Slavný golfista Tiger Woods se stal oficiálním partnerem kalifornské společnosti TaylorMade z Carlsbadu, což je významná změna v golfovém světě. Společně plánují uvést na trh novou výkonnostní a lifestylovou značku zabývající se oblečením a obuví s názvem “Sun Day Red”. Tato spolupráce přichází po nedávném Woodsově odchodu z dlouholeté spolupráce se společností Nike.
“Sun Day Red” plánuje zahájit činnost online od května. Woods vyjádřil své nadšení z této pozoruhodné změny ve své kariéře a uvedl, že tak, jak život překračuje hranice, má ambice na tuto změnu a touží mít značku, na kterou bude moci být hrdý.
Název značky “Sun Day Red” je ódou na Woodsovu neutuchající tradici oblékat si v neděli červené oblečení. Woodse připomíná také logo značky, na němž je vyobrazen tygr jako symbol patnácti hlavních ocenění, která za svou kariéru získal. Woods a TaylorMade to oznámili na tiskové konferenci v kalifornském Pacific Palisades v pondělí večer, těsně před odpalem na turnaji Genesis Invitational na PGA Tour, který Woods sám pořádá.
Zdroj: Getty Images
Woods, oblečený do kašmírového svetru z připravované kolekce, tvrdil, že tato příležitost je pro uvedení na trh příhodná. S TaylorMade spolupracuje od roku 2017 a holím této značky zachovává pevnou věrnost, přičemž volbu této spolupráce potvrdil slovy, že věří, že TaylorMade “to zvládne”.
David Abeles, generální ředitel společnosti TaylorMade, uznal Woodse za vlivnou osobnost svého týmu a pochválil jeho disciplinovaný přístup k navrhování produktů a chvályhodnou pracovní etiku. Abeles zdůraznil, že nová značka představuje zcela nezávislou společnost s vlastním osobitým sídlem a pracovními silami, která se soustředí výhradně na růst značky, a umožnil tak Woodsovi plnou tvůrčí a strategickou kontrolu nad “Sun Day Red”.
Když na chvíli odbočíme od spolupráce Woods-TaylorMade, minulý měsíc jsme se dozvěděli, že Woods a Nike se po 27 letech spolupráce rozcházejí. Jeho agent Mark Steinberg upřesnil, že rozhodnutí vzešlo z Woodsovy strany. Bylo to vnímáno jako obchodní krok golfisty, který se rozhodl neobnovit spolupráci s gigantem v oblasti sportovního zboží.
Vycházeje z Woodsovy slavné kariéry, stojí za zmínku, že expozice jeho značky už není taková, jaká bývala v době jeho největší slávy. Několik zranění po jeho autonehodě u Los Angeles v roce 2021 vedlo k poklesu jeho účasti na velkých golfových turnajích a jeho výkonnost zaznamenala pokles.
Přesto toto partnerství slouží jako významný triumf společnosti TaylorMade. Navzdory Woodsově snížené přítomnosti na golfovém hřišti si i nadále zachovává vlivný odkaz. Jeho značka stále silně rezonuje mezi golfovými nadšenci, kteří se houfně shromažďují, aby mistrovského golfistu zahlédli.
Zdroj: Getty Images
Eric Smallwood, prezident společnosti Apex Marketing Group, přirovnal Woodsovu neutuchající popularitu k popularitě basketbalové legendy Michaela Jordana. Podle společnosti Apex, která sleduje Woodsovo působení na trhu po celou dobu jeho kariéry, spolupráce se společností TaylorMade výrazně posílí profil značky.
Přestože se Woodsova vystoupení na golfovém hřišti zmenšila, mimo hřiště je stále zaneprázdněn. Nedávno získal podíl v nové indoor golfové lize TGL, jejíž hlavní hvězdou bude Rory McIlroy. Tento technologicky zaměřený podnik by měl začít příští rok a již si zajistil vysílací smlouvu s ESPN. To by mohlo potenciálně ještě více rozšířit význam společnosti TaylorMade.
Zvěsti o spojenectví Woodse a TaylorMade kolují již delší dobu. Loni v březnu si TaylorMade zaregistroval novou společnost s ručením omezeným s názvem “TaylorMade Lifestyle Ventures”. V červnu údajně začala podávat přihlášky ochranných známek, včetně SUNDAY RED.
Josh Gerben, právník zabývající se ochrannými známkami v advokátní kanceláři Gerben Law, se domnívá, že TaylorMade podal žádost o založení LLC, aby Woodsovi umožnil podíl v nově založené společnosti. Poznamenal, že toto uspořádání je jedinečné, protože je neobvyklé, aby sportovci měli se svými smlouvami o podpoře založen samostatný subjekt. Toto průlomové partnerství mezi Woodsem a společností TaylorMade podtrhuje budoucí směřování nejen jejich komerčního podniku, ale i širší sféry brandingu sportovců.