemřeš jako bohatý člověk, tak jsi selhal?“ řekl Craig. Craig tehdy řekl. „Myslím, že Andrew Carnegie rozdal částku, která by v dnešních penězích činila asi 11 miliard dolarů, což ukazuje, jak byl bohatý, protože se vsadím, že si část z nich také nechal.“

Podobně miliardář a investor Warren Buffett dlouhodobě zastává názor, že jeho „nepochopitelné“ čisté jmění by bylo lepší věnovat na dobročinné účely než do investičních portfolií svých dětí.

„Po dlouhém pozorování superbohatých rodin mám toto doporučení: Nechat dětem dost na to, aby mohly dělat cokoli, ale ne dost na to, aby nemohly dělat nic,“ uvedl ve zprávě akcionářům z roku 2021 a dodal, že jeho vlastní dospělé děti „vyvíjejí filantropické úsilí, které zahrnuje jak peníze, tak čas“.

V rozhovoru zpěvák písně „Sympathy for the Devil“ poznamenal, že neortodoxní kroky, které on a skupina Stones učinili na počátku své kariéry, jako například přijetí merchandise, značky a sponzorství, byly z dlouhodobého hlediska chytrými obchodními rozhodnutími.

Zdroj: Getty Images

„Jedna z věcí, na kterou jsem u Stones opravdu hrdý, je, že jsme byli průkopníky turné v arénách s vlastním pódiem, s vlastním zvukem a vším, a totéž jsme udělali i se stadiony,“ řekl Jagger. „Chci říct, že nikdo nedělal turné po stadionech.“