Akcie této hračky by mohly vzrůst o 25 %, protože budou v příštích letech těžit z filmu “Barbie”

Podle průzkumu provedeného společností Citi se zdá, že legendární výrobce hraček Mattel, Inc. (MAT), má před sebou slibný růst, neboť těží z mimořádného úspěchu filmu “Barbie”. V pátek finanční instituce představila svou analýzu hospodaření společnosti Mattel a pozitivně podpořila nákupní rating. Tento návrh se shoduje s cílovou cenou 26 USD, kterou Citi odhaduje, což naznačuje potenciální nárůst o 25 % ve srovnání se čtvrteční zavírací cenou akcií ve výši 20,73 USD.

Akcie společnosti Mattel zaznamenaly na začátku roku výrazný růst, když vzrostly o pozoruhodných 16 %, což bylo stimulováno především nadšením kolem filmu “Barbie”, který byl uveden do kin v červenci. Kromě toho akcie od konce června do července zaznamenaly téměř 22% nárůst. Navzdory tomuto pokračujícímu růstu si James Hardiman, analytik Citi, zachovává optimistický pohled a předpovídá, že lze očekávat další růst díky snižování zadluženosti rozvahy společnosti Mattel.

Nakoupit akcie Mattel, Inc. za $20.46 (-1.30%)

Hardiman ocenil strategické rozhodnutí společnosti Mattel urychlit splácení dluhu a přisuzuje mu “výrazné zlepšení” poměru zadluženosti společnosti. Zdůraznil také, že eskalující ziskové marže by měly významně přispět ke zvýšení výkonnosti akcií. “Zaměření společnosti na zvyšování ziskovosti vedlo od roku 2018 k úsporám nákladů ve výši více než 1,25 miliardy USD, přičemž dalších přibližně 50 milionů USD se předpokládá v druhé polovině roku 2023,” poznamenal Hardiman ve své zprávě.

Ačkoli společnost Mattel nezveřejnila žádnou další taktiku úspor nákladů po roce 2023, snaha o eskalaci ziskovosti je hlavním rysem jejího dlouhodobého strategického plánu. Tuto strategii podle Hardimanovy analýzy usnadňuje neustálá optimalizace jejího provozu.

Tento prudký nárůst ziskovosti může přímo souviset se silným postavením společnosti Mattel v odvětví a rekordním úspěchem filmu “Barbie”. Úspěch filmu nejenže posílil finanční zdraví společnosti, ale také připravil půdu pro potenciální růst prodeje zboží Barbie, který přesáhne nadcházející sezónu. Podle předpovědí by společnost měla vyrobit nejméně jedno další pokračování populárního filmu.

“Korunou nové obsahové strategie společnosti Mattel je ohromný úspěch hraného filmu Barbie 2023, který od poloviny října vydělal 1,4 miliardy dolarů, čímž se zařadil mezi 15 nejvýdělečnějších filmů všech dob,” napsal Hardiman ve své zprávě.

Zdroj: Getty Images

Společnost Mattel využívá úspěchu Barbie a připravuje několik dalších filmových a televizních projektů. Zdá se, že cílem je zvýšit hodnotu svého portfolia duševního vlastnictví a účinně konkurovat rostoucím alternativám v boji o pozornost dětí.

Závěrem lze říci, že budoucnost společnosti Mattel se zdá být slibná díky pečlivě zvolené kombinaci snižování dluhu, zvyšování ziskovosti, zvyšování výkonnosti plynoucí z úspěšné franšízy “Barbie” a perspektivním podnikům v oblasti nového obsahu pro zábavní průmysl. Vzhledem k tomu, že společnost pokračuje ve zdokonalování svého strategického zaměření, zúčastněné strany a potenciální investoři pozorně sledují výrobce hraček, zda se na trhu objeví další silná firma.