Společnost Mullen se nevzdává navzdory vážným problémům.
Navzdory nepřízni osudu výrobce elektromobilů Mullen Automotive (NASDAQ:MULN) pokračuje společnost v úsilí o pokrok. Před týdnem potom vedení společnosti oznámilo, že zahájí silniční testování svých polovodičových baterií určených pro elektrické nákladní vozy třídy 1. Společnost Mullen rovněž pokračuje v dodávkách vozidel svým zákazníkům z řad podniků. Přesto se k akciím MULN, které letos utrpěly závratné ztráty, staví skepticky.
Podle tiskové zprávy výrobce elektromobilů společnost úspěšně dokončila integraci polovodičových polymerových článků do obalů pro nákladní elektromobily Mullen One třídy 1. Následně je na 28. prosince naplánováno zahájení silničních testů základní technologie na vozidlech.
Polovodičové polymerové články by měly v zásadě umožnit zvýšení bezpečnosti a účinnosti bez ztráty užitečného zatížení. Mezi nejzajímavější parametry patří odhadovaný dojezd 190 km při celkové hmotnosti 4 881 kg.
„Pokračujeme ve vývoji a pracujeme zrovna na opravdu významném pokroku při plnění našeho závazku poskytovat novou generaci bateriové technologie pro naši řadu elektromobilů, která představuje čistou a bezpečnou alternativu k současným lithium-iontovým bateriím,“ poznamenal generální ředitel a předseda představenstva společnosti Mullen David Michery.
Zdroj: Shutterstock
Společnost Mullen dále zveřejnila, že dodala 63 vozidel třídy 3 společnosti Randy Marion Automotive Group (RMA) a vyfakturovala jí částku téměř 3,97 milionu dolarů. Po nejnovějším sčítání činí celkový počet dodaných elektromobilů společnosti RMA 121 v hodnotě více než 7,5 milionu dolarů.
Poslední příval novinek akciím MULN příliš neprospěl
Pozitivní vývoj pro akcie společnosti MULN rozšiřuje fakt, že výše uvedené dodávky pro společnost RMA vycházejí z plánu dodat do konce letošního roku celkem 150 vozidel. Celkový počet vozidel na základě objednávky společnosti RMA činí 1 000, přičemž první sada vozidel byla dodána v září. Společnost Mullen předpokládá, že většinu požadovaných jednotek dodá v roce 2024.
Nicméně pokrok vpřed nepřinesl čistý pozitivní impuls pro akcie MULN. Je pravda, že za posledních pět seancí si akcie připsaly přibližně 24 %. Bohužel, v posledním měsíci je MULN přibližně o 40 % pod paritou. Do očí bijící je fakt, že společnost Mullen nedávno zahájila reverzní rozdělení akcií v poměru 1:100, které je zatím třetím v pořadí.
Obvykle se investoři vyhýbají společnostem, které takovou akci provádějí, protože tuto záležitost považují za zvýšení ceny akcií, aniž by se zvýšila základní hodnota emitující společnosti. Je to také cynický mechanismus, jak zůstat kótován na významné burze, což může přinést výhody, jako je například větší viditelnost.
Ještě kritičtější je, že reverzní splity trpí špatnými výsledky, pokud jde o budoucí životaschopnost. Výzkumná práce zveřejněná v časopise Journal of Economics and Business uvádí následující:
„Na vzorku 1206 akcií s reverzním rozštěpením v období 1995-2011 jsme zjistili, že pouze 500 firem s reverzním rozštěpením je schopno samostatně přežít pět a více let. Ze 706 firem, které nejsou schopny samostatně přežít, je přibližně 20 % převzato jinou organizací, zatímco 80 % je vyřazeno z burzy z jiných důvodů, obvykle z důvodu neschopnosti splnit požadavky na kotaci nebo úpadku.“
Vzhledem k tomu, že společnost Mullen opět vydala třetí reverzní split svých akcií, musí investoři s akciemi MULN zacházet velmi opatrně. Pokud se vám tento sektor líbí – a dlouhodobě mu věříte – dokonale vás chápeme. A rozhodně nemáme v úmyslu vás od této akciové pozice jakkoli odrazovat. To v žádném případě.
Spíše je to o tom zaujmout dlouhodobý výhled a nedělat žádné unáhlené obchody. Pozici klidně budujte i nadále, doporučujeme ale raději postupovat opravdu pomalu.
Zdroj: Mullen
Proč je to důležité
Podle TipRanks drží mezi portfolii analyzovanými společností pro investiční výzkum 0,7 % z celkového počtu akcie MULN. Dále sentiment pro výrobce elektromobilů – navzdory jeho dřívější popularitě – vychází na „velmi negativní“. To je další signál pro účastníky trhu, aby byli obezřetní.