Podle Raymond James je Nike nákupem, který je připraven na návrat po roce 2022
Podle společnosti Raymond James je Nike po mizerném roce 2022 připravena na návrat.
Analytik Rick Patel zahájil výzkumné pokrytí společnosti Nike s ratingem outperform a uvedl, že velká část špatných zpráv je po letošním poklesu akcií sportovního oblečení již započítána. V roce 2022 se akcie propadly o téměř 47 %.
„Kromě zřejmých makrovětrů existují i problémy specifické pro dané odvětví a očekáváme náročné 2H22. Domníváme se také, že se jedná o konsenzuální názor, a přestože není možné nazvat dno u akcií, věříme, že investoři by měli zaujmout dlouhodobější pohled,“ napsal Patel ve středeční poznámce.
Globální značky sportovního oblečení, jako je Nike, se potýkají s rostoucími makroekonomickými tlaky, včetně rostoucí inflace, silnějšího dolaru, nadbytečných zásob a problémů s dodavatelským řetězcem, jakož i s odstávkami Covid v Číně.
Zdroj: Pexels
Přesto může Nike podle analytika vyjít z tohoto období na druhé straně jako silnější společnost. Patel uvedl, že v příštích dvou až třech letech očekává silný růst tržeb, zejména proto, že poptávka po značce Nike zůstává silná a že společnost přechází na model přímého prodeje spotřebitelům.
Pochválil také silnou rozvahu společnosti Nike a tvorbu volných peněžních toků.
„Naše nejlepší výběry v oblasti sportovních značek mají významně asymetrické riziko/výnosy, které upřednostňují růst v dlouhodobém horizontu, protože se jedná o vysoce kvalitní společnosti, které mohou projít obtížným krátkodobým obdobím, aniž by se snížil potenciál pro silnější růst po roce 2022,“ napsal Patel.
Analytikova cílová cena 99 USD pro Nike je téměř 12 % nad úrovní, kde akcie ve středu uzavřely na 88,51 USD. Akcie ve čtvrtek před zahájením obchodování klesly o 1,7 % poté, co dříve vzrostly o 1,5 %.
Patel rovněž zahájil pokrytí společnosti Lululemon se silným nákupním ratingem s tím, že tato globální značka by mohla generovat silný růst tržeb, protože rozšiřuje svou mezinárodní působnost až do roku 2026.
Společnost AllianceBernstein označila společnost Meta za nejlepší volbu a tvrdí, že by její akcie mohly od této chvíle vzrůst o více než 50 %
Alliance Bernstein jmenovala Meta Platforms jako skvělou příležitost a tvrdí, že akcie by mohly vzrůst o více než 50 %.
Podle analytika Marka Shmulika je Wall Street před kritickou výsledkovou sezónou vůči akciím příliš negativní, když potvrdil rating společnosti Meta na úrovni outperform, ale snížil cílovou cenu. Akcie společnosti Meta v letošním roce klesly zhruba o 62 %.
„Medvědí argumentace je hlasitá: Nikdo už Facebook nepoužívá! Další Yahoo! Zapálení peněz za sen zvaný metaverse, který se nikdy neuskuteční!“ napsal ve čtvrtek v poznámce. „My však za temnými a komplikovanými titulky vidíme světlo. A v investičním vesmíru, kde chybí nápady s vysokou přesvědčivostí, přesouváme Metu na naši nejlepší volbu.“
Zdroj: Google
Analytik uvedl, že „nepotřebuje dokazovat býčí argumenty, aby akcie fungovaly.“ Meta prý může jednoduše vykázat lepší než obávaná čísla, která ukazují, že se vrací na správnou cestu. Meta musí podle poznámky ukázat zlepšující se čísla zapojení uživatelů na svých platformách sociálních médií, nastínit, jak sníží růst nákladů, a zlepšit trajektorii svých příjmů.
„Nejsme apologeti ani zaslepení optimisté,“ napsal Shmulik. „Existují důkazy, které potvrzují, že všechny tři nohy medvědího případu byly přehnané a přehnané. Pokud ostatní poukazují na Yahoo jako na nejhorší možný scénář, my nabízíme Microsoft abychom vyrovnali misky vah.“
Analytik poukázal na to, že Meta zůstává „klíčovým pilířem“ v oblasti digitální reklamy, neboť drží zhruba 25% podíl na trhu, i když čelí rostoucí konkurenci ze strany Googlu, Amazonu a dalšími.
Nová cílová cena společnosti je 195 USD, což je pokles z 230 USD. Nová cílová cena představuje zhruba 52,9% nárůst oproti středeční uzavírací ceně 127,50 USD. Přesto akcie během čtvrtečního obchodování klesly o 3,3 % v rámci širšího propadu trhu.
Společnost Meta oznámí výsledky za třetí čtvrtletí po uzavření trhu 26. října.