Vynechává společnost Li Auto kvůli svému zaměření na luxus čínskou střední třídu?

Výrobce elektromobilů pokračuje v realizaci svého plánu na ovládnutí trhu mezi čínskými výrobci.

Navzdory optimismu analytiků američtí investoři nevěří, že společnost Li Auto (NASDAQ:LI) dokáže udržet tempo růstu a zisku. Co to znamená pro akcie LI?

Podle běžných měřítek se zdá být podhodnocená. Společnost očekává v letošním roce tržby ve výši 10,3 miliardy dolarů. Tržní kapitalizace činí 34 miliard dolarů. To je méně než polovina poměru ceny k prodejům společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA), a to navzdory vyššímu tempu růstu, a Li je zisková.

V průběhu posledního měsíce akcie Li klesly o téměř 16 %, zatímco zbytek trhu jen o 3,5 %. Děje se tak navzdory pokračujícím dobrým výsledkům. Jen během týdne od 2. do 8. října prodala společnost Li 6 900 svých plug-in hybridů, čímž se dostala na první místo v luxusní třídě mezi domácími čínskými automobilkami.

Zdroj: Getty Images

Čím jezdí čínská střední třída?

Problémem je luxus. Společnosti BYD (OTCMKTS:BYDDF) a Wuling (OTCMKTS:WLMTF), které se zaměřují na automobily cenově dostupné pro čínskou střední třídu, pohlcují poptávku na trhu nižší třídy. Li ignoruje čínskou střední třídu stejně jako zde Ford Motor (NYSE:F) a General Motors (NYSE:GM).

Přesto tito lidé nakupují. Jen společnost BYD dodala v prvním říjnovém týdnu 51 400 automobilů. Kdyby se Ford a GM chovaly méně jako Li a více jako BYD, vedly by si lépe.

Zatímco stávka odborářů z United Auto Workers udržuje americké automobilové dělníky ve střední třídě, čínští automobiloví dělníci k ní mají daleko. Pracovníci Li jsou na čínské automobilové dělníky poměrně dobře placeni. Společnost Li nedávno inzerovala pracovní místa za přibližně 4,25 dolaru na hodinu a neměla problém je obsadit.

Zdroj: Reuters

ZJediní pracovníci Li, kteří si mohou dovolit automobily Li, jsou vedoucí pracovníci Li, kteří patří k nejlépe placeným v oboru. Je to taková struktura platů, která činí tvrzení politiků o „komunistické“ Číně absurdním.

Li platí relativně dobře, protože nabízí to, co manažeři Li chtějí, auto na elektrický pohon bez kompromisů díky záložnímu benzínovému motoru. Díky tomu může Li dodávat plnohodnotné SUV s elektronikou, jakou má například Tesla, za konkurenceschopnou cenu. Na to jsem upozorňoval již několik měsíců, dlouho předtím, než se na to vrhla analytická komunita.

Dlouhodobé vyhlídky

Pevné baterie pro elektromobily Electric Vehicle, nové výzkumné a vývojové baterie s pevným elektrolytem pro ukládání energie pro automobilový průmysl, katoda. Ilustrace 3d. Nejlepší akcie baterií k nákupu

Plány společnosti Li pro roky 2024 a 2025 zahrnují další rozšiřování možností hybridních vozidel a zároveň pomalé zavádění plně elektrických vozidel, založených na nové technologii kovových baterií. To by mohlo znamenat 1,6 milionu dodávek v roce 1925, tedy jen tři roky za tempem společnosti BYD.

Najde se v Číně dostatek zákazníků vyšší třídy, aby veškerou tuto poptávku absorbovali? Mohlo by být. To však také činí Liovy exportní plány otevřenou otázkou. Kdy vstoupí na světový trh a s jakým účinkem?

V současné době Li plánuje vyvážet pouze ojeté automobily a testovat poptávku, aby nemusel podstupovat velké riziko, a to především do Asie a na Blízký východ. V Evropě vidí malou poptávku po rodinných vozech SUV, a právě tam leží hlavní čínské exportní trhy.

V plánu je také pokračovat ve zvyšování výroby, a to až na 3 miliony v roce 2028. Li očekává, že do té doby se čínský průmysl elektromobilů zkonsoliduje do pouhých čtyř až pěti rukou, včetně BYD a Tesly. Li má v úmyslu mít jednu z těchto rukou.

Nyní jde vše podle plánu. Li překonává své vlastní výrobní cíle a pravděpodobně překoná i odhady marží. Zisky společnosti Li, které jsou aktuálně naplánovány na 8. prosince, by tak měly překonat odhady. Akcie se tak budou jevit jako velmi podhodnocené.

Podtrženo a sečteno, akcie LI

Pokud se trh v Číně bude vyvíjet v model „velké trojky“ nebo „velké čtyřky“, jako je tomu ve Spojených státech. Li dokáže udržet tempo růstu a stát se jedním z těchto přeživších, jsou její akcie směšně podhodnocené.

Li však bude vyrábět Cadillaky, nikoli Chevrolety. Z dlouhodobého hlediska musí zisky společnosti pocházet ze středu trhu, aby byly udržitelné. Li možná bude muset koupit některého ze svých soupeřů, kteří se potýkají s problémy, aby vyšel vstříc trhu.