Investování do rostoucích společností je vstupenkou k vybudování trvalého bohatství na akciovém trhu. Ještě lepší je, když můžete koupit akcie silných podniků se slevou, což může v dlouhodobém horizontu nastavit vynikající výnosy. Podívejme se na tři špičkové spotřebitelské značky, které můžete právě teď koupit za atraktivní ocenění.
Starbucks
Společnost Starbucks (SBUX) má silnou globální pozici a na konci posledního čtvrtletí měla otevřeno téměř 39 000 obchodů.
Zdroj: Unsplash
Konzistentní růst společnosti v průběhu let přinesl investorům vynikající výnosy, ale nedávné oslabení srovnatelných prodejů v obchodech poslalo akcie o 39 % dolů z předchozích maxim. To dává investorům příležitost koupit tuto globální značku za rozumnější cenu, která by ji mohla připravit na tržní výnosy.
Společnost Starbucks vykázala v minulém čtvrtletí překvapivý pokles srovnatelných tržeb o 4 %. Nezvyklé vynechání tržeb společnosti odráží prostředí měkkých spotřebitelských výdajů, protože i ostatní maloobchodní prodejci hlásí slabší než očekávané tržby. Obnovené zaměření společnosti na snižování nákladů a zvyšování efektivity by však mělo vést k lepšímu růstu zisků, což může nakonec poslat akcie zpět nahoru.
Jedná se o neuvěřitelně silnou spotřebitelskou značku, která před rokem vykazovala dvouciferný růst nejvyššího hospodářského výsledku. Starbucks nedávno oznámil novou spolupráci s Marriott International na propojení věrnostních účtů napříč oběma značkami, což by mohlo být v dlouhodobém horizontu důležitým motorem tržeb.
Analytici z Wall Street očekávají, že zisky budou dlouhodobě stoupat ročním tempem 12 %. Nižší cena akcií mezitím znamená, že investoři za tento nadprůměrný růst zisků platí nižší prémii. Akcie se obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) ve výši 21, což je méně než průměr společnosti v indexu S&P 500 , a představují tak výhodný nákup.
Lululemon Athletica
Akcie společnosti Lululemon Athletica (LULU) jsou 41 % pod svým předchozím maximem poté, co společnost na začátku tohoto roku vykázala slabší než očekávanou zprávu o výsledcích hospodaření. Odvětví sportovního oblečení však nadále kráčí vzhůru, což dává společnosti Lululemon předpoklady k tomu, aby se jednoho dne stala celosvětově dominantní značkou.
Zdroj: Getty Images
Společnost Lululemon se rozšířila z jediného obchodu ve Vancouveru na 711 obchodů po celém světě. Tato rozsáhlá základna obchodů v kombinaci s elektronickým obchodem společnosti generuje roční tržby ve výši 9,8 miliardy dolarů. Společnost má spoustu prostoru pro další růst, vzhledem k tomu, že podle společnosti Statista se předpokládá, že trh s aktivním oblečením dosáhne do roku 2028 hodnoty 451 miliard dolarů.
Akcie klesly i poté, co společnost Lululemon v minulém čtvrtletí vykázala meziroční nárůst tržeb o 10 %. Na první pohled to vypadá docela dobře ve srovnání s Nike, která v minulém čtvrtletí vykázala pokles tržeb o 2 %, ale Lululemon se prostě stává obětí hry na očekávání na Wall Street. Dvouciferný růst je sice v nepředvídatelném maloobchodním prostředí solidní, ale je daleko za tempem, na které byli investoři u společnosti Lululemon zvyklí. Tržby společnosti v posledních 10 letech trvale rostly tempem téměř 20 % ročně.
Tento nejistý rok dává investorům šanci koupit akcie za rozumné ocenění, které by mohlo připravit půdu pro vynikající výnosy. Akcie se obchodují za relativně nízké forwardové P/E ve výši 21, přičemž analytici Wall Street stále očekávají, že společnost Lululemon bude v dlouhodobém horizontu zvyšovat zisk anualizovaným tempem 11 %.
I když je možné, že akcie předtím, než zamíří výše, dosáhnou nových minim, investoři mohou očekávat, že akcie Lululemon přinesou výnosy odpovídající její budoucí růstové trajektorii, která zůstává značná.
Walt Disney
Walt Disney (DIS) je nadčasová značka, která baví rodiny již sto let. To by mělo být pro investory důvodem, aby se chopili příležitosti koupit akcie s 51% slevou oproti jejich předchozímu maximu.
Zdroj: Getty Images
V roce 2022 se do čela společnosti vrátil generální ředitel Bob Iger, který ji předtím vedl 15 let, aby zlepšil její ziskovost. Zábavní gigant vynaložil miliardy na spuštění a financování produkce obsahu pro streamovací službu Disney+, což však snížilo zisk společnosti Disney. Iger zavedl plán na zlepšení finanční situace společnosti a zatím se mu to daří.
Společnost Disney v minulém čtvrtletí vykázala provozní zisk 3,8 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 17 %. Společnost nyní plánuje pro fiskální rok 2024 zvýšit upravený zisk na akcii o 25 %.
Pokud jde o zábavu, která je srdcem společnosti, Disney v poslední době zaznamenal několik významných vítězství. Nejnovější film společnosti Pixar, Inside Out 2, vydělal v pokladnách kin více než 1 miliardu dolarů. Disneyho parky se mezitím nadále vezou na silné poptávce po cestování a jejich tržby v posledním čtvrtletí meziročně vzrostly o 10 %.
Segment parků a zážitků je jednou z největších divizí společnosti Disney a odnáší si slabost mediálních sítí společnosti (např. ABC), které nadále zaznamenávají slabý vývoj tržeb. Analytici z Wall Street očekávají, že zisk společnosti Disney v příštích letech poroste o 17 % ročně. Vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za rozumné forwardové P/E ve výši 21, mohli by investoři v příštích několika letech zaznamenat tržní výnosy.