Existuje úhel pohledu, podle kterého je společnost Meta stále vhodnou akcií ke koupi pro vaše portfolio.
Společnost Meta Platforms (NASDAQ:META) je navzdory změně názvu a zaměření na metaverza především silnou společností v oblasti sociálních médií a umělé inteligence. Zatímco společnost usiluje o vedoucí postavení v metaverzu, dlouhodobí investoři vidí hodnotu v jejím cash flow a růstovém potenciálu. Všechny tyto charakteristiky jsou součástí celého portfolia podniků společnosti Meta.
Zkušení nebo noví investoři mohou zvážit investici do tohoto jména pro pokračující růst odtud, navzdory počínající makroekonomické nejistotě. Zde jsou důvody, proč se do akcií META vyplatí investovat právě teď.
Dobré ocenění a silné finanční výsledky
Akcie META za posledních šest měsíců překonaly svou výkonnost s více než 40% ziskem. Index S&P 500 vzrostl za stejnou dobu pouze o 2 %. Za celý poslední měsíc navíc vzrostla o 1,5 %. Od začátku roku vzrostla o téměř 160 %, čímž překonala 10% nárůst indexu S&P 500. Společnost Meta oznámila své výsledky za 3. čtvrtletí 2023 25. října. Investoři s napětím očekávali, jak dobře dokáže pokračovat ve svém úspěchu. To vše díky účinným opatřením na snižování nákladů a snížení směrné hodnoty nákladů na začátku tohoto roku.
Nedávné zlepšení finanční síly společnosti Meta, růst tržeb o 11 % a prudký nárůst peněžních toků ukazují její stabilitu na náročném trhu. Se 3 miliardami aktivních uživatelů měsíčně si chce udržet své postavení mezi významnými technologickými společnostmi.
Ve třetím čtvrtletí by měla společnost se sídlem v kalifornském Menlo Parku vydělat 3,45 USD na akcii při tržbách 31,85 miliardy USD, což představuje výrazný nárůst oproti předchozímu roku. Celoroční zisk by měl meziročně vzrůst o 47,6 % na 12,68 USD na akcii, přičemž celoroční tržby ve výši 125,33 miliardy USD se meziročně zvýšily o 7,5 %. Toto zlepšení zisků bylo výsledkem různých opatření na snížení nákladů, díky nimž se společnost Meta stala ziskovější a nákladově efektivnější, včetně snížení výdajů na servery, které nejsou zaměřeny na informační technologie, a přesunů výdajů do roku 2024.
Zdroj: Shutterstock
Meta je strojem na příjmy
V prvních devíti měsících roku 2023 pocházelo 98 % příjmů společnosti Meta z reklamy. Po tříčtvrtletním poklesu se příjmy z reklamy v 1. čtvrtletí meziročně zvedly a ve 2. a 3. čtvrtletí zrychlily. Změny společnosti Apple týkající se ochrany osobních údajů, konkurence TikToku a makroekonomické problémy zpomalily v loňském roce růst společnosti Meta.
V letošním roce však Meta přizpůsobila své reklamní produkty, aby čelila změnám společnosti Apple, rozšířila nabídku Reels, aby mohla konkurovat TikToku, a těžila z nárůstu reklamy čínských e-commerce a herních společností, které kompenzovaly nižší průměrné ceny reklamy vyššími počty zobrazení.
Příjmy společnosti Meta z reklamy s vysokou marží se opět zvýšily, což pomohlo vyrovnat ztráty v segmentu Reality Labs, který výrazně investoval do zařízení pro virtuální a rozšířenou realitu. Společnost dosáhla nejvyšší provozní marže za poslední dva roky, což svědčí o její schopnosti vyvažovat zisky a investice.
Analytici očekávají 7% nárůst tržeb a 47% nárůst zisku za celý rok a pro rok 2024 předpokládají 13% nárůst tržeb a 24% nárůst zisku, protože se stabilizuje makroprostředí. To jsou impozantní růstové hodnoty pro akcie obchodované za pouhý 17násobek forwardového zisku.
Investice do metaverse nemusí být úplně ztrátová
Metaverze, 3D virtuální svět pro sociální interakci a digitální objekty, získala novou pozornost díky technologickému pokroku a pandemii dopadu na práci na dálku a online zábavu. Klíčovým hráčem v tomto nově vznikajícím trendu je společnost Meta Platforms, v jejímž čele stojí generální ředitel Mark Zuckerberg.
Metaverze nabídla společnosti Meta Platforms slibné příležitosti. Rozšířila své služby nad rámec sociálních médií a představila inovativní produkty, jako je Horizon Workrooms pro vzdálenou spolupráci a sociální a herní zážitky. Tyto podniky využily nové trhy a zdroje příjmů a existuje důvod, proč někteří dlouhodobí investoři nezapojují do svých oceňovacích modelů pro tento segment záporná dlouhodobá čísla.
Suma sumárum
Společnost Meta diverzifikovala své zdroje příjmů díky podnikům v oblasti elektronického obchodování, zasílání zpráv a virtuální reality. Facebook Shops usnadnily přímý prodej na jejích platformách, což zlepšilo zážitek z nakupování. Aplikace pro zasílání zpráv, jako je Facebook Messenger a WhatsApp, nashromáždily rozsáhlou uživatelskou základnu pro obchodní interakce. Tyto expanze otevírají cestu k dalšímu růstu, což z této akcie dělá v současnosti možná nejlepší volbu mezi těmi největšími technologickými společnostmi.
Zdroj: Shutterstock