Většina investorů dává přednost nákupu akcií při poklesu před nákupem během (nebo po) rally. Proč platit více, když můžete platit méně? Platit méně znamená vyšší případné zisky.
Někdy se však vyplatí skočit do akcií, když jsou na cestě vzhůru. Je možné, že v dohledné době nepřijde žádný pullback. Vyčkávání by se nakonec mohlo ukázat jako nákladné místo užitečného.
V tomto kontextu se blíže podíváme na tři takové prudce rostoucí akcie, u kterých je vhodné zvážit, zda do nich i přes jejich současnou sílu nyní nevstoupit. Je zde ale příliš velká šance na další okamžitý růst.
MercadoLibre
Pokud jste o společnosti MercadoLibre (MELI) nikdy neslyšeli, nic si z toho nedělejte. Spousta lidí o něm ještě neslyšela. Je to proto, že své podnikání provozuje pouze v Latinské Americe. Ale jakou činnost provozuje!
Zdroj: Getty Images
Společnost MercadoLibre je často označována za Amazon Latinské Ameriky a není to nespravedlivé označení. Je však neúplný. Kromě svých online nákupních center i specializovaných, pro danou společnost určených nákupních vozíků nabízí tato společnost také online a mobilní platební služby a logistické služby na podporu těchto online operací. V mnoha ohledech je tato společnost stejně jako Shopify, PayPal a eBay. Ve skutečnosti byla ve svých počátcích spíše klonem eBay.
Pro současné i potenciální akcionáře je důležitější, že MercadoLibre je ve správný čas na správném místě a má správnou sestavu služeb.
Jak to? V mnoha ohledech je nyní Jižní Amerika tam, kde byla Severní Amerika před 20 lety. Přestože v regionu již mnoho let jistě existuje vysokorychlostní internet a mobilní telefony, tyto věci se v regionu teprve začínají stávat běžnými. Společnost Atlantico uvádí, že mezi lety 2012 a 2022 vzrostla míra rozšíření internetu na kontinentu ze 42 % na 74 %. To je velká změna za pouhých deset let.
Přesto přístup k webu stále není univerzální. Podle společnosti S&P Global Market Intelligence má přístup k širokopásmovým službám jen něco málo přes polovinu latinskoamerických domácností a podle společnosti Phocuswright, která se zabývá průzkumem trhu, dosáhne míra rozšíření mobilních telefonů v Latinské Americe do roku 2025 pouze 75 %.
Podstatné je, že ačkoli se jihoamerický průmysl elektronického obchodování zatím nemůže rovnat severoamerickému, je zde připravena půda pro masivní růst, jakmile toto odvětví dozraje. Podle prognózy společnosti Payments and Commerce Market Intelligence trh elektronického obchodování v tomto regionu letos pravděpodobně vzroste o 24 %, příští rok se rozšíří o 21 % a o rok později znovu. Společnost MercadoLibre zase očekává, že letos zvýší své příjmy o 33 % a v roce 2025 o dalších 24 %.
Spojte si body. Všechny dílky skládačky společnosti MercadoLibre konečně zapadají na své místo. Proto akcie postupují vpřed. A před námi je ještě mnoho dalších pokroků.
DraftKings
Akcie DraftKings (DKNG) od konce roku 2022 vzrostly o více než 300 % a stále jsou na dohled 52týdenního maxima dosaženého v březnu. Tak velký pohyb může případné kupce jistě vyděsit.
Nenechte se však zastrašit. Tato rally pravděpodobně ještě dlouho přetrvá.
Zdroj: Bloomberg
Jak už možná víte, DraftKings je akcií společnosti zabývající se sportovními sázkami. Její kořeny sice sahají do oblasti fantasy sportů, ale zrušení federálního zákazu sportovního sázení v roce 2018 odstartovalo vlnu legalizace na úrovni jednotlivých států. Podle posledního sčítání je sportovní sázení tak či onak legální v 38 státech USA.
To však neznamená, že většina růstu příjmů a zisků společnosti DraftKings je ve zpětném zrcátku, a to z několika důvodů.
