Ocenění akcií ROKU je v tuto chvíli poměrně atraktivní.
Americký trh s mediální reklamou se nyní zotavuje, protože obavy z recese ustupují, zatímco války o prvenství v tolik atraktivní oblasti streamování se stále více a více stupňují – a zdá se, že Roku z těchto trendů ve druhém čtvrtletí těžil. To přitáhlo pozornost ke společnostem, jako jsou akcie ROKU.
Dále, ocenění akcií Roku (NASDAQ:ROKU) je nyní poměrně nízké a společnost zůstává v USA bezkonkurenčním lídrem, pokud jde o poskytování operačního systému pro streamování televize. Vzhledem ke všem těmto bodům se domnívám, že akcie ROKU jsou skutečně připraveny na návrat v blízkém až střednědobém horizontu.
Makro trendy by měly být pro Roku pozitivní
Jak jsme již nedávno na Burzovním světě uvedli, podle amerického zdroje Ad Age, který se zabývá mediální reklamou a jejím fér oceněním, se očekává, že příjmy z reklamy (v USA) letos vzrostou o 5 %“ a v roce 2024 o dalších 8,1 %.
Tento rychle rostoucí reklamní trh by měl umožnit další zrychlení růstu společnosti Roku. A již ve druhém čtvrtletí příjmy společnosti z platformy, která se skládá převážně z prodeje reklamy, vyskočily o 11 % oproti stejnému období předchozího roku, přičemž Roku oznámil, že „jsme začali pozorovat zlepšení v některých reklamních vertikálách“. Firma rovněž uvedla, že má „dobrou pozici pro opětovné zrychlení růstu, jakmile se reklamní trh zotaví“.
Dále, téměř 30 % amerických domácností se zbavilo jedné nebo více streamovacích služeb, zatímco velmi velké společnosti jako Disney (NYSE:DIS), Netflix (NASDAQ:NFLX) a Warner Bros (NASDAQ:WBD) nadále investují obrovské částky do svých streamovacích služeb a spoléhají na ně jako na nedílnou součást svých obchodních modelů.
Vzhledem k těmto skutečnostem budou tyto firmy pravděpodobně vynakládat velké prostředky na propagaci a marketing svých streamovacích služeb a reklama na Roku je skvělým způsobem, jak těchto cílů dosáhnout.
Zdroj: Unsplash
Průběžná vedoucí pozice na trhu a nízké ocenění
V červenci 2023 byla společnost Roku nejen lídrem na americkém trhu s operačním systémem pro streamování televizního vysílání, ale její „podíl na televizních jednotkách byl větší než podíl dalších tří největších televizních operačních systémů dohromady,“ uvedla společnost s odkazem na nezávislou výzkumnou firmu Circana.
Společnost Roku navíc očekává, že její tržní podíl se bude do budoucna nadále zvyšovat, zatímco v USA a dalších zemích pokračuje trend odpojování kabelů, což způsobí, že velikost celkového oslovitelného trhu společnosti Roku bude nadále stoupat.
Za zmínku stojí také skutečnost, že „zatímco 45 % zábavy dospělých Američanů zajišťují streamovací služby, americké společnosti vynakládají na streamování pouze 18 % svých reklamních rozpočtů,“ uvádí Gary Alexander, sloupkař společnosti Seeking Alpha, který cituje společnost Roku. Postupem času by se podíl reklamních dolarů vynaložených na streamování měl vyšplhat mnohem blíže k procentu času, který Američané na této technologii tráví. Roku by z tohoto trendu měl samozřejmě výrazně těžit.
Dalším trendem, který by měl zvýšit příjmy společnosti Roku z reklamy, je neustále rostoucí sledovanost jejího vlastního mediálního kanálu Roku Channel, jehož publikum je nyní zhruba stejně velké jako u amerických velikánů, jako jsou Peacock Channel společnosti Comcast (NASDAQ:CMCSA) nebo dokonce i u nás dobře známá streamovací platforma HBO Max společnosti WBD.
Co se týče ocenění, akcie ROKU se prodávají za poměrně nenáročný forwardový poměr ceny a tržeb, který činí pouhý 2,5násobek. Vzhledem k tomu, že analytici v průměru očekávají, že příští rok stoupnou tržby společnosti o 13,55 %, je to vlastně poměrně nízké ocenění.
Zdroj: Unsplash
Oppenheimer a další analytici jsou ohledně akcií ROKU optimističtí
V návaznosti na výsledky společnosti Roku za 2. čtvrtletí zvýšila investiční banka Oppenheimer cílovou cenu pro akcie ROKU ze 75 na 90 USD, a to na základě oživení reklamního byznysu společnosti.
Průměrná cílová cena akcií je podle analytiků 84,94 USD, což je výrazně nad úrovní 67,77 USD, na které akcie uzavřely 12. října.