ServiceNow se stává lídrem v oblasti softwaru s umělou inteligencí.
SpolečnostServiceNow [NOW] je v tichosti jednou z nejvýkonnějších akcií posledních deseti let, která během tohoto období posílila o více než 1 300 %. Tato dynamika pokračuje i v letošním roce, kdy akcie vzrostly o přibližně 35 % v roce 2024.
Investoři mezitím nedávno zajásali nad výsledky hospodaření společnosti za třetí čtvrtletí. Pojďme se na tyto výsledky podívat blíže a zjistit, zda akcie dokáže pokračovat v nastoleném tempu.
Zdroj: Getty Images
Vítězný software AI
Pro ty, kteří ServiceNow neznají, je to společnost poskytující software jako předplatné (SaaS), jejíž platforma umožňuje zákazníkům propojit a sjednotit oddělené systémy za účelem lepší správy pracovních postupů. Původně začínala na trhu správy IT služeb (ITSM), aby pomohla IT oddělením spravovat jejich sítě, ale od té doby se přesunula do dalších oblastí, jako jsou služby zákazníkům a lidské zdroje. Má také platformu pro takové věci, jako je automatizace a zadávání veřejných zakázek.
Společnost se stala lídrem v oblasti softwaru pro umělou inteligenci (AI), přičemž její řešení Now Assist AI je nejrychleji rostoucím řešením v historii společnosti. Stále si však myslí, že nejlepší časy má před sebou, a právě vydala svou dosud největší generativní AI ve verzi Xanadu, která umí například pomáhat s generováním analýz, vývojem vlastních dovedností a integrací Microsoft (MSFT) Copilot. Rovněž přechází na agentní umělou inteligenci, která dokáže samostatně řešit problémy a plnit úkoly. ServiceNow trvale vykazuje silný růst tržeb, který pokračoval i ve 3. čtvrtletí, kdy tržby vzrostly o 22 % na 2,8 miliardy dolarů.
To překonalo průměrný odhad 2,75 miliardy dolarů, který sestavila společnost FactSet (FDS). Příjmy z předplatného vzrostly o 23 % na 2,7 miliardy dolarů. Příjmy z profesionálních služeb vzrostly o 14 % na 82 milionů dolarů. Upravený zisk na akcii (EPS) ve výši 3,72 USD mezitím snadno překonal průměrné odhady analytiků ve výši 3,45 USD. Společnost ukončila čtvrtletí s 2 020 zákazníky s čistou roční hodnotou smlouvy (ACV) 1 milion USD nebo více, což představuje nárůst o 14 %. Průměrná hodnota ACV těchto zákazníků mezitím vzrostla na 4,8 milionu USD oproti 4,4 milionu USD před rokem, což představuje 9% nárůst.
To ukazuje, že jednak přibývá velkých zákazníků, jednak roste velikost těchto zákazníků. Jednou z metrik, kterou investoři u společnosti ServiceNow rádi sledují, je růst RPO, což je růst odložených příjmů plus růst nevyřízených objednávek. To může být ukazatelem budoucího růstu tržeb. Ve čtvrtletí společnost zaznamenala nárůst RPO o 26 % na 19,5 miliardy USD, zatímco aktuální RPO (cRPO) vyskočil o 23,5 % na 9,4 miliardy USD.
To naznačuje, že růst tržeb o více než 20 % by měl pokračovat. Pokud se podíváme na rozvahu, společnost ukončila čtvrtletí s hotovostí a investicemi ve výši 9,1 miliardy USD a dluhem ve výši 1,5 miliardy USD. Při pohledu do budoucna ServiceNow předpokládá, že tržby z předplatného ve čtvrtém čtvrtletí vzrostou o 21,5 až 22 %.
Očekává, že cRPO vzroste o 21,5 %. Pro celý rok společnost předpokládá tržby z předplatného ve výši 10,655 až 10,660 miliardy USD, což představuje růst o 23 %. To je oproti předchozímu výhledu, který počítal s růstem příjmů z předplatného o 22 %, nárůst.
Může dynamika akcií ServiceNow pokračovat?
Pokud se software stane dalším velkým vítězem kategorie akcií s umělou inteligencí, ServiceNow má zřejmě dobrou pozici stát se jednou ze společností, které budou v čele. Od generativní AI přechází k agentní AI, kterou společnost Nvidia (NVDA) označila za další hranici v oblasti AI. Společnost se mezitím domnívá, že má v oblasti generativní AI silnou výhodu prvního hráče.
Cílem společnosti ServiceNow je pomoci zvýšit produktivitu prostřednictvím AI, což je něco, co organizace vždy hledají, aby ušetřily čas a peníze, a jsou jistě ochotny za to utrácet. To by mělo firmu připravit na další a trvalý růst.
Z hlediska ocenění se akcie nyní obchodují s násobkem forwardové ceny k tržbám ve výši přibližně 15 na základě odhadů analytiků pro rok 2025. Její násobek se nyní za poslední dva roky přibližně zdvojnásobil.
Pokud společnost ServiceNow dokáže využít příležitosti v oblasti umělé inteligence, kterou má před sebou, může více než růst do svého současného ocenění. Takto vysoké ocenění však zároveň ponechává menší prostor pro chyby. Z tohoto důvodu bych se v tuto chvíli pravděpodobně snažil držet pozice v této akcii na menší straně.
Zdroj: Getty Images