Prolomení historických maxim je obvykle známkou bubliny, ale vzestup Amazonu může být oprávněný.
SpolečnostAmazon (NASDAQ:AMZN) se obchoduje na historických maximech, protože se jí v tomto roce dařilo. Překonala hranici 190 USD poté, co se jí to nepodařilo na vrcholu v roce 2021 a několikrát v letošním roce. Když se akcie Amazonu dostanou nad tuto rezistenci, může momentum udržet jejich růst.
Mnozí jsou však k ocenění Amazonu skeptičtí. Já tvrdím, že její rally je oprávněná díky zlepšujícím se základním obchodním ukazatelům. Kromě toho se domnívám, že potenciální růst z reklamy a sociálního obchodu jsou hlavními zadními větry, které mohou růst společnosti opět zvýšit.
Zdroj: Getty Images
Finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2024 ospravedlňují ocenění
Zdá se, že letošní růst akcií Amazonu je podpořen zdravými obchodními základy. Tržby ve výši 143,31 miliardy dolarů v 1. čtvrtletí roku 2024 vzrostly meziročně o 12,5 %. Čistý zisk činil 10,43 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o neuvěřitelných 228,85 %.
To je způsobeno zvýšenými tržbami v AWS a růstem reklamy, o kterém jsem již dříve hovořil. Amazon Web Services také masivně zlepšuje marže, které nyní v tomto čtvrtletí činí 10,7 % oproti 3,7 % v 1. čtvrtletí 2023 a vytváří více než 65 % celkových provozních příjmů společnosti Amazon. Zdá se, že se vyplatilo i masivní propouštění a další zefektivňování nákladů ze strany managementu.
V lednu 2023 Amazon propustil 18 000 zaměstnanců a zavedl zmrazení náboru, což bylo jedno z nejvýznamnějších snížení počtu pracovních míst. Pokračovala v propouštění stovek zaměstnanců ve čtyřech různých divizích.
Kromě toho Amazon masivně zvýšil efektivitu doručování, zvýšil počet položek, které dodává v každé krabici, a pomohl tak mimo jiné zlepšit hrubou marži na 49,3 % ze 46,8 %.
Akcie si při obchodování s 40násobným poměrem forwardové ceny k zisku (P/E) připisují prémii. Jsem však přesvědčen, že není nadhodnocená, protože její současný násobek je nižší než v době, kdy byla cena akcií nižší.
V polovině roku 2023 cena akcií společnosti Amazon rostla, zatímco forwardový poměr P/E začal klesat. Kdyby společnost Amazon masivně nezvyšovala zisky, očekávali bychom, že její poměr P/E zůstane na podobné úrovni nebo se dokonce zvýší, protože cena akcií rychle rostla.
V podstatě jsme svědky toho, že se cena akcií Amazonu vrací na úroveň z roku 2021, ale tentokrát je podpořena solidními zisky, což mě přesvědčuje, že tato současná rally je oprávněná.
Zdroj: Shutterstock
Prime Day historicky přináší dobré výsledky
Prime Day je pro Amazon obdobou Černého pátku, kdy se ceny na webu snižují a prodeje se objemově rozrůstají. Historicky se akciím v červenci obvykle daří, protože se na tuto událost čeká a protože od roku 2015 překonávají prodejní rekordy z předchozí akce Prime Day.
Letos se Prime Day koná od 16. do 17. července, zatímco výsledky za 2. čtvrtletí 2024 vyjdou 24. července, takže červenec je pro cenu akcií společnosti velkým měsícem.
Údaje ukazují, že od roku 2015 do roku 2022 akcie společnosti Amazon v měsíci po skončení akce v průměru vzrostly o 4,4 %. Pokud jde o Prime Day v roce 2023, který se konal mezi 12. a 13. červencem, pouhým pohledem na graf akcií společnosti Amazon vidíme, že od konce června do začátku srpna cena jejích akcií vzrostla o zhruba 130 USD na akcii na zhruba 140 USD na akcii.
Obrovským zdrojem příjmů bude reklama
Již dříve jsem vysvětloval, že reklama je pro Amazon převratnou záležitostí, protože platforma každoročně osloví více než 400 milionů uživatelů, kteří mají k dispozici údaje o nákupech uživatelů, po nichž inzerenti slintají.
V 1. čtvrtletí roku 2024 vzrostly příjmy z reklamy meziročně o 24 % a předstihly tak konkurenty, jako je společnost Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOG). Služba Prime Video přešla na reklamy začátkem letošního ledna a předpovídá, že letos vygeneruje příjmy ve výši 3 miliard dolarů a v roce 2026 až 7 miliard dolarů.
Akcie Amazonu budou těžit z ekonomiky tvůrců
Ekonomika tvůrců je volně řečeno odvětví kolem zpeněženého obsahu sociálních médií. S rychlým růstem sociálních médií a důvěrou lidí v influencery na sociálních sítích je affiliate marketing rychle rostoucím trhem.
Sociální komerce představuje příležitost v hodnotě 1,2 bilionu dolarů a v letech 2021 až 2025 se má ztrojnásobit. Influencerský provoz se již nyní podílí 37 % na návštěvnosti společnosti Amazon.
Amazon nyní buduje svou platformu pro sociální média nazvanou Amazon Inspire, která je podobná TikToku společnosti ByteDance , ale je plně integrovaná s nákupy Amazonu.