Netflix zvýší ceny po nejlepším nárůstu počtu předplatitelů za poslední roky

Společnost Netflix Inc., celosvětový lídr v oblasti placených streamovacích služeb, se chystá po rekordním čtvrtletí růstu počtu předplatitelů zvýšit ceny pro některé zákazníky v USA, Velké Británii a Francii. To svědčí o silné důvěře v budoucnost sítě, a to i v době, kdy se konkurenční streamovací služby potýkají s finančními problémy.

Společnost ve středu oznámila, že ve třetím čtvrtletí získala téměř 8,76 milionu předplatitelů, čímž výrazně překonala předpovědi analytiků. Výsledkem je celková základna 247,2 milionu předplatitelů. Tento silný výkon lze přičíst efektivnímu programování a aktivnímu přístupu ke kontrole sdílení hesel.

V minulosti investoři vyjadřovali obavy, že by Netflix mohl přijít o zákazníky, pokud by nutil osoby sdílející účty, aby si kupovaly vlastní předplatné. Snaha o kontrolu sdílení hesel však vedla k nárůstu počtu nových předplatitelů, aniž by došlo k výraznému zvýšení počtu zrušených předplatných. Poskytovatel mediálních služeb nyní předpokládá, že v letošním roce přibude více než 20 milionů předplatitelů, což je značný nárůst oproti necelým 9 milionům, které přibyly v roce 2022.

Zdroj: Getty Images

Tento působivý výkon se projevil na akciích společnosti, které ve čtvrtek v předobchodní fázi vzrostly až o 14 % a dosáhly hodnoty 393 USD. Akcie si tak připsaly nejvýraznější vnitrodenní zisk za poslední rok a v letošním roce již vzrostly o více než 17 %. Tento nárůst překonává 12% nárůst indexu S&P 500.

Úspěšné zavedení a rozšíření placeného sdílení, tedy opatření, které umožňuje zákazníkům přidat přístup pro přátele nebo rodinu, poskytlo společnosti Netflix impuls ke zvýšení cen na některých jejích klíčových trzích. Od středy se cena nejdražšího tarifu platformy v USA zvýší o 3 USD na 23 USD, zatímco základní tarif se zvýší o 2 USD na 12 USD, přičemž ceny dalších dvou tarifů zůstávají beze změny. K podobným úpravám cen dojde i ve Velké Británii a Francii.

Tyto úpravy následují po slibných výsledcích společnosti ve třetím čtvrtletí v Evropě, na Středním východě a v Africe, které se na růstu počtu předplatitelů Netflixu podílely nejvýznamněji. V tomto regionu získala téměř 4 miliony zákazníků. Průměrná částka, kterou Netflix vydělává na jednoho zákazníka, přitom zůstala v uplynulém roce poměrně konzistentní.

Při pohledu do budoucna Netflix předpokládá v tomto čtvrtletí tržby ve výši 8,69 miliardy USD a zisk 2,15 USD na akcii, což je v obou případech mírně pod odhady Wall Street. Společnost očekává podobný růst počtu předplatitelů jako v posledním čtvrtletí.

Zdroj: Getty Images

Strategie řízení sdílení hesel bude v příštích několika čtvrtletích i nadále přinášet výhody, protože je zaváděna postupně. “Jsme neuvěřitelně spokojeni s tím, jak se nám to daří,” řekl Greg Peters, jeden z výkonných ředitelů společnosti Netflix.

Tyto změny přicházejí pro Netflix v klíčové době, kdy se snaží obnovit růst po poněkud nevýrazném období. Společnost nedávno představila na 12 trzích verzi své streamovací služby podporovanou reklamou. V posledním čtvrtletí se pro službu podporovanou reklamou rozhodlo přibližně 30 % nových zákazníků v těchto regionech.

Zatímco společnost Netflix znovu zaznamenala růst, ostatní velcí hráči na poli streamingu, včetně společností Walt Disney Co., Warner Bros Discovery Inc. a Paramount Global, se potýkají s problémy při optimalizaci svých streamovacích operací. Tyto sítě snížily náklady a počet zaměstnanců, aby zvýšily finanční výkonnost, a zároveň vynaložily miliardy na financování nových streamovacích služeb, které mají nahradit upadající lineární televizní sítě.

Společnost Netflix mezitím vykázala příjmy a zisk za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání Wall Street. Zisk se vyšplhal na 3,73 USD na akcii, čímž překonal odhady ve výši 3,56 USD, zatímco tržby vzrostly o 7,8 % a dosáhly 8,54 miliardy USD, což mírně předčilo očekávání.

Podle společnosti by měla zisková marže v příštím roce dosáhnout nejméně 22 % s potenciálem dalšího růstu v následujících letech. Cash flow se zvýšilo v důsledku stávky zaměstnanců v Hollywoodu, přičemž vedení společnosti očekává v letošním roce volný cash flow ve výši 6,5 miliardy USD, oproti dřívějším prognózám ve výši nejméně 5 miliard USD. Snížení výdajů na obsah v důsledku stávky přispělo k tomuto nárůstu přibližně 1 miliardou dolarů.

Zdroj: Shutterstock

Stávka zaměstnanců však měla zanedbatelný dopad na plán vydávání filmů společnosti, protože mnoho programů již bylo dokončeno. Společnost vydala nové sezóny populárních pořadů a vytvořila nové hity, jako je adaptace mangy.

Zajímavé je, že nejvýznamnějším hitem Netflixu v tomto čtvrtletí nebyl původní seriál. Seriál “Přátelé”, který se původně vysílal na stanici USA Network, byl díky dostupnosti na Netflixu nejsledovanějším pořadem na streamovacích službách po celé léto. Společnost navíc ve středu oznámila dohodu o vydávání animovaných filmů z produkce Skydance Media Davida Ellisona.

“Ukázali jsme, že s disciplínou a zaměřením na dlouhodobé cíle lze vybudovat silný a udržitelný streamovací byznys,” uvedl Netflix v dopise akcionářům.

Nakoupit akcie Netflix, Inc. za $397.17 (14.73%)