Předstihněte v roce 2024 trh s nejlepšími akciemi ze světa digitální reklamy.
Od Halloweenu akciový trh zažívá prudkou rallye. Zatímco většina investorů se během této zběsilé rally zaměřila na akcie umělé inteligence, já vám chci říct, že akcie umělé inteligence nebyly největšími vítězi trhu během tohoto nedávného vzestupu – tento titul patří akciím digitální reklamy.
Aby bylo jasno, akcie AI překonávaly trh. Index S&P 500 vzrostl od ledna o zhruba 14 %, zatímco ETF Artificial Intelligence (AIQ) vzrostl o téměř 20 %. Akcie AI skutečně dosahují dobrých výsledků.
Akcie reklamních společností si však vedly ještě o něco lépe.
Společnosti zabývající se reklamními technologiemi, jako jsou PubMatic (PUBM) a Magnite (MGNI), zaznamenaly od konce října každá nárůst o více než 40 %. Digitální reklamní platforma Pinterest (PINS) mezitím vzrostla o více než 50 %. Její kolegyně, společnost Snap (SNAP), si vedla ještě lépe a od konce října vzrostla o téměř 80 %.
Akcie ze segmentu digitálních reklam jsou připraveny na boom.
Zdroj: Unsplash
Růst akcií ze segmentu digitální reklamy
Musíte si položit otázku: proč akcie digitální reklamy najednou na konci roku prudce rostou?
Výhled výdajů na reklamu v příštím roce se náhle a dramaticky zlepšil. Zdánlivě z ničeho nic to nyní vypadá, že rok 2024 bude pro trh s digitální reklamou rokem velkého oživení.
Vše vychází ze spotřebitelů.
Dolary za reklamu následují výdaje spotřebitelů. Všichni si mysleli, že se spotřebitel v roce 2023 převalí a v roce 2024 možná ještě více oslabí. V důsledku toho se předpokládalo, že reklamní trh bude klesat i v letech 2023 a 2024.
Děje se však pravý opak.
Spotřebitel se nepřevaluje. Spotřebitel, podporován silným trhem práce, rostoucími mzdami, klesající inflací, klesajícími úrokovými sazbami a rostoucím sentimentem, nadále utrácí.
V posledních několika týdnech se ekonomický výhled na rok 2024 výrazně zlepšil, což dodává důvěryhodnost myšlence, že spotřebitelské výdaje přetrvají i v příštím roce.
Pokud si spotřebitelé zachovají své výdajové návyky, budou značky i nadále investovat do reklamy.
Svědčí o tom i kroky přední společnosti pro průzkum trhu Dentsu, která před necelými dvěma týdny významně zlepšila své prognózy globálních výdajů na reklamu v roce 2024.
V roce 2023 vzrostly globální výdaje na reklamu jen o 2,7 %. Nyní se očekává, že v roce 2024 vzrostou o téměř 5 %, což je téměř dvojnásobek tempa růstu zaznamenaného v letošním roce.
Jinými slovy, očekává se, že celosvětový trh výdajů na reklamu poroste v příštím roce dvakrát rychleji než letos.
Většina tohoto růstu bude pocházet z digitální reklamy, konkrétně z reklamy v televizi. Vzhledem k tomu, že hlavní mediální platformy, jako je Netflix (NFLX), v roce 2024 spustí a/nebo nově definují své nabídky reklamy v propojené televizi, očekává společnost Dentsu, že trh s reklamou v propojené televizi vzroste v roce 2024 o více než 30 %, zatímco v roce 2023 byl růst pouze 16 %.
Závěrečné slovo
Tyto zvýšené prognózy výdajů na reklamu v příštím roce jsou důvodem, proč akcie digitální reklamy v posledních několika týdnech hoří – a proč zůstanou horké i v příštích několika měsících.
Podíváme-li se na ocenění různých akcií digitální reklamy, zjistíme, že některé z nich jsou výrazně diskontované.
Například akcie SNAP se obchodují za 5,3násobek budoucích tržeb, což je více než 45 % pod jejich pětiletým průměrným násobkem tržeb ve výši 9,9násobku.
Další oblíbená akcie digitální reklamy, The Trade Desk (TTD), se obchoduje 32 % pod svým pětiletým průměrným násobkem forwardových zisků.
Společnost Roku (ROKU), která vydělává většinu svých peněz prodejem reklamy prostřednictvím své platformy připojené televize, se obchoduje o více než 55 % pod svým pětiletým průměrným násobkem forwardových tržeb.
Zdroj: Unsplash
V sektoru digitální reklamy vidíme velmi nízké ocenění napříč všemi odvětvími.
To znamená, že tyto akcie by mohly v roce 2024 prudce vzrůst, pokud se trh s digitální reklamou zotaví tak, jak naznačují nedávné prognózy.
V současné době jsme na akcie digitální reklamy velmi optimističtí.
Myslíme si, že vy byste měli být také.
Obzvláště jsme býčí u akcií digitální reklamy, které nejlépe využívají umělou inteligenci napříč svým podnikáním k vytváření efektivnějších reklamních kampaní.
To budou ty vůbec nejvýkonnější akcie digitální reklamy v roce 2024.