MercadoLibre v současnosti patří mezi ty nejzajímavější akcie

Analytici jsou v drtivé většině optimističtí, pokud jde o potenciální rozdělení akcií MercadoLibre; medián 12měsíční cílové ceny značí růst o 35 %.

Chytří investoři mají rádi rozdělení akcií nejen proto, že snižují cenu akcií společnosti, ale také proto, že mají tendenci upozorňovat na dobré společnosti. Je to proto, že rozdělení akcií s předstihem je nutné pouze po výrazném a trvalém růstu ceny akcií, což se průměrným společnostem stává jen zřídka. Dobrým příkladem je společnost MercadoLibre (MELI).

Cena akcií společnosti MercadoLibre od její primární veřejné nabídky (IPO) v srpnu 2007 vzrostla o 5 950 % a Wall Street očekává výrazné zisky i v roce 2025. Mezi 25 analytiky, kteří společnost sledují, činí medián 12měsíční cílové ceny 2 339 USD za akcii. To znamená 36% nárůst oproti současné ceně akcie 1 725 USD.

Na tom, zda společnost MercadoLibre své akcie rozdělí, záleží jen málo. Investoři by se místo toho měli zaměřit na sílu společnosti v oblasti elektronického obchodování a digitální reklamy a na atraktivní ocenění akcií. Zde jsou důležité podrobnosti.

Zdroj: Getty Images

MercadoLibre je lídrem na trhu e-commerce v Latinské Americe

Společnost MercadoLibre provozuje největší tržiště elektronického obchodu v Latinské Americe. V loňském roce se společnost podílela na online maloobchodních tržbách v regionu téměř 28 % a společnost eMarketer odhaduje, že do roku 2026 tento podíl dosáhne 30 %. Jedním z důvodů, proč je společnost MercadoLibre tak úspěšná, je šíře jejího obchodního ekosystému.

Pro upřesnění, společnost poskytuje přilehlé služby zpracování plateb a úvěrové produkty, podporu plnění a přepravy a software pro reklamní technologie. Díky těmto řešením je tržiště pro obchodníky pohodlnější a pro společnost vytváří další možnosti monetizace. A MercadoLibre je významným hráčem na několika z těchto trhů.

Podle prezentace společnosti má „nejrychlejší a nejrozsáhlejší doručovací síť v regionu“. Je také největším zadavatelem reklamy v maloobchodních médiích v Latinské Americe a podle společnosti eMarketer se v roce 2024 vyrovná společnosti TikTok jako nejrychleji rostoucí reklamní technologické společnosti na světě. V neposlední řadě má MercadoLibre největší fintech platformu v Argentině, Chile a Mexiku a druhou největší v Brazílii z hlediska počtu měsíčně aktivních uživatelů.

MercadoLibre zklamala investory svou zprávou o výsledcích za 3. čtvrtletí

Společnost MercadoLibre vykázala ve třetím čtvrtletí relativně dobré finanční výsledky, přestože v konečném výsledku nedosáhla odhadů. Tržby vzrostly o 35 % na 5,3 miliardy USD díky silnému růstu v segmentu obchodování a mírnému růstu v segmentu fintech. Zisk podle GAAP však vzrostl jen o 9 % na 7,83 USD na zředěnou akcii v důsledku poklesu provozní marže o 10 bodů .

Tento slabý růst spodních čísel zklamal investory a akcie po zveřejnění zprávy prudce klesly. V současné době se akcie obchodují 19 % pod svým rekordním maximem. Pozitivní je, že pokles vytvořil atraktivní nákupní příležitost pro trpělivé investory, protože existují dva naprosto dobré důvody, proč provozní marže klesla.

Zaprvé, společnost ve třetím čtvrtletí otevřela šest fulfillment center. To v nejbližší době vytváří tlak na ziskovost, takže marže budou v příštích čtvrtletích nadále trpět, dokud tato zařízení nedosáhnou rozsahu. Nová fulfillment centra však v konečném důsledku podpoří dlouhodobý růst a rozšíří vynikající logistickou síť společnosti.

Za druhé, společnost MercadoLibre vykázala 13bodový pokles NIMAL, což je zkratka pro čistou úrokovou marži po odečtení ztrát. NIMAL investorům říká, jak ziskový je úvěrový obchod po odečtení nákladů na financování a rezerv na pochybné pohledávky. Pokles NIMAL o 13 bodů znamená, že společnost dosáhla mnohem nižších výnosů na jeden dolar objemu úvěrů.

Vedení společnosti to přičítá třem faktorům:

  1. nadprůměrnému růstu kreditních karet, které mají nižší NIMAL než ostatní úvěrové produkty.
  2. Více úvěrů poskytovaných dlužníkům s nízkým rizikem, které mají nižší úrokové sazby.
  3. zrychlení růstu úvěrového portfolia, které snižuje NIMAL, protože společnost předem vytváří rezervy na očekávané ztráty

Stručně řečeno, nižší marže a slabý růst zisku sice nejsou ideální, ale jedná se o dočasné problémy způsobené investicemi do infrastruktury pro plnění a úvěrových produktů. A tyto investice by nakonec měly společnosti MercadoLibre pomoci udržet a rozšířit její silnou pozici na trzích elektronického obchodování a fintech.


Zdroj: Unsplash

MercadoLibre čeká zářná budoucnost a akcie jsou relativně levné

Podle odhadů poroste objem online maloobchodních prodejů v Latinské Americe do roku 2028 o 10 % ročně, ale společnost eMarketer očekává, že objem prodejů společnosti MercadoLibre poroste o několik procentních bodů rychleji, takže bude nadále získávat svůj podíl. To předpokládá stejně silný růst digitálních plateb. A výdaje na digitální reklamu v regionu porostou podle prognózy do roku 2028 o 12 % ročně, ale společnost eMarketer očekává, že tržby z reklamy společnosti MercadoLibre porostou třikrát rychleji, protože bude získávat podíl.

Stručně řečeno, MercadoLibre má v zádech tři protivětry. Wall Street proto očekává, že její zisky porostou do roku 2025 o 45 % ročně.

Díky tomuto konsenzuálnímu odhadu vypadá současné ocenění na úrovni 61násobku zisku relativně levně. Trpěliví investoři by si měli bez obav koupit několik akcií již dnes, ať už MercadoLibre své akcie v dohledné době rozdělí, nebo ne.