Proč je nutné koupit akcie společnosti Chewy.
Letošní rok byl pro společnost Chewy (CHWY) jako na horské dráze. Akcie zahájily rok poklesem poté, co vedení společnosti uvedlo, že výdaje v odvětví domácích mazlíčků pro rok 2024 budou nižší než historické úrovně.
Akcie se pak koncem května zvedly, když vykázaly solidní prodejní výsledky za první čtvrtletí. Později v létě akcie vystřelily vzhůru, když Keith Gill, známý jako Roaring Kitty na diskusním fóru Wallstreetbets na Redditu, zveřejnil na svém účtu X (dříve Twitter) fotografii kresleného psa a později odhalil velký podíl ve společnosti. Gill před několika lety pomohl zažehnout meme-akciový fenomén, ale poslední tři roky se na sociálních sítích neobjevoval, než se letos v květnu vrátil.
Akcie společnosti Chewy vzrostly v tomto roce o více než 35 %, ale oproti svému intradennímu maximu z konce 27. června, kdy Gill zveřejnil fotografii kresleného psa, poklesly o přibližně 18 %.
Podívejme se na tři důvody, proč koupit tuto růstovou akcii, dokud je ještě v minusu..
Zdroj: Bloomberg
Opakující se příjmy
Jako firma specializující se na elektronické obchodování s produkty pro domácí mazlíčky dokázala Chewy vytvořit silný opakující se obchodní model, díky němuž 78,4 % jejích tržeb v posledním čtvrtletí pocházelo od zákazníků, kteří využívají službu Autoship. Tito zákazníci jsou také nejvěrnějšími a nejrychleji rostoucími zákazníky společnosti Chewy. Zatímco celkové tržby ve druhém čtvrtletí vzrostly jen o 2,6 %, tržby z prodeje produktů Autoship se zvýšily o 5,8 %.
Společnost má přibližně 20 milionů aktivních zákazníků a tržby na jednoho aktivního zákazníka se také zvyšují, v posledním čtvrtletí vzrostly o 6,2 %. Společnost mezitím uvedla, že v loňském roce přibližně 85 % jejích tržeb pocházelo z nediskontních položek, jako je krmivo pro domácí zvířata a produkty pro jejich zdraví.
Majitelé domácích mazlíčků i nadále utrácejí více za své mazlíčky, ale pokles počtu domácností s domácími mazlíčky po skokovém nárůstu adopcí domácích mazlíčků v době vrcholící pandemie letos růst tržeb poněkud zpomalil. V posledních třech desetiletích však vlastnictví domácích mazlíčků rostlo a společnost Chewy očekává, že v roce 2025 se vrátí spíše k běžným trendům.
Model Autoship společnosti Chewy poskytuje velkou předvídatelnost a viditelnost budoucích příjmů, což investoři vysoce oceňují. Jak modely předplatného, tak nediskontní prodeje mají tendenci dosahovat vyšších násobků a Chewy investorům nabízí obojí.
Zvýšení marže
Pokračující zlepšování marží společnosti Chewy bude jedním z hlavních faktorů její budoucnosti, což povede k tomu, že růst zisků pěkně předstihne růst tržeb. K tomu by mělo přispět jak zlepšení hrubé marže, tak pákový efekt na provozní náklady.
Pokud jde o hrubou marži, Chewy těží z několika faktorů. Po vzoru Amazonu (AMZN) začala společnost na svých stránkách používat sponzorované reklamy. S hrubou marží kolem 70 % má tato činnost mnohem vyšší marže než celá činnost společnosti Chewy.
Kromě toho se společnost prosazuje v segmentu lékáren pro domácí zvířata, kde prodává léky pro domácí zvířata a nabízí další zdravotní služby. Jedná se o podnikání s mnohem vyšší marží než maloobchodní prodej, která je až o 1 000 bazických bodů vyšší než marže maloobchodního prodeje. Vzhledem k tomu, že lékárenské služby společnosti Chewy využívá jen asi 20 % jejích zákazníků, jedná se o potenciální velký faktor zvyšující tržby a marže.
Společnost se rovněž zaměřila na značky privátních značek, které mají v měřítku o 700 bazických bodů vyšší hrubé marže než národní značky. Zatímco v loňském roce se tržby privátních značek pohybovaly ve středních jednociferných číslech, společnost se domnívá, že v dlouhodobém horizontu mohou dosáhnout 15 % a více.
Na druhou stranu společnost Chewy drží své provozní náklady na uzdě a usiluje o zlepšení nákladů a efektivity. Společnost má velmi vysokou infrastrukturu fixních nákladů, takže s rostoucími tržbami zaznamenává i pěknou provozní páku.
Úsilí společnosti v těchto oblastech bylo vidět na výsledcích za 2. čtvrtletí. Její hrubá marže ve 2. čtvrtletí vzrostla o 120 bazických bodů na 29,5 %. Upravená marže EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) mezitím vzrostla z 3,2 % na 5,1 %.
Vliv těchto zlepšení marží se projevil v nárůstu upraveného zisku EBITDA z 88 milionů USD na 145 milionů USD. To je 65% nárůst při pouhém 2,6% zvýšení tržeb.
Zdroj: Unsplash
Atraktivní ocenění
Z hlediska ocenění se akcie Chewy v současné době obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) kolem 26 na základě odhadů analytiků na příští rok. I když se to vzhledem k předpokládanému 4% až 6% růstu tržeb v letošním roce nemusí zdát levné, je třeba si uvědomit několik věcí.
První je, že společnost Chewy zvyšuje marže a vykazuje pěknou provozní páku, takže její ukazatele ziskovosti, jako je zisk a EBITDA, rostou mnohem rychleji než tržby. Mezitím si společnosti, které mají tendenci mít opakující se zdroje příjmů nebo prodávají nedekreční položky, zaslouží vyšší ocenění vzhledem k jejich odolnosti a předvídatelnosti.
V tomto ohledu je ocenění společnosti nižší než ocenění společnosti Walmart (WMT) a těsně nad oceněním společnosti Tractor Supply, dvou maloobchodních prodejců, kteří prodávají především zboží každodenní potřeby. Společnost Chewy však také zvyšuje své zisky rychleji než tito dva maloobchodníci.
Vzhledem k tomu se zdá, že se akcie obchodují za atraktivní ocenění a že je čeká další růst, protože tržby a marže se budou nadále zlepšovat.