Akcie Warrena Buffetta, která by mohla v roce 2024 a později vylétnout nahoru

Miliardář a investor Warren Buffett není obvykle známý tím, že by kupoval akcie, které jdou parabolicky nahoru. Má tendenci dávat přednost stabilně výkonným akciím s dlouhou růstovou dráhou. Buffett dokonce varuje lidi, aby se báli, pokud je chamtivost tou silou, která vede akcie na parabolickou dráhu. To neznamená, že akcie, které Buffett vlastní (nebo o které má zájem), nejsou schopny takového rychlého růstu. Jen to, že je nutně nevyhledává k nákupu.

Přesto je v portfoliu Berkshire Hathaway několik akcií, které mají takový potenciál. Jedním z nejpravděpodobnějších kandidátů je Amazon (AMZN).
Někteří mohou pochybovat, zda akcie s tržní kapitalizací 2 biliony dolarů může udělat takový krok. Pokud se však investoři blíže podívají na některé méně diskutované rozvíjející se obory podnikání, snáze pochopí, proč velké překvapení směrem vzhůru není nijak vzdáleným výsledkem.

Hnací síly růstu společnosti Amazon

Většinu provozních výnosů Amazonu nyní zajišťuje jeho odnož Amazon Web Services (AWS), která pokračuje v dobrém růstu (i když tento růst vykazuje malé známky zpomalení). A většina investorů (a spotřebitelů) zná společnost Amazon především jako dominantního hráče v oblasti elektronického obchodu v USA a řadě dalších zemí.

Zdroj: Getty Images

Ačkoli mu jeho kolegové, jako je Walmart a Costco Wholesale, dokážou vytvořit určitou konkurenci, jeho síla v oblasti maloobchodu je zřejmá. Jeho velikost však znamená, že se stává pomaleji rostoucím subjektem.

Potenciál akcie k parabolickému růstu je v dnešní době spojen spíše s nově vznikajícími segmenty jejího podnikání, které jsou nyní poněkud přehlíženy. Jedním z nich je podnikání v oblasti digitální reklamy. Digitální reklama je vysoce zisková, jak v uplynulém desetiletí dokázal gigant sociálních médií Meta Platforms. V prvním čtvrtletí roku 2024 dosáhla Meta díky segmentu digitální reklamy hrubé marže 82 %.

Společnost Amazon údaje o hrubé marži z digitální reklamy nezveřejňuje. Její tržby ve výši téměř 12 miliard dolarů však v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 24 % a rostly tak rychleji než kterýkoli z jejích ostatních segmentů generujících příjmy. Společnost Amazon teprve začíná s rozšiřováním svého reklamního segmentu a pokračující tempo růstu na této úrovni by mohlo vyvolat rally na akciích Amazonu. Stačí, aby Amazon oznámil další podrobnosti o růstu tohoto segmentu, a investoři se dozvědí o jeho potenciálu.

Další potenciální oblast růstu by mohla přinést investice společnosti Amazon ve výši 4 miliard USD do společnosti Anthropic, která se zabývá umělou inteligencí (AI). Anthropic je společnost zabývající se výzkumem a bezpečností AI. Spolupracuje s vlastními čipy AI společnosti AWS a poskytuje základní model pro trénování generativních modelů AI společnosti Amazon. Vedoucí postavení v oblasti AI vyvolalo masivní zisky společnosti Nvidia a vzhledem k vedoucí pozici AWS na trhu s cloudovými službami by Amazon mohl podobně přilákat podobný zájem investorů zaměřených na AI o své akcie.

Finanční výsledky společnosti Amazon

Zatímco pracuje na plném využití svých budoucích faktorů růstu, Amazon odvádí dobrou práci při získávání maxima ze svých současných faktorů – což Buffett považuje za klíčové. V prvním čtvrtletí Amazon vykázal čisté tržby přes 143 miliard dolarů, což představuje 13% meziroční nárůst.
AWS se na tržbách Amazonu podílela 25 miliardami dolarů (zhruba 17 % z celkových tržeb). AWS se také podílela více než 9 miliardami dolarů na 15 miliardách provozních příjmů společnosti. Většinu zisku společnosti Amazon v 1. čtvrtletí tvořily její cloudové aktivity – a tím i aktivity v oblasti umělé inteligence. To, že AWS hospodaří s 31% provozní marží, do jisté míry vysvětluje, jakým způsobem zajišťuje většinu zisku společnosti.

Zdroj: Getty Images

Naproti tomu provozní marže v segmentech souvisejících s maloobchodem v Severní Americe činila 5,2 % a v mezinárodním segmentu záporných 0,4 %. Jedná se o segment podnikání s nízkou marží a vždy tomu tak bylo. Protože je však elektronický obchod Amazonu jednou z nejnavštěvovanějších stránek na internetu, poskytuje segmentu digitální reklamy základnu pro posílení obou divizí. Vzhledem k rychlému růstu a možnosti vysokých marží digitální reklama pravděpodobně pomohla těmto segmentům dosáhnout provozního zisku a v budoucnu by mohla jejich provozní marže dále rozšířit. Úspěchy digitální reklamy mohou také pomoci vysvětlit, proč čistý zisk za 1. čtvrtletí meziročně vzrostl o 229 % na 10 miliard USD.

Vzhledem k tomu, že relativně malá část společnosti na bázi tržeb pohání většinu jejího růstu na bázi zisku, mohou zisky růst vyššími procentními sazbami. To u společností s megakapacitou nebývá častá situace. Přestože analytici očekávají, že meziroční růst zisku dosáhne za celý rok 59 %, je takové zvýšení pro akcie pravděpodobně pozitivní.

Dalším podnětem pro růst ceny akcií je protichůdně poměr P/E společnosti Amazon, který činí 52. Tento násobek zisku se může zdát vysoký ve srovnání s většinou akcií v indexu S&P 500, ale Amazon se historicky obchoduje s mnohem vyššími poměry P/E (jeho průměr za poslední rok je 67), což je faktor, který by mohl vyvolat další kolo nákupu akcií.

Nakoupit akcie Amazon.com, Inc. za $197.55 (2.23%)

Vyhlídky společnosti Amazon na parabolický růst

Ačkoli si Buffett ve své desetileté investiční historii nevybíral často parabolické akcie, jeho podíl ve společnosti Amazon má potenciál k rychlému pohybu vzhůru. Rychlý růst a vysoká pravděpodobnost rozšiřování hrubých marží pozvedají maloobchodní segmenty společnosti Amazon. Také vysoce ziskový segment AWS by mohl díky partnerství se společností Anthropic zaznamenat další impuls.

Nakonec by investoři měli mít na paměti, že akcie Amazonu mají za sebou historii, kdy s rostoucí popularitou společnosti rostly na vysoké hodnoty. S relativně nízkým poměrem P/E 52 je možné, že nové kolo násobné expanze by mohlo akcie opět vynést mnohem výše.