Zaprvé, dva z největších států v zemi, Texas a Kalifornie, zatím sportovní sázení nepovolují. V obou státech se však nadále objevují legalizační opatření a zdá se rozumné, že by k tomu dříve či později mělo dojít.
Za druhé (a možná ještě důležitější), i když některý stát legalizuje sázení, trvá nějakou dobu, než firma DraftKings dosáhne svého maximálního potenciálu, stejně jako trvá, než se sázkař stane ziskovým, jakmile se stane uživatelem aplikace DraftKings. Společnost uvádí, že průměrný zákazník se stává hrubě ziskovým až třetí rok po získání, poté, co už nějakou dobu sází a má tendenci sázet více.
To je pozoruhodné z jednoho zastřešujícího důvodu: Mnoho klientů společnosti DraftKings se právě blíží ke třetímu roku svého zákaznictví nebo jej teprve nedávno překonalo. Proto se očekává, že loňská ztráta na akcii ve výši 1,73 dolaru se příští rok dramaticky změní na zisk 0,85 dolaru na akcii. Společnost samozřejmě mezitím přivádí další nové uživatele, čímž se připravuje na ještě větší růst zisku tři roky po jejich získání. Jedná se o cyklus zvyšování marží, který by mohl trvat roky.
Walmart
V neposlední řadě si na seznam akcií, které můžete s klidným svědomím koupit, přidejte Walmart (WMT), přestože letí vzhůru.
Největší světový maloobchodník právě prochází neuvěřitelným čtvrtletím. Tržby ve výši 161,5 miliardy dolarů nejenže meziročně vzrostly o téměř 6 %, ale s přehledem překonaly odhady ve výši 159,5 miliardy dolarů. Zisk ve výši 0,60 dolaru na akcii rovněž překonal odhady, které počítaly pouze s 0,52 dolaru, a oproti předchozímu roku, kdy činil 0,49 dolaru na akcii, vzrostl o 22 %. Tržby v prodejnách v USA se zlepšily o 3,8 %, zatímco její e-commerce vzrostly o výrazných 21 %.
Zdroj: Walmart
Stručně řečeno, Walmart jede na plné obrátky. Proto akcie v den zveřejnění zprávy vyskočily o 7 % a posunuly se hlouběji do rekordního teritoria. Nyní se nachází 63 % nad svým minimem z poloviny roku 2022.
Nenechte se však příliš zastrašit a vrhněte se do toho, alespoň poté, co necháte usadit prach po výsledcích z minulého čtvrtka. Je možné, že se dočkáme dalšího růstu, a to i přes 12měsíční ocenění akcií v poměru k zisku, které přesahuje 27 (což je na poměry celého trhu hodně). Platíte prémii, kterou můžete očekávat za spolehlivost, kvalitu a konzistenci.
Podívejte se, ačkoli společnost ještě před několika lety nebyla v takové pozici, v mnoha ohledech se pandemie COVID-19 – a následně její postpandemické následky – ukázaly pro maloobchodního prodejce jako obchodně-budovatelská výhoda. Walmart je jedním z mála maloobchodních prodejců, který dokázal udržet dostupnost širokého sortimentu zboží prodávaného stále za přiměřeně nízké ceny. To je do značné míry výsledkem obrovského rozsahu a pákového efektu, který využívá při jednání se svými dodavateli.
Před rokem například společnost na rovinu řekla svým dodavatelům baleného spotřebního zboží, že už nebude platit jejich stále rostoucí ceny. Museli najít způsob, jak snížit své vlastní náklady, jinak Walmart začne spolupracovat s alternativními značkami.
Od roku 2020 Walmart také přilákal velký počet zákazníků žijících v domácnostech s příjmem vyšším než 100 000 dolarů. Koneckonců, vzhledem k tomu, že celkové spotřebitelské ceny jsou nyní o 22 % vyšší než před čtyřmi lety, pociťují to všichni.
Tento vítr v zádech by se samozřejmě mohl zmírnit, pokud se ekonomika vrátí k normálu. Zatím se však zdá, že základní myšlenka pohodlí orientovaného na hodnotu je novou normou, stejně jako se zdá, že vysoké ceny zde zůstanou. To jednoznačně hraje ve prospěch Walmartu.