Do konce roku zbývá už jen několik týdnů a technologický sektor se opět chystá překonat index S&P 500 (SPY), a to především díky ziskům společností Nvidia (NVDA) a Broadcom (AVGO) z polovodičového průmyslu. Velký podíl na technologickém sektoru má také softwarové odvětví, které však v letošním roce dosahuje smíšených výsledků. Například Salesforce (CRM) překonává meziroční růst indexu S&P 500, ale Microsoft (MSFT) a Adobe (ADBE) zaostávají. Konkrétně společnost Adobe v době psaní tohoto článku klesla od začátku roku o více než 22 % – silně zaostává za výkonností sektoru.
Zde se dozvíte, co dělá Salesforce dobře, proč je Adobe v nemilosti a zda se nyní vyplatí koupit některou z růstových akcií.
Cesty se rozcházejí
Ještě nedávno byla společnost Salesforce na stejné lodi jako Adobe. Obě společnosti chyběly na širší rallye v technologickém sektoru, protože investoři pochybovali, zda se vyplatí utrácet velké peníze za umělou inteligenci (AI). Jak však můžete vidět v grafu, společnost Salesforce v posledních měsících vyletěla vzhůru, zatímco Adobe se nebezpečně blíží svému 52týdennímu minimu.
Společnost Salesforce se v oblasti podnikového softwaru prosadila, protože má zajímavou příležitost v oblasti umělé inteligence, která okamžitě přispěje k růstu horních i dolních příjmů. Touto příležitostí je to, co společnost Salesforce nazývá agenty AI, kteří se spoléhají na strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, aby odpovídali na otázky, řešili problémy a činili rozhodnutí. Agentforce je platforma, na které si organizace mohou přizpůsobit a vytvořit několik agentů AI.
V hovoru k výsledkům společnosti Salesforce za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2025 padlo slovo „agent“ neuvěřitelných 136krát. Obvykle, když společnost nadměrně zdůrazňuje nový produkt nebo službu, může to být trochu varovný signál, že vedení společnosti slibuje příliš. Vzhledem k růstu ceny akcií se však zdá, že investoři si myslí, že Agentforce by mohla být skutečná věc.
Agentforce je pravděpodobně nejvýznamnější inovací společnosti Salesforce za poslední roky a nabízí jasnou cestu, jak společnosti Salesforce ihned přinést příjmy s vysokou marží. Služba, která byla spuštěna v říjnu, je založena na využívání a stojí 2 dolary za konverzaci. Jak upozorňuje můj kolega Geoffrey Seiler, na základě cíle generálního ředitele společnosti Salesforce Marca Benioffa mít do konce fiskálního roku 2026 (což by odpovídalo začátku kalendářního roku 2026) 1 miliardu agentů s umělou inteligencí, je to příležitost v hodnotě 2 miliard dolarů. Pro představu, společnost Salesforce plánuje ve fiskálním roce 2025 dosáhnout tržeb ve výši přibližně 38 miliard dolarů.
Akcionáři Adobe zůstávají skeptičtí ohledně budoucnosti v oblasti AI
Společnost Adobe právě oznámila výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí a celý fiskální rok 2024, přičemž v období končícím 29. listopadu zvýšila tržby meziročně o 10,8 %. Ve fiskálním roce 2025 společnost předpokládá zrychlený růst tržeb o 14,2 % a růst (upraveného) zisku na akcii bez použití metodiky GAAP o 10,5 %. Přesto se společnost Adobe v seanci po zveřejnění výsledků prodala o více než 13 %.
Navzdory podobným krátkodobým tempům růstu investoři fandí společnosti Salesforce a negativně se vyjádřili o společnosti Adobe. Nyní panuje všeobecné přesvědčení, že růst společnosti Salesforce poháněný umělou inteligencí je skutečný, zatímco existují pochybnosti, zda společnost Adobe dokáže umělou inteligenci efektivně zpeněžit.
Společnost Adobe vyvinula mnoho upgradů produktů poháněných umělou inteligencí a právě zaznamenala další rekordní rok růstu s vysokou marží. Zatím však nedokázala předložit tak působivé oznámení, jako společnost Salesforce s produktem Agentforce.
Salesforce a Adobe: 2 růstové akcie, které stojí za bližší pozornost
Nedávný prudký růst akcií společnosti Salesforce ukazuje nadšení investorů z podnikových softwarových řešení založených na umělé inteligenci, zatímco zklamání z akcií společnosti Adobe naznačuje nedostatek trpělivosti vůči společnostem, které nemají jasný plán zpeněžení umělé inteligence. Jako individuální investor se nemusíte nechat příliš unést krátkodobou cenovou akcí. Místo toho je lepší odfiltrovat šum a zjistit, zda má společnost předpoklady pro budoucí růst a zda její ocenění dává smysl.
Salesforce má za sebou velký vzestup, ale Agentforce má nepopiratelný potenciál, díky kterému by akcie mohla být dobrá k nákupu i nyní. Někteří investoři však možná raději počkají a uvidí, zda Salesforce dokáže splnit své vysoké cíle, než aby nyní skočili do hry.
Mezitím se zdá, že výprodej akcií Adobe je poněkud přehnaný. Střední hodnota výhledového zisku společnosti Adobe pro fiskální rok 2025 bez použití GAAP činí 20,35 USD na akcii, což dává společnosti poměr forwardové ceny k zisku pouhých 22,5. To je velmi nízká cena za vysoce maržovou dojnou krávu, která je v příštím roce připravena na solidní růst.