Nike je bezkonkurenčním králem sportovního oblečení. Je zdaleka dominantní značkou v oblasti sportovní obuvi a vytvořila tak silnou značku, že i když se jedná o značku aktivního oblečení, je nejprodávanější značkou oblečení v USA, a to také s velkým náskokem.
Existuje spousta důvodů, proč si držet akcie Nike. Existují však menší značky, které rostou mnohem rychleji, a mnoho miliardářských investorů se snaží o růst. Často jsou to manažeři fondů, kteří jsou placeni vysoce majetnými osobami, aby dosáhli výsledků, a v těchto dnech nakupují konkurenční společnost Nike Lululemon Athletica (LULU).
Chytit vlnu athleisure
V prvním čtvrtletí roku 2024 skupovali akcie společnosti Lululemon miliardáři. Israel Englander ze společnosti Millenium Management přidal 64 488 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 346 %, Ken Griffin ze Citadel Advisors přidal 209 776 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 116 %, a Jeff Yass ze společnosti Susquehanna nakoupil 144 704 akcií, čímž zvýšil svou pozici o 111 %.
Proč Lululemon? Společnost si upevnila pozici nejlepší prémiové značky aktivního oblečení, získala si zákazníky a loajalitu. Ti si oblíbili její patentované látky, ležérní styly a snahu vytvářet vysoce kvalitní a dobře navržené výrobky, které odpovídají jejich životnímu stylu. Zčásti je to dáno jejím umístěním a značkou, kde září, a zčásti vynikajícím výrobkem. Dohromady to dělá ze společnosti Lululemon silnou firmu, která si stále získává příznivce a trvale generuje vysoký růst prodeje.
Zdroj: Getty Images
To se opět projevilo v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2024 (skončilo 28. dubna). Tržby se ve čtvrtletí meziročně zvýšily o 10 %, a to díky 6% nárůstu srovnatelných tržeb. Hrubá marže se zvýšila o 0,2 bodu na 57,7 % a zisk na akcii (EPS) vzrostl z loňských 2,28 USD na letošních 2,54 USD, čímž překonal odhady Wall Street ve výši 2,38 USD.
Určitá inflace se projevila v provozní marži společnosti Lululemon, která se snížila o 0,5 procentního bodu. I při této úrovni je však zdaleka vedoucí v odvětví. Srovnejte ji s Nike, Adidas a Skechers.
Společnost Lululemon si za své prémiové výrobky účtuje vysoké ceny a věrní zákazníci za ně platí. To jí dává odolnost v případě inflace.
Příběh pokračuje
Společnost Lululemon se řídí svou strategií „síla tří x2“, která spočívá ve zdvojnásobení prodeje pánských produktů a e-shopů a čtyřnásobném zvýšení mezinárodního prodeje s cílem zdvojnásobit čisté tržby z úrovně roku 2021 do roku 2026. Jejími hnacími silami růstu jsou „inovace produktů, zkušenosti hostů a expanze na trhu“.
Klíčovou roli nyní hraje mezinárodní trh, který se v prvním čtvrtletí podílel na veškerém srovnatelném růstu. Mezinárodní tržby tvořily 21 % celkových tržeb v roce 2023 a podle generálního ředitele Calvina McDonalda je tento trh stále nedostatečně proniknutý. V příštích několika letech se podle něj posune až na 50 %, což vytváří významné příležitosti k růstu.
Ačkoli se společnosti Lululemon daří v souladu s jejími cíli, nízké srovnatelné tržby v USA by mohly být znepokojující. McDonald uvedl, že ve čtvrtletí se vyskytly velké problémy se zásobami, které vedly k nesplnění tržeb, ale že byly napraveny. Mezi ně patří například vyprodané velikosti a úzký sortiment barev. Dobrou zprávou je, že poptávka je silná. Investoři by ji však měli sledovat, aby zjistili, zda se z ní nevyvine nějaký model.
Vedení společnosti se drželo svého celoročního výhledu, který počítá s 11% nebo 12% nárůstem tržeb v průběhu roku 2023. Aktualizovalo svůj výhled celoročního zisku na akcii ve výši 14,37 USD, což je nárůst oproti předchozímu výhledu 14,10 USD a oproti 12,77 USD v zisku na akcii v roce 2023. Wall Street očekává celoroční zisk na akcii ve výši 14,33 USD.
Akcie Lululemon vypadají jako výhodná koupě
Mnozí investoři začali být ohledně společnosti Lululemon pesimističtí. Růst se zpomaluje a čelí tvrdé konkurenci nových společností, jako jsou Alo Yoga a Vuori, nemluvě o pravidelné konkurenci ze strany Nike a podobných společností. V inflačním prostředí pod tlakem je také pravděpodobné, že někteří její zákazníci přechází jinam.
Vzhledem k těmto tlakům vypadají výsledky společnosti Lululemon vlastně docela působivě. V roce 2024 však akcie Lululemon klesly o téměř 40 %, což se zdá být příliš tvrdé. Při současné ceně se obchoduje s jednoletým forwardovým poměrem ceny k zisku nižším než 20, takže se akcie Lululemon jeví jako výhodná koupě.
Společnost Lululemon vykazuje silný růst navzdory chmurnému provoznímu prostředí a za lepších podmínek by měl zrychlit. Ve svém oboru se etablovala jako lídr a měla by být schopna v tom pokračovat po mnoho let. Drobní investoři, kteří hledají bezpečnou růstovou akcii, by měli zvážit následování miliardářů a zaujmout pozici ve společnosti Lululemon.